10 comentarii

mititei, rate si noapte nordica

Ieri a fost o zi superba, asa cum merita o zi libera ;)). Va spuneam ca Diana e plecata in excursie. Silvia s-a trezit dimineata singurica. Dupa vreo ora m-am trezit si eu si am coborat. A sunat telefonul si fetita care acum vreo 2 saptamani a fost la noi, prietena cea mai buna a Silviei, dorea ca Silvia sa-si petreaca ziua la ea. Ok, am mancat micul dejun si copilul l-a parcat Ovi la prietenutza. Iar noi, porumbeii, dupa ce am papat de prans am iesit cu prietenii nostri undeva langa oras, la o terasa.

Unde am mancat un desert gotlandez care se numeste Saffranspannkaka. Se serveste cu frisca si cu o dulceata tot specifica insulei, facuta din fructe care se gasesc pe insula si se numesc salmbär. Am gasit si in engleza, dar zau ca in romana nu stiu cum se numesc…Mmmm, desertul e un deliciu!

Apoi am mers sa recuperam copila si prietenii nostri voiau sa le tinem companie la un gratar. Gratar de…mititei! Nu va vine sa credeti, dar prietenii nostri au gasit la magazin o pasta super meseriasa, care e cica tot gotlandeza si care se apropie mult de mititeii romanesti. Sunt facuti din carne de vita si oaie, cu usturoi. Zau ca mi-a trecut pofta de mititei mancand bunatatea asta. Cu zucchini, ciuperci si ceapa rosie la gratar. Si cu un soi de branza pe care nu mi-o mai amintesc cum o cheama. Tot la gratar.

Silvia si-a gasit o pisica din vecini prietena, eu mi-am gasit niste flori sa fotografiez si apoi Silvia a luat microbul si a zis ca trebuie sa o stie si pe mama cei care ii citesc blogul. Asa ca iata-ma, Made by Silvia!

Si inca ccc cateva ipostaze de ieri:
Apoi o rata(mai bine zis un ratoi) caruia probabil i-ar fi stat mai bine in cuptor pe varza 🙂 s-a gandit ca doreste sa vada panorama de sus si a gasit un acoperis tocmai bun de plimbat:

Ziua s-a scurs incet, asa cum se scurg acum zilele nordice…am plecat acasa la 22.30 si am dat o fuga pe malul marii sa vedem crepusculul. La 22.40 am facut cateva fotografii. Asa arata acum, peste o luna cand va fi solstitiul de vara si sarbatoarea Midsommar, am sa incerc sa fotografiez ca sa vedeti cum arata atunci. In tot cazul, imi amintesc de vara trecuta ca era 2 noaptea si era mai lumina decat acum la ora 23…cam asa e acum:

10 comments on “mititei, rate si noapte nordica

  1. Arati foarte bine, foarte tanara. Mare sarbatoare Midsommar aia, sa pozezi si sa ne arati si nou ce si cum

  2. Ei, vad ca nu intra link-ul direct catre filmulete, sunt numerele 5 si 6.

  3. Ok, vad ca e aiurea ce am postat…am sa fac un subiect nou…

  4. deci eu vreau musai sa vad ziua in toiul noptii si abia astept sa postezi poze…

  5. aaa, cat despre ce zice adra, cu tineretea, are mare dreptate! tanara si frumoasa, iar pustoaicele tale sunt un deliciu

  6. Sabina, multumesc, ma faci sa rosesc…
    Promit sa fac fotografii chiar in noaptea solstitiului si sa le impartasesc cu voi…

    PS. Eu nu mai pot vedea blogul tau…cum sa fac?

  7. […] a la Malta si prajitura cu safran si dulceata de salmbär, o specialitate gotlandeza despre care am mai vorbit, alaturi de alte sortimente de prajiturele si nelipsita cafea sau ceai. La intrare am fost […]

  8. Buna. Am gasit traducerea „salmbär”-ului pe cai ocolite, dar am gasit-o :))
    Blåhallon (Rubus caesius), på Gotland kallade salmbär.

    Rubus caesius – Murul de miriste.

Lasă un răspuns

