19 comentarii

erata

🙂
Aici aveti erata la postul anterior 🙂

Am fost in padure…unde am avut lekstund(timp de joaca). Erau copaci care au fallit ner(cazut) si pe care am mers in balansgång(echilibru), era halkit(alunecos) dar eu m-am tinut bine, erau massor av pinnar(multe crengi). Si mi-am luat mami regnbyxorii(pantalonii de ploaie-sunt pantaloni de fas impermeabil)! Am facut apoi formar din rep(forme din sfoara)…stii noi ne tineam de rep(sfoara) si a trebuit sa facem un cirkel(cerc), un triangel(trunghi), un rektangel(draptunghi) si la sfarsit un kvadrat(patrat). Si am reusit mama, toti copiii au stiut cum sa facem! A fost greu cand a trebuit sa facem kanturile(ea zice colturile dar cred ca ccc cuvantul e altul) de la triangel(triunghi), apoi a mers usor! Apoi am venit inapoi si am avut un lekstund inne(timp de joaca inauntru), am ritat formar(desenat forme) si apoi le-am klippat(decupat), am desenat frukter(fructe). Eu am primit o guldstjärna!(stelutza de aur, echivalentul bulinei rosii din Ro) 🙂 Apoi am desenat singuri formar(forme) pe hartie. Azi nu a mai fost tråkigt(plictisitor) la scoala!
Trece apoi la altceva, scoate o bucata de lemn din rucsacel si imi spune mai departe:
-Bucata asta mama am skalat av(am decojit-o) eu singura ca era mult bark(coaja de copac) pe ea. Am skalat av(decojit-o) ca eu sunt doctor de copaci si am vrut sa vad cum arata fara bark(coaja de copac) si sa vad daca are sau nu maskar(viermi). Dar e frisk(sanatoasa), nu are. Si o sa-i fac o jucarie lui Morgan, am sa o leg de o sfoara si o sa ii spun ca e un sobolan, e prea mic lemnul ca sa fie soricel…:). Ah si daaaaa, azi am mancat toata macka(sandwich) mama! Si la pranz am avut kyckling(pui) cu ris(orez) si era si curry pe ris ca era gul(galben)…

Asa-i ca va place suedeza? 🙂

19 comments on “erata

  1. La nebunie … cum poti sa o inveti??? Bravo tie!! Si tuturor care invata astfel de ozn-uri … hahhahhahahaaaa!!!

    • :)) E asa cum zice adra_bell mai sus, pronuntia si accentul e baza. Nu e grea, si mie imi place. Mai ales acum ca o si inteleg ;). Am ajuns sa caut locuri izolate la scoala ca sa pot citi, ca altfel inteleg tot ce se discuta in jur si nu mai inteleg ce citesc eu…

  2. na-m apucat sa comentez inainte, da e bestiala cum le amesteca:))), bravo Silvia!!!

  3. Mie-mi place la nebunie, candva am sa ma reapuc, sper ca in curand. Ce mi s-a parut foarte greu a fost pronuntia, first, apoi fapt ca spus cu un anume accent un cuvant inseamna ceva, schimbi accentul, schimbi si sensul. Bine, nici eu nu eram foarte serioasa, mai mult ma jucam, stiu ca la vremea aceea ma distrau rau „mastering swedish”, pe youtube, si-mi placea cum suna kackerlacka. Aaa, si kyckling ca tot veni vorba

    • asa e, pronuntia si accentul sunt cele mai grele. dar le prinzi vrand nevrand. Mastering swedish am postat si eu primele doua, mai pe la inceputul blogului, cred ca au eticheta „despre Suedia” si ne prapadim de ras de fiecare data ce inteles poate da accentul gresit! :))

    • Am uitat sa iti spun cuvantul meu preferat in suedeza: sjuksköterska in care gasesti toate 3 combinatiile de sh. E tare greu de pronuntat si colegii mei de la laborator mi-au zis ca atunci cand il pronunti corect, stii suedeza :). Eu am trecut testul, dar am exersat mult cu fetele acasa ;). Ah da si inca un test: sjuhundra sjutio sju 😉 sapte sute saptezeci si sapte.

  4. lol, sapte, da, haioasa cifra. La ei si sase e f caraghioasa:))

  5. apropo de cuvinte in suedeza, eu am reusit ieri intr-o lucrare la economie sa scriu un cuvant de genul: tjänstemarknadsföringsaktiviteter 😛

    • Wow, trebuie sa recunosc ca inca la cuvintele astea super combinate nu am ajuns…haha, eu nici nu pricep exact ce inseamna cuvantul…

      • pai nu e asa de coplicat precum pare. inseamna activitati de marketing (marknadsföring in traducere mot a mot ar insemna introducere pe piata de la marknad si föra) pentru servicii (tjänst).

        Pana la urma suedeza nu e asa de grea avand in vedere ca nu are asa mult cuvinte de sine statatoare. Iar cand inveti unele cuvinte de baza, poti deduce usor multe alte cuvinte combinate.

        • Ah, cuvantul ce nu il stiam era acel föra. Cred ca l-am auzit dar nu l-am folosit niciodata. Asa e, cuvintele suedeze compuse sunt usor de inteles. Numai ca trebuie sa ai baza, adica ccc cuvintele simple.

  6. Suedeza Silviei imi place, indeosebi cu translator alaturi. 😉

  7. Imi place suedeza Silviei (sau romana- totuna), dar cel mai mult imi place ca e vorbareata. Si e dulce foc, parca o si aud povestindu-ti cu tot sufletul si cu lux de amanunte noutatile ei. Diana e la fel? Ea e mai mare, e adevarat ….. cred ca situatia se aseamana destul de mult cu cea de la noi.
    Pup!

    • Irina, sa stii ca Diana e muuuuult mai vorbareata decat Silvia. Asa era si cand era mica, ma rugam de ea sa taca putin. De la Silvia trebuie sa scot uneori cuvintele cu celstele, sa o intreb pe ocolite ca sa aflu ce vreau de fapt. 😉

      • Si Iulia turuia intruna cand era mica, cu timpul insa s-a calmat. Mai are cate un puseu rareori. In schimb Stefi…. bate toate recordurile. Pune-ne si filmulete cu puiutii tai.
        Va pup si va imbratisez cu drag!

        • Irina, nu am filmulete recente. Singurul instrument de filmat e aparatul foto care mereu e plin de fotografii…Daca te uiti mai in trecut in blog, e o filmare cu Silvia cantand in franceza Frere Jacque de pe un site de joc francez ;). Iar pe site-ul cu calatorii, este cred o filmare cu Silvia sus deasupra fiordurilor. Cu Diana nu am din pacate ceva recent, in afara de cantecele de la festivitatea din vara. Dar e un punct pe care il voi remedia. Numai sa am ocazii sa le filmez.
          O imbratisare calda de la noi.

Lasă un răspuns

