18 comentarii

buletin scolar si dragoste

Vineri am primit buletinul scolar al Silviei. Un text in care profesoarele ne aduc la cunostinta ce au lucrat ele cu copiii in cele 2 luni de cand a inceput scoala. Va redau mai jos ce e mai important:

„Hej!
A trecut jumatate din semestrul de toamna si noi am avut in fiecare zi samling(intalnirea de dimineata), pauza de fruct, pauza de joaca si cateva exercitii impreuna ca de ex: citire cu voce tare, desen pe anumite teme sau jocuri impreuna. Am avut zile cu matematica si mai multe iesiri in natura cu cei 42 de copii din ambele clase impreuna. Totodata am exersat regulile sociale ca si:
-sa fii un bun prieten
-sa stai in grup, la intalnire
-sa asculti un adult
-sa asculti pe ceilalti
-sa iti ceri randul prin ridicarea mainii
-sa nu vorbesti in acelasi timp cu altul
-sa duci la indeplinire o sarcina
-sa stai la rand
-sa iti astepti randul

Am remarcat ca ne ia foarte mult timp pentru educare. Cea mai mare parte a copiilor nu stiu sa fie impreuna, sa stea linistiti, sa asculte sau sa faca ceea ce ii rugam. (aici eu am zambit laaaaarg)
In clasa pregatitoare jocul este lucrul central, dar incepem si sa pregatim elevii pentru clasa intai. (iar zambet)
Am exersat alfabetul, am scris titlurile desenelor si numele pe ele(cele facute de fiecare), am povestit diferite trairi pentru ceilalti, am ascultat povestile altora, am repetat ceasul, zilele saptamanii si lunile anului, anotimpurile.
Am studiat plante si animale pe care le-am gasit in excursiile noastre am desenat si colorat, am cantat cantece cu miscari.
La sport am exersat printre altele miscarile motorii, balansul si igiena(fac dus dupa fiecare ora de sport, Silvia e mandra ca face dus singura, acasa inca o spal eu;)).
Am studiat toti copiii si dupa vacanta vom continua cu sedintele personale.”

Saptamana viitoare avem si noi sedinta particulara. Aseara am povestit cu Silvia ca sa stie ce inseamna, ce vom povesti acolo…ea va trebui sa spuna ce ii place si ce nu ii place la scoala, care ii sunt prietenii, cum ii place intre copii, etc. Asa ca am aflat urmatoarele:
-regulile sunt multe, nu ii plac(deh, stiam)
Dar le-am luat punctual si pana la urma a reiesit ca nu ii place sa stea la intalnirea de dimineata, atat. Restul sunt OK si ii plac.
-Are fetite cu care se joaca, ni le-a spus pe nume. Nu are insa o prietena buna(bästis), dar e OK asa. Se joaca si cu 3 baieti. Iar de unul e indragostita :). Dada, asta am aflat ieri. Saptamana trecuta era suparata foc pe baiat. Baiatul a intrat la ora de romana peste ea si profesoara, a deranjat-o la ora si i-a lucrat in caiet. Apoi i-a trecut si s-au mai jucat saptamana trecuta impreuna, desi imi decretase in ziua supararii ca : „Jag ska alldrig leka med Samuel!” adica „Nu am sa ma mai joc niciodata cu Samuel!” Mda, noroc ca le trece repede ;).
Eu am fost mai curioasa si am intrebat-o:
-I-ai spus lui Samuel ca il iubesti?
-Da! (ce usor e la varsta asta…)
-Si el ce-a zis?
-Ca si el e „kär i mig”! zambind pe sub mustata…(adica sentimentul e reciproc…).

Deh, am fete mari, nu? 🙂

18 comments on “buletin scolar si dragoste

  1. Uff, mai, Mihaela! Complicat cu-atatea reguli! 😉 Cred ca nu toti copiii sunt obisnuiti sa stea intr-un grup, sa-si astepte randul samd. Ce dragut ca asa ai avut ocazia sa discuti cu Silvia si sa afli noutatile! 🙂 Eu n-am avut ocazia pana acum sa-mi spuna vreunul din copii c-a facut declaratii de iubire. La varste mici pare o joaca. Insa si cand o vor face, cred ca vor fi demne de luat in serios. 🙂 As fi preferat sa ma ia de mici cu declaratiile ca sa ma pot obisnui. 😉

    • Ani, ar trebui sa fie obisnuiti…aici copiii merg de la un an la camin, iar acolo au aceleasi reguli. Numai ca nu li se spune asa verde in fata :). Si nu sunt asa constransi, de asta sunt indisciplinati(e un cuvant dur aici, astia nu-l folosesc, dar in viziunea mea asa sunt). Aici totul se face inceeeeet si cu rabdareeeeee, fara forta.
      Silvia s-a indragostit de cateva ori pana cum, de fiecare data am stiut ;).

  2. Miha,ce bine ca discutati prieteneste.Conteaza foarte mult!
    Deci regulile sunt facute sa nu fie respectate,da?:))
    Ahaaaa….sunteti deja la fluturasii din stomacel…hihihihihihi…Silviuta,io te puuuup!:))

  3. Si aici totul se face in doua viteze: incet si foarte incet, cu multa rabdare si nimic fortat … uneori nu ma pot abtine sa nu-i admir pe teacheri pentru rabdarea de care dau dovada … dar de cele mai multe ori nu ma pot abtine sa nu circotesc 🙂 lol .

    Oh, si ma topesc cind le aud pe micute vorbind de prichindeii de care-s indragostite 🙂 …

    • Sofie, ce surpriza placuta mi-ai facut! Mi-era dor de tine…
      Da, nici eu nu ma pot abtine sa nu carcotesc desi imi place stilul lor de educatie. 😉

  4. Imi place ce program au,poate la camin chiar daca au avut regulile nu era mare bai daca nu respectau toti si totdeauna.Acum regulile sunt pentru a se respecta de toti si totdeauna,oricum sunt la scoala si e putin mai strict.Veti discuta cu profele la intalnire si sigur va fi foarte bine si pentru Silvia.
    Pupici

    • Pai stii si tu mami cum era la camin, cat de lejer…li se mai aminteau de reguli, dar nu era chiar asa strict. Bine, nici acum nu e, dar e putin mai strict decat la camin. Da, vinerea viitoare avem sedinta cu profele, sunt tare curioasa ce imi vor spune. Te pupam si noi!

  5. Faina recolta :)..semn de toamna bogata .

  6. Deja indragostita si face si declaratii? :))

  7. Oooooooo, DA! E sigură pe ea, Silvia. Bravo ei.
    Imi place sistemul lor de educatie.

  8. http://carti-audio.blogspot.com/2009/10/cutiuta-cu-povesti.html

    Uite, am gasit aici un loc de unde poti descarca povesti, carti audio pt. Silvia, inca ca-i place. 🙂

  9. in caz ca-i place…

  10. Imi place tare, din ce povestesti, cum e sistemul de invatamant suedez.
    Eheheheeee … iubareata mai e tiza noastra. Pupici si stai cu ochii pe ea, o sa franga multe inimioare … hahhahaaa.

Lasă un răspuns

