28 comentarii

H1N1

Vaccinul. L-am facut azi. Pe principiul „cere si vei primi!” 🙂

Stiti ca fac practica in laborator…toate colegele mele au facut deja vaccinul, cam de 2 saptamani vaccinul. Azi am intrebat si eu sefa daca nu as putea sa il primesc si eu la laborator, pentru ca l-as fi primit abia dupa mijlocul lui decembrie in mod normal. Si a intrebat mai departe. Si gata, m-au intepat. In mai putin de o ora. Sa mai zic ca suedezii se misca cu incetinitorul? 😉

Acum astept reactii…dupa principiul autosugestiei. La mine functioneaza 🙂 asa ca e posibil ca ma voi simti rau doar asa…ca am primit vaccinul. Deocamdata parca ma dor oasele, muschii, parca ma ia cu febra…dar cum va ziceam, e doar autosugestie. Nu am nimic…:). Gandesc pozitiv!

Si da, am dat cu subsemnatii si pentru copii…vor primi si ele la scoli. Nici acum nu stiu daca hotararea e cea buna, dar nu as fi stiut nici in 100 de ani…Gata, am zis!

28 comments on “H1N1

  1. ooofff … ca-s tare speriata. Pe-aici in fiecare zi la TV zice de cate un deces sin cauza asta. Eu is in ceata si speriata vis-a-vis de vaccin pt. noi si S.

  2. Daca esti in domeniu si vrei sa ma sfatuiesti ,… adica pro sau contra .. de ce da, de ce nu??

  3. si eu as vrea un sfat. eu unu eram impotriva vaccinului pentru ca am inteles ca sunt tot felul de efecte secundare si nici nu as fi vrut sa mi se introduca virusul in organism. dar cum nu sunt de meserie, as dori un sfat, dar daca ai avea si niste argumente pro si/sau contra as fi si mai bucuros.

  4. Pai nu prea sunt in domeniu…nici macar cei care au produs vaccinul nu sunt in domeniu ;). Adica sunt atatea pareri pro si contra, incat e foarte greu de dat un sfat pro sau contra. Noi am luat hotararea sa ne vaccinam, pentru ca vom pleca toti 4 de acasa la drumuri lungi in iarna asta. Diana va merge in Ro de Craciun si va sta acolo pana dupa Anul Nou. Noi restul vom merge in Egipt in 3 ianuarie. Asadar avioane, aeroporturi, locuri in care nu stim ce si cum va fi…asta a inclinat balanta catre DA. Altfel eram inca in dilema…e posibil sa nu il fi facut, dar poate ca totusi da…chiar nu stiu! In plus noi amandoi suntem foarte expusi, lucrand in spital. Copiii mergand la scoala din nou…
    Oricum inca sunt in dilema, vaccinul dupa cum stii nu e testat suficient, mai ales la copii…multi reclama cantitatea mare de mercur si de squalene din el, nu se stie ce influente au aceste substante pe termen lung asupra organismului…unii vorbesc despre cancere, scaderea imunitatii si altele.
    Pe de alta parte, gripa e nasoala de tot…simptome crunte, tuse nasoala, febra foarte mare, coplicatii care pod duce la deces…pe moment vaccinul pare a fi solutia. dar cum spuneam, poate peste o vreme ne trezim cu altceva…oricum nu stii ce iti rezerva viitorul. Noi toti 4 am facut de cateva ori vaccinul impotriva gripei normale. Nu am avut reactii adverse, nici noi nici copiii, dar e greu de spus ce si cum e cu aditivii din vaccinuri.

    Cred ca hotararea daca DA sau NU e o hotarare personala. Oricum sabia e acolo deasupra capului, in ambele situatii…

    Daca ai stii cat m-am perpelit o saptamana inainte sa semnez pe hartiile de la scoli…cat am rascolit netul in sus si in jos, ca apoi sa semnez abia dupa 12 noaptea cu o zi inainte de ultima zi in care trebuia sa trimit raspunsul…

  5. teo eu cu virusul nu as avea nimic impotriva, e virus mort si e acolo doar ca sa dea organismului imunitate. Daca ar fi fara aditivii pacatosi, ar fi OK. Discutiile se invart in jurul si a unor vaccinuri de acest gen, barfele spun ca ele sunt pentru cei din conducerile statelor. In Germania e scandal deja…

    Chiar nu pot sa sfatuiesc pe nimeni, imi pare rau…recomand sa va informati cat de bine puteti de pe net, exista zeci, sute de articole in toate limbile…puneti in balanta situatia voastra, rezistenta organismului, etc. si apoi ce credeti ca ar fi mai usor de suportat: gripa(despre care se stie cam tot) sau eventualele reactii adverse ale vaccinului(despre care nu se prea stiu multe). Asta e singurul meu sfat pertinent…

  6. Sănătate , draga mea dragă!

    Cu vaccinul acesta …am dubii …sincer vorbind…

    Pupici geaninoşi peste normă!

