10 comentarii

sport, premii…si putina tristete

Nu sunt eu sportiva, desi in tinerete am facut sport-handbal si atletism. Acum insa ma recunosc mai degraba sedentara, desi merg destul de mult pe jos. Uneori mai merg cu bicicleta, inot, dar cam atat…Cand o colega de laborator m-a intrebat acum vreo 3 saptamani daca nu doresc sa particip cu ea si cu alte colege la o actiune sportiva, care consta in parcurgerea a 5,2 km in alergare, mers rapid sau plimbare, am stat putin sa ma gandesc…apoi am acceptat si m-am inscris. Nu stiam ca ccc competitia e una cu traditie de 20 de ani in Suedia, e vorba de o cursa la care participa numai femei si se militeaza pentru sanatate si mediu curat. Am gasit in ziarul local un articol dar e in suedeza, din pacate e singura limba in care apare ziarul, dar poate o traducere cu google.translate merge cat de cat.
Asadar, aseara dupa ora 19 s-a dat startul la care au participat in jur de 1700 de femei de toate varstele. Traseul a fost pe malul marii, am avut o orchestra undeva pe traseu care ne (in)canta, statii de apa, si peisaj mirific. Soarele se topea in marea fara pic de valuri care era ca o oglinda. Nu, n-am alergat, am mers rapid si cu inca 2 colege ne-am intretinut cu povesti tot drumul. Au trecut exact 59 de minute si 29 de secunde pana am ajuns la sosire. Am primit o medalie, o punga cu produse ecologice si am fost sa verific lista cu premii. Pentru ca la acest concurs se dau premii, prin tragerea la sorti a unor taloane cu raspunsuri la cateva intrebari. Zau ca nu stiam raspunsurile, n-a fost meritul meu ca am castigat, dar n-am fost singura care a completat doar asa intr-o doara talonul. L-am aruncat si eu in cutie, la gramada, fara sa ma mai gandesc la el…iar la sosire a trebuit sa ma uit de 2 ori pe tricoul meu ca sa ma conving ca numarul meu e pe lista castigatoare. Am primit o suma nu foarte mare pe un card cadou la o firma de articole sportive-Teamsportia. Mai mare surpriza a fost cand, dupa ce am ajuns acasa, am primit un telefon de la una din colegele cu care am participat, sa ma intrebe daca stiu ca am castigat(numele si numerele castigatoare au fost strigate la microfon de mai multe ori). Eu i-am raspuns fericita ca stiu, mi-am si ridicat premiul…la care ea imi raspunde ca nu e singurul premiu castigat…ca mai am unul in valoare mai mare, constand tot intr-un card la acelasi magazin…ca mi l-a ridicat ea si mi-l va trimite pe posta acasa. Asadar, am participat, am castigat, o sa merg si la anul!

Numarul meu de concurs:


Si medalia:

Iar acum despre tristete, ca prea a fost plina de evenimente frumoase ziua de ieri, trebuia sa primesc si o veste care sa ma intristeze. Pentru putina vreme, caci eu sunt optimista si stiu ca daca imi urmez dorinta, am sa reusesc. Pe scurt, am primit raspunsul, neasteptat de repede, de la Socialstyrelsen(autoritatea suedeza care se ocupa cu legitimarea celor care lucreaza in sanatate, aici incadrandu-se si cei care lucreaza in laboratorul de analize medicale). Raspunsul lor este ca trebuie sa am diploma de BMA=”biomedicina analitica”, pregatirea suedeza pentru a putea munci in laborator. Eu imi puneam cumva sperante in faptul ca desi am absolvit Facultatea de Chimie, sectia inginerie chimica organica(suedezii recunoscandu-mi aceste studii), faptul ca am facut in timpul facultatii un curs optional de biochimie(care imi dadea dreptul in Romania sa lucrez in laborator de spital ca si biochimist) sa conteze aici si sa primesc legitimatia. Undeva ma gandeam ca va trebui sa fac cursuri in plus, pentru ca sincera sa fiu acel curs de biochimie de un singur semestru e nimic pe langa ce trebuie sa stiu aici. Adica teoretic inteleg ca nu corespund, dar practic speram…
Ei bine, am fost putin trista, mai sunt pentru ca nu stiu cat timp imi va lua sa fac completari(e o facultate de 3 ani in total). Trebuie acum sa iau legatura cu o facultate de pe continent(la facultatea de la noi nu exista aceasta sectie) si sa vad ce imi vor raspunde ei. Apoi am cercetat netul si nu au cursuri la distanta si asta e marele meu of…cum voi face eu naveta pe continent, cand am copii care au nevoie de mine? Stiu ca voi reusi dar ma intreb cu ce pret?

