16 comentarii

Atelierul harniciei

Silviei ii place sa faca si altceva, nu numai sa deseneze. Cat era la camin mereu venea acasa cu realizari proprii de pärlplatta. Imaginea de sus e un exemplu. Perlutze colorate se vand special in cutii sau flacoane, iar sablonul e o tablitza de plastic cu tepi pe care se aseaza perlutele colorate. La sfarsit, se calca cu fierul fierbinte avand o bucata de hartie de copt peste model. Perlutele din plastic se topesc putin si se lipesc intre ele. Apoi se pot lua de pe sablon si gata! Minuni din maini de copii…

Primele trei sunt creatiile Silviei, le-a facut singura, calul cu ajutorul hartiei. Pe hartie(care se cumpara cu setul de sabloane uneori) sunt desenate culori ca model exemplu. Aceasta se pune sub sablon si astfel copilul stie cum sa aseze culorile. Floarea si masina insa nu au avut asa o hartie, creatia e pur si simplu din capsor. 😉

Sablonul:
DSCF7138

Si hartia model:
DSCF7139

Pentru cei interesati despre aceasta arta, pot citi mai multe aici(din pacate e numai in suedeza). In mare scrie ca e o arta care a fost descoperita in anii 1960 de catre Gunnar Knutsson din Vällingby. A fost initial creata ca o forma de terapie pentru batrani din casele de seniori. Insa in scurt timp a devenit populara la caminele de copii si in ultimii ani a devenit o arta.

Cea mai pare pärlplatta a fost lucrata in 2008 de tinerii din Liceul Fryhuset in Stockholm si contine 316 800 de perle. Marimea ei este de 2.40×3.30 m. Iat-o!

16 comments on “Atelierul harniciei

  1. Vaaai ce frumos!! Atelierul hărniciei fetelor tale îmi aminteşte de vremea copilăriei mele, când mă jucam şi eu cu strămoşul lu’ pärlplatta :)) un mozaic, un şablon pe care „montai” un soi de „pioneze” colorate, din plastic, sub forma unor modele geometrice, după foaia model sau după propria imaginaţie. Din păcate, la prima răsturnare a şablonului, trebuia s-o iei de la capăt 😦 Îl mai am şi acum… atât de mult mi-a plăcut la vremea respectivă! :))

    • Da da, si au aveam mozaicul acela cand eram copil. Imi placea mult, tineam cu lunile rezultatul ca pe un tablou pana ma apucam de altul. Sa stii ca uitasem de el!

  2. Ce frumos!!! Am spus eu si la postarea cu desenele ca Silviuta e talentata!!! Si imi place tare joculetul … parca (dar nu sunt sigura) am vazut si pe-aici. Am sa caut!!

    • Revin … am facut o cautare online si am gasit acest joculet, unde altundeva decat la Ikea??? Cu prima ocazie o sa experimentam si noi. Deocamdata e mai interesata mami …hhahahhahaaa …

  3. se gasesc si aici, asemanatoare – sunt niste margelute care se lipesc de hartie, in diverse forme, cu un pix special.

  4. Imi place grozav de mult masinuta creata de Silvia. Mi-aduc si eu aminte de jocul cu pioneze colorate din copilarie.
    Si ce frumos le sta impreuna! Mi se pare ca Diana seamana foarte mult cu tine.
    Silvia e clar „a lui tati”.
    Va pup pe toti cu mare drag!

    • Irina, da…fetele sunt impartite intre noi :). Diana seamana mai mult cu sora mea care seamana si cu mine ;), iar Silvia e toata a lui tati. Parca nu eu am nascut-o :).’
      Va pupam si noi cu drag!

  5. Bine te-am regăsit în noua casă, draga mea!

    Te rog să îmi ierți absența, am revenit, sper să țin ritmul.

    Interesantă arta despre care ne-ai scris.

    Pupici geaninoși peste normă!

    • Geanina draga mea, absenta iti este motivata pe deplin, prietenii stiu de ce ;). Primesc pupicii geaninosi si iti trimit in schimb imbratisarile cele mai calde. Pup cu drag!

  6. Ce frumos!Si,mai ales,cata rabdare!…Pupicei manutelor pricepute!

  7. Oare in Romania gasesc acest joc? Tare m-as juca si eu cu copiii de la scoala…

  8. Dana, incearca la IKEA. In Italia abramburika a gasit la IKEA. Sau cauta pe site-ul lor ca sa nu te deplasezi pana acolo, poate se pot comanda pe net…

    Daca nu, da un semn si iti trimit eu daca doresti.

Lasă un răspuns