  7. Si un prieten de al meu l-a facut pe cel al gripei aviare, si a fost ok..din cind in cind ii mai cresc fulgi prin unele locuri dar ii zmulge si gata … circa o saptamina are pace 🙂
    Multa sanatate la toata lumea !

    • Hahaha, eu cred ca o sa guitz cateva zile, nu? Sper sa nu imi creasca si mie par de porc ;)…in rest e OK!
      Asa e Ninu, sanatate la toata lumea!

  8. Waw esti viteaza,eu nu am facut si n-am sa fac si nici Basse..Suedezii se panicheasa prea repede si nici macar sistem imunitar prea tare nu au..

    • Florina, nu stiu cine e mai viteaz…eu ca am facut vaccinul sau cei care nu il fac si pot face gripa…parca a mea e mai mica…

      Eu am avut o singura data gripa, din aceea normala, inainte sa incep sa ma vaccinez impotriva ei, cam acum vreo 10 ani. A fost crunt, o saptamana am avut febra mare si nu m-am putut ridica din pat, dureri de cap si musculare, nu faceam decat sa dorm toata ziua…nu puteam nici sa citesc, nici sa ma uit la tv…nimic…Dupa cum am citit asta porcina e si mai nasoala ca simptome.
      Dar fiecare stie mai bine ce si cum, eu nu vreau sa conving pe nimeni cu nimic, cum ziceam, e o hotarare personala, nu una colectiva. Eu nu m-am luat dupa isteria suedeza, ci dupa ce am citit, informat, intors pe toate partile, plus situatia noastra cu plecarea din ianuarie…

      Sanatate multa, sa va ocoleasca virusul!

  9. Eu cred ca ai facut bine si cred ca efectele aditivilor dau mai putina bataie de cap decat complicatiile care pot aparea in cazul gripei. Zic si eu… Multa sanatate tuturor!
    Pup!

  10. Miha eu nu tin minte sa fi facut vre-odata gripa…Asa ca eu nu prea sint sensibila,sa bat in lemn,ca parca vad ca o sa ma apuce gripa mai ales ca Basse e un pic gresit..
    Vaccinul l-as recomanda celor care sufera de diferite afectiun cronice sau nu..

    • Florina, pentru ca nu ai avut gripa esti curajoasa 🙂 si nu faci vaccin. Nu, nici eu nu sunt sensibila, dar o data am avut gripa si mi-a ajuns. Plus de asta, am spus ca motivul principal este acela ca plecam in concediu in ianuarie. Altfel e posibil sa nu fi facut nici noi vaccin…nu stiu…cum spuneam nu bag mana in foc ca am facut alegerea buna, cum nu bagam mana in foc ca faceam alegerea buna nici sa nu facem vaccinul. E alegere personala, nu in masa. Te pup, sanatate la toti din familie!

  11. Eu zic : bine ca ati facut….La noi nu trebuie sa ne gandim deocamdata,fiindca chiar daca am vrea nu exista vaccinul.Poate va fi la sf.de noiembrie daca lucrurile vor merge dupa planul min.sanatatii.Pana atunci n-avem decat sa facem slalom printre virusii care vin din Ucraina,Bulgaria etc si care se plimba liberi peste tot. Va pup

  12. Am vrut sa-ti scriu imediat ce ai postat si m-am oprit! La noi aici au fost in ultima saptamana 40 si ceva de mii de cazuri noi….astia trateaza aici aceasta gripa ca pe una normala si nu fac prea mare tantam. Intr-adevar se recomanda vaccinarea, dar unde nu se recomanda? Eu sunt speriata ca naiba. peste 2 saptamani am bilet sa plec o saptamana acasa, in Romania si chiar nu stiu ce decizie sa iau avand in vedere ca si acolo epidemia este in plina „explozie”. Vaccin nu fac! De fiecare data cand eu sau unul din apropiatii mei am facut vaccin pentru gripa sezoniera am cazut la pat rau de tot….Mai am putin si in paranoia mea imi pun scoci la nas si la gura (si mie si Catincai!)….desi, sincera sa fiu cred ca stresul media ar fi mult mai mare acasa decat aici unde de abia vezi o stire ratacita despre vaccinare pe la buletinele de stiri. Sa speram ca o sa fie bine si o sa ne fereasca Dumnezeu de probleme. Si pe voi la fel! Pupici

    • Oana, eu nu am avut recatii urate la vaccin/uri si nici urmari. Adica ccc chiar si-a facut efectul de fiecare data. Insa nu toata lumea reactioneaza la fel…am mai citit de lume care se plange ca atunci cand a facut vaccinul antigripal(cel obisnuit) s-a imbolnavit mai tare decat atunci cand nu l-a facut. Inca un motv pentru a alege strict personal daca DA sau NU pentru vaccin…Sanatate multa! Pupici si voua, multi!

