17 comentarii

am facut-o!

Am pus pentru prima data varza la murat! Dupa reteta Abramburikai, careia ii multumesc din nou. Sper sa iasa…pentru ca am intampinat cateva probleme:
-n-am gasit un vas mare pentru ele toate
-n-am gasit nici un vas ermetic din pacate…

Asa ca am luat doua galeti de plastic care au capac ce se fixeaza pe buza galetii dar nu e ermetic…ce se intampla in acest caz? Stie cineva sa-mi raspunda?
La cate zile trebuie pritocita varza(parca asa ii spune la procedeul acela prin care sufli aer…) dar oare mai e nevoie in cazul in care am vase asa mici?

Si iata dovada:

17 comments on “am facut-o!

  1. Nu cred ca are ceva daca nu este ermetica,pseudofamilia mea punea varza intru-n vas din lemn (ciubăr) si era acoperit cu un capac de lemn si el, avea aer din belsug dar se mura destul de bine, eu zic sa o pritocesti macar asa ca sa stii ca a trecut prin toate etapele, noi adaugam si o varza rosie si iesea zeama de varza colorata… iarna mincam cartofi copti in cuptor cu zeama de varza..erau superbuni, acum din pacate nu mai pot consuma nimic sarat si deci nici zeama de varza..dar imi placea tare mult 😦

    • Mersi mult Ninu, atunci inseamna ca e Ok si cu capac asa…poate numai miroase mai tare, sper sa nu ma reclame vecinii :). Ca aici nu stiu ei de varza murata 🙂 si vor crede ca cine stie ce putori am facut eu in magazie. Acolo o voi duce dupa ce fermenteaza si se acreste.
      Imi pare rau ca nu mai poti manca sarat, sunt bune sarmalele si cu varza dulce, eu tot asa am facut de cand suntem aici…dar mi s-a facut dor de varza acra. In Ro cumparam din piata, dar aici nu exista asa ceva…

  2. Felicitari, doamna.
    E OK si asa, dar poti sa pui niste celofan intre capac si gura galetii.

  3. Varza la murat… Este momentul… Aşteptăm sarmalele!

  4. Nu are nimic,Miha,daca intra aer…Iar cu suflatul in varza…habar nu am cum se face…Ca si Cristian,io astept sarmalele!:))

  5. miha – bravooooo, gospodino!!! Iaca vin si eu sa-ti raspund … vasul e ok, chiar daca nu e inchis ermetic …important e sa aiba un capac ceva. La noi se spune vanturat (in termeni populari) … cred ca trebuie totusi sa o faci … altfel face floare si se cloceste. A mea e deja la rece, e bine, mersi, asteptam!

    • Ok, merg sa iau furtun atunci. Dar dupa cate zile se vantura(in ardeleneste e pritocit :))? Si apoi la cate zile? Dupa cate zile e OK sa o duc si eu la rece?

      • Eu am vanturat-o cam la o sapt. In fiecare zi. Dupa ce incepi procesul de vanturat poti sa o dai la rece. Aseara am controlat, zarzavaturile sunt ok, pot sa le pun in borcan. Varza o mai las, ca-i buna mai acra.

  6. Super bună idee că şi eu salivez după varză murată! Mie îmi place mult varza călită făcută din varză murată sau salata din varză murată 😀 Aici am făcut varză călită din varză dulce. A fost prima dată, dar a fost foarte bună, alt gust, altă poveste, o să mai fac, că prea a fost bună, dar tot salivez după varza murată! Nici eu nu am văzut aici, deşi un prieten român ne-a spus că există în supermarket! Se pare că sunt nevoită să-l iau de mână să-mi arate 😀

    • Svea, daca as asta in Stockholm, nu as pune varza murata…e o piata super faina in Hötorget, nu stiu daca stii de ea…acolo gasesti varza murata pusa de unguri, e foarte buna. Am mancat adusa de prietenii nostri, anul trecut. Eu am fost anul trecut acolo, dar eram singura si nu am putut lua, caci aveam multe bagaje. Mi+a parut rau, era in noiembrie si ar fi fost minunat. Acum daca o sa iasa asta, nu imi mai fac probeleme.
      In magazine la noi nu este decat taiata la cutie metalica. Am luat o data dar nu e acra, e doar foarte sarata…nu e ca si cea pe care o facem noi. Da, si noua ne place varza calita(si murata si proaspata). Eu fac taietei cu varza(e o mancare ungureasca, o stiu de la mama…e delicioasa. varza se caleste si se amesteca cu macaroane fierte). Hai ca mi s-a facut pofta :).

      • Aha, acum înţeleg eu, că prietenul nostru mereu pomeneşte de Hötorget, să mergem acolo să luăm costiţe afumate etc N-am fost până acum acolo, dar acum, că ştiu despre ce e vorba, ne ducem sigur! Crăciun fără sarmale, cine a mai pomenit! 🙂
        Hai că sunt tare, ieri mă gândeam ce să mai pregătesc de papa şi, de curând, am descoperit o reţetă cu paste şi spanac (o să scriu pe blog) pe care am făcut-o chiar de două ori. Şi mă gândeam să mai fac paste şi să mă îndrebam dacă merg cu varză. Şi tu acum vii şi-mi spui de mâncarea asta tipic ungurească 🙂 Iar suntem pe aceeaşi lungime de undă. Ţi-aminteşti cum postam una la cealaltă, la 11 noaptea? :))

        • Haha, deci e buna ideea cu macaroane)e mai buna cu taietei din aceia lati, proaspeti, de la ICA) cu varza…pai e bine ca suntem pe aceeasi lungime de unda, cine stie ce mai descoperim intre timp…:). Aia cu postarile reciproce la aceesi ora tarzie in noapte a fost mortala! 😉

          Ah, ai sa vezi ce bunataturi sunt in Hötorget! Daca va place carnea de miel, e un stand gotlandez cu carne de miel, oaie…e delicioasa! Si da…afumaturi!
          O sa-ti placa acolo, e o piata asa cum stim noi pietele…ce pacat ca aici nu am asa ceva…abia astpet sa mai ajungem in St. si sa merg acolo.

  7. Bravo, gospodina! 🙂

Lasă un răspuns