10 comments on “sport, premii…si putina tristete

  1. Felicitari pentru medalii si premii!
    Cat despre restul, hmmm, complicat, era probabilitate mare sa nu aiba cursuri la distanta, e departe?
    Mult succes iti urez!

  2. adra, nu stiu inca cat de departe va fi, incerc la Stockholm, daca voi putea incepe acolo, dar numai dupa ce termin semestrul urmator de suedeza, nu le pot face in paralel…pana atunci mai am practica si ma mai "pun la punct" cu partea practica. Mai departe de Stockholm nu stiu cum as putea merge…ei, am sa vad. Multumesc de felicitari si de gandurile bune.

  3. M-am regăsit cu plăcere pe lista blogurilor pe care le citeşti. Te rog să-mi permiţi să te btrec şi eu la blogrollul meu… La bună recitire, o seară cât mai plăcută îţi doresc…

  4. Incearca si la Kalmar… este cam aceeasi distanta Visby-Stockolm. Sau chiar Linköping, oras cu istorie universitara. Orice ai face, chiar daca reusesti acum sau mai tarziu, NU RENUNTA! Sfatul meu..

  5. Felicitari ca ai participat la vår roset,eu nici macar nu m-am deplasat pina acolo.Cit despre facutlate eu zic ca merita sa o faci,daca ai timp si situatie financiara.Poti sa iei imprumut pe timpul studiilor,asa ca un fel de bursa.

  6. Vor ruset:))

  7. A 3-a oara vinovata,vår ruset:))naiba sa-l ia,ca din cauza ca-s comoda nici nu stiu sa-l scriu ca lumea:))

  8. Poppy, multumesc de ganduri, am sa incerc in cele 3 locuri, multumesc de idee. Si nu, n-am sa renunt, pentru ca stiu ca au nevoie de BMA aici, in 5 ani vor iesi 17 persoane la pensie si plus de asta in ultimele 2 luni au plecat 2 persoane(una a decedat rapid in 3 saptamani, a descoperit ca are tumoare la creier si pana sa inceapa tratamentul a murit 😦 iar cea de-a doua se muta pe contient). Asa ca si daca in maxim 3 ani, cat dureaza toata facultatea o termin, tot am sanse sa muncesc. Plus ca fiind studenta la BMA pot lucra vikarie…

    Florina, multumesc! Am participat dintr-o intamplare cum zicea, dar a fost excelent. Vreau sa merg si la anul, m-am simtit foarte bine. Am vazut ca a fost si la voi, te poti mobiliza ;).
    Da, am sa fac facultatea, eu sper sa am nevoie numai de cateva materii, ca doar am facut chimie si am studiat programa lor, au cateva materii pe care le-am studiat si eu. Cum diploma mi-au recunoscut-o, ar trebui sa recunoasca si materiile. In tot cazul, am sa va tin la curent. Pup!

  9. Miha, felicitari pt medalie si premii si multa multa bafta cu continuatul echivalarilor! Te admir mult pt asta si iti tinem pumnii!!!

  10. Multumesc din suflet Alina!

Lasă un răspuns

