2 comentarii

reteta tort

Am promis ca voi reveni cu reteta de tort intr-o postare separata. Iat-o:

Cel mai delicios tort de Paste (asa se numeste tortul):
Pentru 12 felii:
Blatul:
4 oua
2 dl zahar
1 1/2 dl faina de cartofi(e ceea ce in ro se numeste amidon alimentar)
1/2 dl mac
1 1/2 lingurite praf de copt

Crema:
5 foi de gelatina
4 galbenusuri de ou
4 linguri zahar
coaja rasa de la 1/2 de portocala
1 dl suc proapat de portocale(mie mi-au trebuit 2 portocale)
coaja rasa de la 1/2 de lamaie
o linguritza si jumatate de zeama de lamaie
4 dl frisca

umplutura:
300 g de zmeura
1 lingura zahar

pentru ornat:
50 g ciocolata amaruie
3 dl frisca
2 portocale
physalis
frunze de lamaitza
100 g martzipan(pentru modelat ratzuste)
1 pungulitza oua de ciocolata

Cum se procedeaza:
Se incalzeste cuptorul la 175 de grade.
Blatul: Se bat ouale cu zaharul pana devin albe si spumoase. Se amesteca separat faina, amidonul, macul si praful de copt si se amesteca cu ouale batute cu zahar. Se unge o tava circulara(cca 24 cm diametrul) cu unt si se tapeteaza cu faina, se rastoarna aluatul in forma si se da la copt. Se coace 40 de minute. Se lasa sa se raceasca si se taie in 3.


Crema: Se pun foile de gelatina la inmuiat cca 10 minute, in apa rece. Se bat galbenusurile cu zaharul pana devin spumoase. Se toarna peste coaja de lamaie+portocale si zeama de lamaie+portocale. Se bate frisca pana devine spuma tare si se amesteca cu galbenusurile. Se topeste gelatina inmuiata si se amesteca in crema. Se lasa la racit pana devine ca o crema.


Cum se umple: Se intinde jumatate din cantitatea de zmeura(amestecata cu zaharul) mai intai si apoi o treime din crema pe primul blat, se acopera cu al 2-lea si se repeta operatia, se acopera cu ultimul etaj. Tortul se imbraca in crema. Se lasa in frigider la racit.
Cum se orneaza: Se topeste ciocolata, se lasa sa se raceasca putin. Se bate frisca spuma si se amesteca cu ciocolata topita. Se intinde peste tort. Se taie portocalele felii si se orneaza, apoi cu physalis si lamaitza. Se modeleaza din martipan puisori. Se aseaza impreuna cu ouale de ciocolata in mijlocul tortului.

Asta e reteta, eu am facut mici artificii:
-nu sunt experta, asa ca n-am reusit sa tai blatul decat in 2. Am pus numai jumate de crema intre blaturi, cealalata jumatate am amestecat-o cu ciocolata topita si asa am ornat tortul. Efectul a fost un gust puternic de portocale…dar a fost OK
-n-am gasit lamaitza
-n-am reusit sa ornez pe lateral cu portocale si physalis, curgeau in jos pe crema…
-n-am facut puisori din martzipan
-per total, tortul e usor de facut si gustos

Ce ar fi trebuit sa fie:


Si ce mi-a iesit:

.

2 comments on “reteta tort

  1. Ti-a iesit foarte bine! Ce nu-ti place la el?

  2. Cristina, multumesc!
    Ce nu-mi place(placea de fapt, ca l-am papat deja…) este gustul prea pronuntat de portocale. Trebuia sa fi facut crema aceea cu care sa imbrac tortul asa ca in reteta. Dar data viitoare voi stii ;).

Lasă un răspuns

