14 comentarii

Nimic deosebit…

A reinceput scoala si eu practica. Luni si marti am zile pline…plec dimineata la 7.30 si ajung dupa Silvia la scoala la 15, venim impreuna acasa. Diana vine cu autobuzul, scoala ei e in centru. E aproape seara deja, e innorat in fiecare zi de vreo 2 saptamani, soarele nu l-am mai vazut de dupa nori. Ce mai, e o seara continua toata ziua, asa sunt aici lunile noiembrie, decembrie si jumate din ianuarie. Da stiu, e inca octombrie, dar pe trecute, nu? 😉

Miercuri e ziua mea libera, asta de cand nu mai am engleza. O folosesc sa scriu si sa citesc ce am la suedeza. Luni si marti sunt prea obosita ca sa mai scriu ceva. De citit e OK…

Joi si vineri sunt cam la fel…joi merg la biblioteca la scoala, acolo scriu mai in liniste. Apoi ma intalnesc cu Ania(prietena mea poloneza) si se face dupa pranz. Acasa acelasi ritual de fiecare zi: mers dupa Silvia la scoala, venit acasa, stat pe net si apoi vazut de cina, si de suedeza. Vineri merg la engleza, ca sa nu ma „taie” profa de pe lista. Apoi am suedeza la scoala(asa e cu ccc cursurile astea la distanta, cam nasol…) si saptamana s-a dus. In we nu fac nimic pentru scoala, citesc doar.

Cam asa arata o saptamana de a mea. Plictisitoare daca nu intervine nimic cum a fost ieri si alaltaieri, cum va fi azi si vineri…Pai luni am avut intalnire la laborator cu coordonatoarea de practica, am discutat cum as putea lucra la laborator ca vikarie(suplinitor) si ieri deja mi-a dat vestea: azi merg la fortele de munca sa ma inscriu, asa ca e posibil ca in viitor sa mai castig ceva banuti…e bine! Ieri am avut intanire cu proful de suedeza(ceruta de mine, ca asa-i la distanta :)) si am discutat ce am lucrat in vacanta. Am dat si a doua proba orala din semestrul asta, am vorbit de Herta Muller si cum atunci cand dai calului ovaz in cazul meu profului de literatura literatura, rezultatele se vad :). Am terminat asadar cu bine si etapa a 2-a din semestrul asta, din cele 4 in total. M-am apucat deja si de etapa a 3-a…care include printre altele si un nou test de literatura, plus testul national din 18 noiembrie si o proba orala tot in legatura cu testul national. Imi mai ramane de scris o scrisoare(cu o anumita tema) si de citit un roman. Un roman destul de greu, lung de vreo 800 de pagini, in 2 volume, scris intr-o suedeza veche si uneori cu dialect(e vorba de Emigrantii de Vilhelm Moberg scrisa in 1949). Insa e interesanta cartea, asa ca merge la citit. Etapa a 4-a va fi mai scurta, sper ca pana la 1 decembrie planurile sa iasa si sa pot trimite hartiile la studera.nu, unde m-am inscris la cursurile de la facultate.
Si da, am uitat sa spun…sefa de la laborator m-a asigurat inca o data(daca mai era cazul, mi-a spus-o de nenumarate ori) ca au nevoie de mine si ma incurajeaza si ma vor ajuta cat de mult pot ca sa lucrez la ei. Si ca la vara am un loc asigurat pentru sommarjobb. Lucrurile se aseaza incet-incet si pentru mine…

14 comments on “Nimic deosebit…

  1. Mihaela, bravo pentru performante! Spor la citit si la scris!

  2. Suna bine tot ce ai spus.
    Ma bucur pentru tine. Esti pe drumul cel bun.
    Felicitari pentru etapa a doua.

  3. Ma bucur ca in sfarsit esti optimista si ca incepi sa vezi „luminita de la capatul tunelului”.
    Felicitari scumpi pentru etapa a doua
    Sunt convinsa ca si restul va fi foarte bine.Pupici

  4. Miha,sa ai spor si la citit si la scris si la functia de mama si la cea de gospodina si sa se lungeasca timpul ca elasticul,ca sa apuci sa le faci pe toate…:))))
    Ma bucur pentru performantele tale si bafta maxima in tot ceea ce faci!

