6 comentarii

prima zi de scoala

Silvia a inceput azi scoala…nuuuuu, nu va imaginati un inceput de scoala asa cum stiti din Ro cu festivitate si discursuri de director, director adjunct si reprezentantul elevilor ;)) cu flori date profesoarelor si cu elevi imbracati cu uniforme…aici farmecul asta nu exista. totul e simplu si fara fast, simplu si incetisor…
Deocamdata copiii astia din clasa 0 cum e Silvia au inceput cu 10 zile mai devreme fritids-ul, pentru ca acolo isi vor petrece de fapt mai mult timp decat la scoala :)). Cam greu de inteles, stiu…dar aici programul in primii 4 ani(cl.0-3) arata cam asa: copilul poate fi lasat la 6.30 la scoala la fritids. Fritids-ul asta e activitatea libera in traducere libera. Acolo ia micul dejun daca e lasat inainte de 7.30 si 2 profesoare se ocupa de copii. Copiii sunt amestecati intre cele 4 clase si sunt 3 grupe de fritids pentru copiii mici. Au sali de joaca, cu saltele si cuburi de burete, au sala de desenat/colorat unde pot asculta si muzica, pot citi, au o sala cu jocuri diferite pe echipe si puzzle. Imi place tare mult ca grupa de fritids a Silviei e lipita de biblioteca si au o usa care duce direct acolo, azi am stat si am studiat putin cartile…sunt multe, variate si interesante. Am citit impreuna cu Silvia o carte despre insecte si alta despre pasari. Ah, am uitat sa va spun ca azi a fost ziua introductiva, toti copiii au stat cate o ora, unii de la 9 la 10 altii de la 10 la 11 si au facut cunostinta cat de cat unii cu altii(majoritatea au stat cu parintii insa), s-au jucat, au desenat, au vazut unde e cuierul fiecaruia si li s-a aratat toaleta(un element important ni s-a spus!) ;).
Programul la clasa incepe la ora 8.10(maine vom afla si unde va fi clasa Silviei) si tine pana la 11.30 cand iau masa de pranz. Cred ca am mai spus(cand am vb despre scoala Dianei) ca aici in Suedia masa de pranz e obligatorie si gratuita. Mancarea e asa si asa…pentru fetele mele mofturoase e mai greu sa le placa mancarea suedeza, dar au ca plus paine si unt, lapte si branza pentru cei care nu mananca mancarea. De la 12 pana la max. 18 copilul sta iar la fritids unde iar au joaca-afara sau inauntru in functie de vreme-excursii si iar joaca. Si invatat prin joaca in principal. In clasele de inceput nu prea primesc teme pentru acasa…Primesc 2 mese in plus cei care stau pana la ora 18…o masa cu iaurt, sunca, unt, paine si cascaval, la alegere(pe la ora 14)…si o alta de fructe(pe la ora 17).
Silvia va sta pana la ora 15 pentru ca programul meu imi permite sa o iau la ora asta acasa…pana in decembrie, apoi mai vedem. Oricum, in orice moment e nevoie de schimbare in program, e OK numai sa anunti si sa completezi un nou orar.

Si pentru ca n-am mai pus demult desene ale Silviei, va invit sa vedeti cateva facute in ultimele zile. N-a prea avut timp de desene, a fost ocupata cu piscina si cu inghetata din oras ;).

Desenul facut azi la scoala, cam la repezeala, cred ca in 5 minute a fost gata(mie imi place ca a facut fumul care iese din cos si balamale la usa ;)…


Asta vrea sa fie un tren, cam nereusit dar orice artist are si momentele lui de slabiciune 😉

Un mal abrupt si o cascada, in departare se vad dealuri…

Asta e nici mai mult nici mai putin decat…MORGAN! Asa il vede Silvia…si ii vede pana si gandurile. Iertati scrierea putin ciudata a unui copil roman pe suedeza, va traduc eu acum:
„Hmmmm, jag undrar om Silvia har köpt mat åt mig…” adica: „Hmmmm, ma intreb daca Silvia mi-a cumparat mancare…” ;))

Am sa revin, cu zilele urmatoare…

6 comments on “prima zi de scoala

  1. Bai deci Silvia ma da pe spate – e super talentata la desen, dar mai si scrie FRAZE!!! La varsta ei alti copii abia recunosc cateva litere, felicitari Silviuta!

  2. Silviuta,esti dureros de dulce!Bravo tie,fata draga…pentru desenele minunate si bravo tie,Miha,ca ai crescut-o asa de frumos!
    Bafta Silviei la scoala si sa se acomodeze si sa-i placa acolo…!!!

  3. Vorba Alinei mai sus… faptul ca scrie deja e o maaare realizare… cat despre Morgan-desenatul, e mortal, abia astept sa i-l arat lui Albert care de doua zile deseneaza numai pisici (ce pisici, e alta poveste, cred ca nici pe Marte nu ar arata asa). Bravo,Silvia… si succes la scoala!

  4. @alina, multumim mult de tot! A scris ea asa mai gresit pe suedeza, inca nu stapaneste foarte bine scrierea. Dar merge la scoala! 😉

    @Ana-Maria, multzam multzam! Ma rusinez…orice mama isi creste copiii la fel de frumos.

    @Florina, da…sunt mari si eu batrana ;). Multumim de urari!

    @Mihaela multumim si voua. Si scucces maxim!

  5. bafta multa la scoala.

  6. Multumim Loredana!

Lasă un răspuns

