Lasă un comentariu

de Sarbatoare

Cum va spuneam, joia aici copiii se imbraca in vrajitoare si merg sa primeasca godis. Diana a fost la marsul de Paste care s-a desfasurat in oras. Ea cu cateva colege au fost imbracate in iepurasi…au primit godis toti copiii. Vineri a aflat ca la Boda Borg locul acela special de joaca pe camere „inteligente” cu activitati de tot felul, intrarea e gratuita pentru cei care merg imbracati de Paste…adica in tot felul de costume. Asa ca s-au imbracat 4 colege in haine de vrajitoare si au stat cateva ore gratis acolo. Diana a aratat asa:


Aseara am avut invitati, am sarbatorit Pastele. Aici asa e obiceiul, sambata seara se aduna lumea in familie(cei care o au aproape) sau intre prieteni si sarbatoresc.

Vopsitul/coloratul oualor a revenit fetelor. Diana cu o prietena de-a ei au vopsit primele oua. Prietena super incantata, pentru ca ei nu vopsesc oua acasa. Nu, nu sunt de alta religie, probabil nu au nici una. In Suedia cum spuneam, sunt multi care sunt atei. Sarbatoresc Pastele, dar nu religios si probabil traditia la ei in familie nu include si inrositul/vopsitul oualor.
Din pacate, un minus aici e lipsa colorantilor. Poate e si un bine…protejeaza mediul si protejeaza omul. Am gasit un singur fel de colorant, pastile…ouale nu ies rosii ci doar roz. La anul am sa le vopsesc ca „la tara”-cu ciorap si frunze, in coji de ceapa. Natural si garantat ies colorate. Diana cu Maja au vopsit ouale cu vopsea rosie, cateva le-au facut cu banda adeziva si cateva le-au vopsit cu carioci si sablon.


Silvia le-a facut mai tarziu singurica pe ale ei…le-a vopsit doar cu carioci si cu sablon.


Eu m-am indeletnicit cu un tort, preluat dintr-o revista de aici, mi-a placut ca arata frumos si nu e greu de „confectionat”. Am sa postez si reteta mai tarziu intr-un post separat.


Seara a venit iepurasul…pima data de la prietenii nostri, doua oua maaaari pline de dulciuri pentru fete. Si apoi Silvia a descoperit in antreu cum ca…iepurasul le-a adus cate o surpriza: cate o pereche de role cu echipamentul de protectie necesar. Si cate un ou cu dulciuri.

Despre iepuras e o intreaga poveste…Silvia i-a scris ca doreste o pisica, un pui de pisica adevarat. Ei bine, degeaba am intors insula cu susul in jos, pe net si in ziare, pisicutza mult dorita n-a aparut…Ieri cand a desfacut oul, spera sa sara pisicutza din el. A fost putin dezamagita, dar a zis ca ea e insistenta si ii va cere lui Mos Craciun acelasi lucru, el fiind mai mare poate va gasi si cadoul dorit.
Diana si-a dorit un studsmatta(trambulina) dar iepurasul e prea mic sa care asa ceva…

Oricum, au fost super incantate de role-Diana a mai avut dar i-au ramas mici, ea stie sa se dea cu ele…Silvia acum invata sa-si tina echilibrul si inca nu reuseste decat sustinuta. Nu ma indoiesc ca in cateva zile va reusi si ea. E bucuroasa ca le-a primit si isi doreste sa invete sa mearga pe ele, asta e important.


Eu ma duc sa vad ce e cu bicicleta mea…o roata e dezumflata. Am primit-o in toamna si n-am avut cum sa „biciclesc”. Nu radeti, pe suedeza chiar asa se spune, a „bicicli” ;)).
Role am si eu, dar in Romania…le voi aduce la vara si abia astept sa urc pe ele. Ei, le pot imprumuta si pe ale Dianei, sunt de la marimea 37 la 41, variabile. Dar o las pe ea sa-si satisfaca dorul de „rolat”.

O duminica de Florii cat mai placuta si un Paste Fericit celor care azi sarbatoresc.

.

Lasă un răspuns