  5. Felicitari 🙂 si la mai mare (adica la am trecut si de etapa a 4-a lol)…hai ca scriu si emailul sometimes today, promit 🙂

  6. Miha, chiar te tii cu tot interesul de scoala, nu gluma! Ma mir de unde mai ai atata putere si interes pentru studiu! Si la cat de draguta esti tu, cum sa nu te sustina si sefa de laborator!?
    Bat din palme ca „i-ai dat calului ovaz”. 😉
    Bravooo!

  7. Va multumesc mult, ma faceti sa rosesc aici, nu merit atatea laude. Oricare dintre voi ar face la fel. E o chestie in care nu ai de ales…nu poti sta cu mainile in san asteptand ce? Nimani nu iti ofera daca nu iei tu, daca nu vrei sa obtii ceva. Iar contactul cu oamenii e cel mai important sa te cunoasca, sa inveti mai repede sa vorbesti si sa intri in sistem…Si nu sunt modesta, sunt multi care au facut tot ce am facut eu…altii si mai mult. Am cunoscut persoane cu studii superioare, venind din tari arabe care au reluat de la zero toate studiile…dar in 10 ani au reusit! Eu nu stiu daca as avea atata rabdare…eu pe ei ii admir…

    Scriu aici ca sa am ce citi peste ani, ca sa aiba fetele ce citi peste ani. Dar ma bucura mult ca citesc si altii, in special voi toti care scrieti aici. Si ma sustineti, nu e putin lucru…

    @ileana, dana, ana va multumesc din suflet!

    @mami te pup! Stii tu toate indoielile mele, toate negatiile ca nu stiu, ca nu pot…inca la mai am asa cateodata. Dar e mai multa incredere si optimism asa cum spui.

    @sisteru’ sa ai degete aurite si sa scriu peste o luna ca am absolvit suedeza :).

    @Ani, mi-a placut mereu sa invat. Puterea vine pentru ca e obligatoriu. Altfel faceam ceva cursuri de suflet…fotografie. Dar tot am sa le fac si de-o fi peste 10 ani!

  8. Bravo, veşti foarte bune! Felicitări şi îţi ţin pumnii în continuare!

  9. Apropos, pasiunile trebuie hrănite, aşa că să faci şi cursuri de fotografie! Şi eu sunt pasionată de fotografie şi eu am făcut un cursuleţ acolo, ca să nu rămân nehrănită total :)) Aşa că-ţi ţin pumnii şi dă-i înainte că-i dai bine! 🙂

    • Mersi mult de tot! Clar ca nu raman fara un curs foto, desi ceva ceva am mai citit si am facut un an la Scoala de Arta in Ro, dar nu am terminat pentru ca am venit in Suedia. Acolo am lucrat insa pe film A/N nu pe digital. Si am nevoie de ceva mai mult. E o dorinta acolo infipta…

      Haha, eu scriam la tine si tu la mine :)). Telepatia functioneaza!

  10. In sine, faptul ca studiezi e de apreciat. Pentru ca ai, totusi, doi copii si o familie. Care-si cer drepturile.
    Eu una, in situatia ta, nu as avea energia necesara pentru a ma canaliza asa catre telul propus (integrarea intr-o societate de alta limba).
    De altfel eu nu as fi plecat sub nici o forma sa ma stabilesc intr-o tara a carei limba nu o cunosteam.
    Deci eu de asta te admir atat de mult!

    Spor la studiu in continuare si bravo tie inca o data!!

  11. alina, teoretic ai dreptate. Insa noi nu am fi plecat nicaieri daca ramaneam la teorie. Dupa ce epuizasem tarile vorbitoare de limba engleza si care nu doreau medici romani(adica nu asa cum a fost aici in Suedia) iar Ovi declarase sus si tare ca el nu vrea altceva decat sa isi practice meseria chiar daca sta inseamna sa ramanem in Ro…era indiferent ce tara ar fi fost, pentru ca orice limba era noua. El mai facuse germana dar nu o prea stia iar eu franceza in aceleasi conditii. Iar prima sansa a fost Spania, insa au ales alt medic. Suedia a fost o intamplare dar putea la fel de bine fi orice tara europeana(cu execeptia Marii Britanii unde accesul medicilor pe piata de munca era mai greoaie).

    Multumesc mult, inseamna mult pentru mine cuvintele tale. Te pup!

Lasă un răspuns

