13 comentarii

turist la tine acasa

Daca stati intr-o zona turistica, stiti la ce ma refer…toamna, iarna si primavara sunt sezoane moarte. Orasul intra in hibernare, lumea e putina si insula e aproape pustie cu cei 56.000 de locuitori. Ei bine, peste vara orasul se metamorfozeaza…din larva aceea dormitand se iveste un fluture mare si frumos pe aripile caruia vin turistii. E plin de ei, peste tot, dar mai ales in orasul vechi. Resaturantele se deschid, terasele prind viata, nu numai in oras ci pe toata insula…campingurile se umplu de rulote, turistii ocupa casutele si cabanutele, camerele din hoteluri si totul e plin de viata. Si e aglomerat…exact ca in orice statiune de litoral. Insa orasul e atractie nu numai pentru litoarl, Visby e un oras medieval iar orasul vechi e patrimoniu UNESCO. Sunt multe vase de croaziera care se opresc in port si turistii au ragaz cateva ore sa se plimbe prin oras. Unii sunt mai organizati si iau autocarul cu care fac un tur al celor mai importante locuri de pe insula chiar. Merita, din plin.

Ieri a fost una din zilele mult asteptate de vara: cu soare si fara vant, numai bine de umblat si explorat, lucru de care imi era deja dor…am hotarat ca e numai bine de facut un tur prin Gradina Botanica si apoi o plimbare la pas prin orasul vechi. Imi era dor de atmosfera de oras turistic, care abia incepe…

Am sa va las in compania fotografiilor cu eventuale comentarii si va invit cu mare drag daca aveti drum prin Suedia, sa nu ratati Visby si Gotland. Ca sa putem bea o cafea impreuna, nu de alta ;).

Povestea noastra in imagini incepe langa poarta de nord a zidului medieval, lung de 3,5 km. De sus se vede marea, se coboara pe un drum pietruit in panta pe langa zid.

Pana ajungi la mare:
Acum e plin de alge, e sezon 🙂 si cum aici nu se strica echilbrul ecologic asa cu una cu doua, poti sa te cateri pe o piatra si sa le culegi chiar tu!

Ca orice oras turistic care se respecta, in Visby exista trenulet, mai multe de fapt…care duce turistii si pe cei dornici de o plimbare cu el, intr-un tur al orasului vechi.

Cred ca ultima inventie o fi cultura de pene pe malul marii…sau „naparlesc” si pasarile? 🙂

Cand te-a prins oboseala, iei o pauza…privelistea e minunata!

Daca intri pe partea dinspre mare a zidului medieval, ajungi la Gradina Botanica:

Asta e floarea de ciocolata…pe bune, miroase ca si ciocolata, am probat!

Sigur ca pisicile din zona se plimba si ele prin gradina sa admire florile si sa gaseasca copii dornici sa le alinte:

Floarea sau mai bine zis planta asta se numeste asa: „Ureche de miel”…

Avem si un paraias, cu un pod peste…

Paraias care izvoreste de undeva de mai sus si trece peste o cascada…

Strabate o parte a gradinii…
Si se varsa victorios intr-un lac…

Unde cresc nuferi.

Silvia a gasit un soclu gol si a pozat ca statuie:
Aici e un faraon :):

Iar aici o cana:

O privire de ansamblu:

O parte colorata a gradinii:

Unde am profitat de fondul galben:

Pe nenea asta il cheama Carl von Linne sau Carl Lineaus si este un cercetator suedez, cel care a clasificat plantele. A vizitat si Gotlandul si exista scrieri de pe vremea lui care atesta asta. Probabil de atunci i-au imprimat chipul in lemn :).

Cel mai usor ca turist prin Visby te misti cu bicicleta:

Din Gradina Botanica am iesit in orasul vechi:

Si dupa ce ne-am plimbat pe stradute inguste am luat-o spre Stora Torget, nici mai mult nici mai putin Piata Mare(pentru cei care admira orasul de pe camera webb, Piata Mare e cea care se vede in prima camera).

Am ajuns! Aici e Piata Mare:

Noi am plecat mai departe…am ajuns la o scoala:

Si apoi la Muzeul de Arta(„mama, ce e in muzeul asta?” Din pacate era inchis, dar am admirat exponatele din curte, pe unele chiar ne-am catarat):

Apoi am plecat mai departe:

Am facut un mic popas pe o banca de unde aveam privelistea asta:

Si ne-am continuat drumul…Daca vi se face chef de o cafea, puteti servi la una din multele terase:

Mergand in jos, ajungem la Politie, una din cladirile ei:

Si iesim din orasul vechi pe o poarta:

care da in parcul Almedalen:

si catre biblioteca cu acelasi nume unde daca aveti timp de o pauza, puteti intra sa cititi putin…presa, informatii utile, carti…orice doriti…

Noi ne continuam drumul…imediat langa biblioteca se afla facultatea gotlandeza:

Care cu mandrete isi intinde salile si in fosta fabrica de maltz:

Ajungem apoi in port, unde sunt restaurante:

Un magazin de suveniruri(de care e plin orasul vechi)

Si putem deja admira cateva barci venite peste vara:

Pentru ca am fost cuminti, meritam o inghetata la cel mai vestit magazin din oras, unde vara poti gasi peste 150 de sortimente de inghetata. Yamiiiii…

De acolo ne indreptam din nou catre partea de sus a orasului, urcam pe strazi si admiram case…

Pana ajungem la poarta de sud…

si ajungem din nou la zid…

Am trecut prin el ;)) si am ajuns in statia de autobus…ghinion, autobusul plecase de 10 minute si aveam de asteptat o ora jumate pana la urmatorul. Am luat-o spre Centrul de est, trecand pe strada cu magazine, care era pustie…la ora 18 se inchid toate magazinele, lumea se plimba prin alte locuri…

Iata-ne si in Cantrul de est, vestitul centru comercial…si aici magazinele se inchid la 18 sau 19 cel tarziu, singurul deschis ramanand supermarketul pana la ora 21. Aici ne-am petrecut ora pe care o aveam la dispozitie, uitandu-ne la carti, reviste, haine…

La 20.30 am ajuns acasa…obosite, frante dar cu amintirea unei zile de turist…nu, n-au fost decat 4 ore jumate, dar destul ca sa prindem gustul…

13 comments on “turist la tine acasa

1. Multam! Mi-a placut sa ma plimb cu voi:-)

2. Minunata excursie am facut impreuna cu voi….nici nu iti inchipui cat m-am relaxat si pot spune ca ma dor si pe mine picioarele de atata umblat!hahahahahahahaha….:-D
    Imi place de Siviuta,cat a crescut si don'sorica este….orasul este atat de curat si de…pitoresc….ce mai?!Minunat!
    Si citind randurile tale,mi-am amintit de Mamaia….cea atat de pustie,toamna,iarna si primavara si atat de agitata si plina de zgomot intreaga vara….:-)

3. Am făcut o adevărată excursie alături de tine!

4. Super fain, imi amintesc si eu cate putin, desi era cam frig, zapada si/sau lapovitza…de terase nu imi amintesc deloc :))
    Silvia e mortala pe post de statuie…pupici la 'turiste' 🙂

5. Doamne, e superb la voi, Miha!! Sper sa ajungem si noi vreodata sa vedem totul pe viu, e tare tare frumos!!
    ps Avem si noi lamb-ears, chiar in fata casei!!! 🙂

6. Mi s-a facut dor de Visby,eu imi amintesc si de terase care se deschideau in luna mai si cei curajosi stateau in tricou iar eu eram cu geaca destul de groasa…va pup

7. @papadie, mi-a placut si mie sa te avem partenera!;)

@ana-maria, asa e la mare iarna…pustiu, vant, ploi…dar compenseaza vara!

@cristian, ma bucur ca ti-a placut.

@sister, terase nu iarna, ca dau faliment. Cred ca numai tu ai fost turista atunci ;)…

@alina, sper si eu sa vedeti macar o data Visby, pentru ca atunci va voi vedea si eu. Ah, pentru mine a fost o noutate planta asta care se cheama pe suedeza "lammöron" adica lamb-ears :).

@mami, ai sa vezi terasele acum in iulie si n-o sa-ti vina sa crezi cata lume e…pupici!

8. Am vazut apusul. Asadar s-a indreptat vremea. M-am plimbat la picior prin toate fotografiile prezentate. Se pare ca aici pe blog ma simt permanent ca un calator. Imbratisari.

9. Ce frumos Miha … imi plac orasele vechi si cu multa istorie …
    unde merem data viitoare? 🙂

10. @gaenina, asa e…dupa ploaie a iesit soarele, spre seara. Frumos…

@Sofie, ma bucur ca ti-a placut. Nu stiu unde mergem data viitoare, dar promit sa mai scriu despre Visby si orasul vechi, mai avem locuri de vizitat.
    Peste 2 zile plecam in Ro si apoi in Norvegia…voi lipsi o luna…

11. Foarte dar foarte frumoasa plimbarea alaturi de voi.
    iti multumesc pentru aceste poze minunate, va invidiez la modul cat mai frumos:))
    Mai vreau plimbari din astea alaturi de voi!!
    Un pupic dulceeeee!

12. […] muzicii si vorbelor de copil. Iata-le: cumpar vise, punct si de la capat, poveste de seara si turist la tine acasa. Ah da, poate si JAF […]

13. Reconfortanta plimbare, frumoasa poveste!
    Ajungi la final, placut ostenit si poti sa adormi visand continuarea povestii: O printesa/ o cetate, o fata frumoasa/ un marinar hoinar, doi indragostiti/ o gradina inflorita… Intelegem ca toti putem fi turisti la noi acasa, dar nu toti avem priceperea de a ne exprima. Ganduri, sentimente… Sau nu toti stim trai indeajuns partea frumoasa a vietii noastre si ne lasam framantati si truditi de griji marunte.
    Asteptam cu interes noi plimbari, noi povesti!