22 comentarii

toamna in casa

Mirosul freziilor s-a pierdut, a venit si pentru ele toamna si desi inca sunt inflorite, parca nu mai umplu casa asa ca si zilele trecute. Dat fiind faptul ca afara toamna e din ce in ce mai simtita, am hotarat sa o las sa intre si in casa, sa ne umple cu miros de mere si scortisoara. Am facut o prajitura cu mere, una din aceea romaneasca, o reteta pe care am adus-o din Ro si pe care o fac toamna de toamna de ani buni, nu le stiu numarul.

Eu o stiu de prajitura „turnata” cu mere si o fac asa:
3 oua, 9 linguri de zahar, 12 linguri ulei, 14 linguri lapte, 18 linguri faina(atentie sa fie rase, daca le puneti cu varf atunci puneti numai 9 linguri), o lingurita rasa de praf de copt. Pentru umplutura 10 mere potrivite.

Se curata merele si se dau pe razatoare. Eu am acum o ustensila smechera care scoate miezul(e in poze) si taie totodata felii marul, asa ca am ras merele la robotul de bucatarie. Se calesc cu cateva linguri de zahar(depinde cat sunt de acre) si la sfarsit se adauga scortisoara dupa gust.
Se pun in robot ouale cu zaharul si se bat, se adauga uleiul si apoi alternand faina amestecata cu praful de copt si laptele. Se toarna jumate din aluat intr-o tava potrivita tapetata cu hartie de copt si se da la cuptorul incalzit la 180 de grade cca 5 minute(pana face o crusta subtire deasupra), apoi se adauga un strat subtire de gris, merele calite in strat uniform si din nou un strat subtire de gris peste mere, iar la sfarsit aluatul ramas care se intinde uniform. Se tine in cuptor cca 20 de minute sau pana prinde o culoare frumoasa la suprafata(ca in poza).
Se mananca cu pofta, pudrata cu zahar. 😉
Si cu Morgan in geam :).

Pofta buna, v-am lasat si voua cate o bucatica, cu drag.

22 comments on “toamna in casa

  1. yummmy ce pofta de ceva dulce am acum. Eu azi am gatit sos de pui cu couscous si asa ar merge o prajitura cu mere dupa….

  2. Mmmmmmm…ce apetisant arata!Uau….tare apetisant!Iau si eu o bucatica!:))
    Morgan e tare simpatic asa,la geam….oare se gandeste la dor de duca?!:)))))

  3. O prajitura buna cu mere, miros de scortisoara, o toamna frumoasa si un motan sugubat, ce frumos e la voi!
    Pup cu drag pe toata lumea!

  4. yum yum! facem si noi placinta cu mere!
    ce frumos sta morgan la fereastra! 🙂

  5. Ce bine arată… Morgan este, ca de fiecare dată, fotogenic…

  6. OOO,am sa o incerc si eu,e ca si cea din ro..cum facea mama

  7. Esti gospodina, ce sa mai zic?!…Morgan a gustat din praji’? 🙂

  8. Simbata o sa prepar si eu o prajitura de aceasta… am si eu o intrebare insa.. care este diferenta dintre placinta si prajitura ?…. ca eu nu-mi pot da seama..am mai citit undeva reteta dar putin diferita si era placinta.

    • Ninu, sincera sa fiu nu stiu care e diferenta. Eu faceam inainte sa am reteta asta(de fapt mama facea in copilarie si apoi am luat si eu reteta) o placinta cu mere, in tava mare de la aragaz. Aluatul era ceva foaie cu untura si cred ca si cu drojdie, se intindea cu sucitorul, era mai greu de facut si nu atat de gustoasa ca asta pe care o fac acum. De cand am descoperit reteta asta, nu am mai facut din cea veche.
      Spor la prajiturit, sa imi spui cum a iesit.

      Uneori placinta i se mai spune la prajitura cu foietaj(stii tu aceea gen strudel), cel putin asa am vazut eu. Sper sa nu gresesc…

  9. Vai… ce bine miroase a toamnă la tine în casă! Până aici se simte! Mmmm… să savurezi o bucăţică de plăcintă, să-l ai pe Morgan în poală şi să te uiţi pe fereastră cum se scutură copacii… ce poate fi mai relaxant într-o după-amiază de toamnă :))

  10. Preluat reteta, copt prajitura, iesit tare bun, hotarat ca mai facem. Tack ska du ha :-)!
    Salutari de pe o alta insula din Nordul tomnatec!

    • Tack själv Ane! te mai astept cu mult drag. Daca nu e incomoda intrebarea, pe ce insula locuiesti? 😉

      • Nu e deloc incomoda! E vorba de Åland, un arhipelag intre Suedia si Finlanda. Apartinem de Finlanda, dar vorbim tot suedeza ;-). Multumesc de primire, mai vin :-)! A, si lycka till cu examenele!

        • Ane, pe Åland tot ne planificam si noi sa facem un tur, poate mai la primavara. mai cunosc pe cineva care locuieste pe Åland, tot romani si tot de pe net ;).
          Tack, tack! Te astept cu drag, oricand cu pareri si experiente personale. O seara frumoasa!

Lasă un comentariu