1 comentariu

saptamana 5-a

S-a terminat saptamana a 5-a de scoala suedeza. O saptamana in care iar am avut parte de multe noutati.
Marti a debutat cu prezentarea programului saptamanal, am primit cele 25 de cuvinte din care urmeaza al 2-lea test dupa vacanta. Si in timp ce profa avea de clarificat cu cativa colegi programul de miercuri, am primit tema in clasa sa scriem ce am sfatui pe un prieten suedez care se muta in tara de unde provenim…tips-uri despre chirii, scoli invatarea limbii si viata in general.
In timp ce scriam a venit profa la mine sa-mi arate ca pe foaia primita atunci cand m-am inscris, am completat ca scop al cursului absolvirea partii C. Ea m-a intrebat daca nu sunt de acord sa completeze si cursul D, adica sa merg la testul de curs C in aprilie si apoi la sf. de mai sau inceput de iunie sa dau si testul D. M-a surprins in prima faza foarte placut, nu ma asteptam ca dupa asa scurt timp sa-mi spuna ca pot incerca…apoi dupa ce am mai judecat m-am gandit ca daca iau testul trec de SFI(suedeza pentru incepatori) care e defapt baza si poate ajung sa ma dau cu capul de pereti ca nu mai pot tine ritmul mai departe. Oricum, mai sunt 3 luni pana atunci si mai am timp de gandire, am un site pe care sunt afisate teste date acum cativa ani si am sa lucrez. Chiar ca ar fi ceva sa fac 2 semestre intr-unul!
Miercuri am avut ziua „invartita” :)). Am inceput cu alte cursuri…primul a fost „Audio”, se tine in sala de calculatoare. E interesant, e un site pe care sunt postate mai multe texte din care lipsesc cuvinte. Textele sunt citite si noi trebuie sa scriem cuvintele lipsa audiind textul. Hmmmm, cam greu, nu prea mi-a mers, am avut cam 5-6 cuvinte gresite din 10-12…Sa va mai spun ca Diana a facut cateva texte si a gresit maxim 2 cuvinte, dar majoritatea le-a facut bine? :))
A urmat cursul „Despre Suedia” la care am inceput cu istoria Suediei incepand din Epoca Pietrei, a Bronzului si pana in Epoca Fierului.
Apoi am avut „Gramatica” unde am exersat ceea ce tuturor ni se pare cel mai greu: pronumele posesive, in mod special cele la persoana a 3-a singular. Sunt cateva reguli stricte si am facut exercitii dar in fraze e cumva ciudat de aplicat. Cum repetitia e mama invatarii, vom reusi sa stim si noi ce si cum…exercitii din astea facusem cu o zi inainte la clasa noastra si desi am zis ca le-am inteles, cand a trebuit sa le aplic au fost situatii in care am gresit. Acum stau si ma gandesc ca atunci cand vorbesti nu stai sa judeci cum sa potrivesti pronumele care trebuie…
Joi a fost ziua capitolului nou, am vorbit despre timpul liber si modul in care il petrecem. Interesant sa vezi ce ocupatii au unii sau ce le place sa faca in timpul liber…unii au spus ca le place sa spele vase sau sa faca curatenie…:)).
Dar am uitat, prima ora a fost despre „orientare”…am primit o schema cu strazi si a trebuit sa stim sa explicam unei persoane care ne intreba(aka un coleg) cum sa ajunga din punctul x in punctul y dirijandu-l prin piete si strazi(la stanga, la dreapta, inainte, etc). Iar apoi sa spunem fiecare cate unui coleg cum ajunge de la Komvux la noi acasa…:)).
Azi a fost tare fain…prima ora am jucat Jeopardy…stiti cu totii concursul international . Am avut domeniile film, muzica, sport, gramatica, geografie, animale. Am fost 3 echipe si echipa mea a iesit pe locul 2. Numai pentru ca la prima intrebare de la film de 500 de puncte, cea mai grea, am stiut jumatate din raspuns…am recunoscut actorul din rolul principal, dar nu am prins o faza din film pe care trebuia sa o relatam…
Apoi a fost fika si de data asta noi am fost gazdele…adica am pregatit cafeaua, am aranjat mesele cu prajiturele si i-am servit cu cafea si ceai pe colegii nostri…
Invitata a fost o tipa de la o organizatie sportiva, pro miscare in aer liber, exercitii de tot felul si mancare sanatoasa. Am facut exercitii de dans pe muzica si apoi un exercitiu de relaxare tare interesant…chiar mi-a placut!

Saptamana viitoare am si eu vacanta, ca orice elev :)) si tot asa am si lectii…am primit azi a 2-a lista de 25 de cuvinte(pentru test) si trebuie sa facem noi propozitii cu ele….si am primit un caiet in care sa tinem un jurnal de vacanta…sa scriem la sfarsitul fiecarei zile de vacanta in cateva fraze ce am facut in ziua respectiva.

One comment on “saptamana 5-a

  1. @mihaela, parerea mea e ca ar trebui sa raspunzi la provocare si sa incerci sa faci 2 semestre-n-‘tr-unu 🙂 ..chiar daca la inceput o sa ti se para greu! Tro mig; atunci faci cele mai multe si mai importante progrese. In legatura cu fika…Jeg elsker det 🙂
    Si…vacanta placuta!

Lasă un răspuns