  13. Cum am citit postul, mi-am zis, woow, ce curajoasă, e în domeniu, ştie ea ce ştie, ulterior, după ce am parcurs şi comentariile, te-am înţeles şi îţi dau dreptate! Alegerea este personală şi nu putem şti niciodată ce ne poate rezerva destinul. Ne ferim şi noi cum putem de ce putem! Să dea Dumnezeu să fie bine şi să fim feriţi de necaz, cu sau fără vaccin la purtător!

    • Svea, nu sunt in domeniu. O data ca aici la laborator nu este parte de virusologie si probele se trimit la Karolinska. A doua ca eu nu am studii in domeniu, urmeaza sa le fac. Poate dupa aceea sa stiu mai multe, dar nu e sigur. Caci virusologia e o materie, iar daca nu am unde lucra cu asa ceva, cred ca ramane la nivel teoretic doar. Apoi nici sotul meu nu e in domeniu, chit ca e medic. Adica el stie ca vaccinurile sunt OK, indiferent care. Dar de cand a citit si el informatiile contradictorii, mai greu de luat o hotarare cu ochii inchisi. El a facut an de an, de cand il stiu(adica de 8 ani) vaccinul antigripal obisnuit si a fost perfect sanatos, fara reactii de la vaccin, fara imbolnaviri…au trecut ierni cand nici macar o raceala usoara nu a avut.
      sanatate multa, asa cum spui!

  14. Eu nu cred ca este o problema mai mare decat moartea prin infomatare, malaria, de AIDS, razboi sau chiar gripa obisnuita. Gripa asta este doar o gripa ‘media’ ca sa atraga atentia de la problemele economice si ca sa faca pe oamenii obisnuiti sa vorbeasca si de altceva decat de cat de nasol merge economia.
    Gripa asta nu e noua, se spune ca cei nascuti inainte de 1950 nu trebuie sa faca vaccinul, au fost virusi similari prin anii 1930 si 40 – asta cel putin in state. Daca cautati pe internet pana acuma, de cand a re-izbucnit gripa asta au murit in jur de 5000, majoritatea in Mexico. In total au fost raportate 415,000 de cazuri, deci asta inseamna un procentaj de mai putin de 1.3% decese. In toata Europa au fost 63,000 cazuri din care in jur de 215 persoane au murit…Pe an mor in lume de gripa obisnuita in jur de 250,000 de persoane. Nu zic ca nu e o problema, dar nu e nici pe departe asa de mare pe cum se vorbeste desprea ea. Si toate procentele astea sunt din Octombrie 2008 deci intr-un an, si bineinteles inainte ca vaccinul sa apara.
    Din pacate nu se stie prea mult de vaccin, de efecte secundare si daca chiar ajuta sau nu, este prea nou vaccinul. Si realitatea este ca demulte ori se pune pe seama vaccinului anumite probleme (de exemplu ca o persoana a murit dupa ce a facut vaccinul) dar fara sa se stie sigur motivul…eu cred ca in momentul de fata nu se poate spune daca e o decizie rea sau buna sa faci sau nu vaccinul, este cu siguranta o decizie personala, la fel ca si vaccinul pentru gripa obisnuita…

  15. Noa, pe mine nu m-a distras de la mersul economiei :). Zau ca nu am auzit in jurul meu discutii, suedezii sunt discreti de felul lor, nu fac mare tamtaram si nici panica…cel putin aici pe insula :).
    Cu decizia, parca ai fi sor’mea :).
    Te pup!

    • lol…din pacate nici pe mine, tot la economie imi sta capul :):)
      dar adevarul este toata lumea e speriata peste masura de virusul asta si asta din cauza ‘atentiei marite in presa’…media (presa, tv, internet, radio etc) este numarul 1 in promulgarea panicii…aici in state vor sa promulgheze reforma sanatatii si multi sunt impotriva, asa ca se foloseste ‘problema’ asta in favoarea lor (pentru promulgare)…
      Ha ha…pai nu degeaba semnez sisteru’ lol

      Pup si io la voi 🙂

  16. mih, sper sa nu guiti… si sa fie totul bine! macar sdaca sunteti vaccinati, sa luati ceva hartii cu voi. nu m-ar mira sa dati de tot felul de filtre, si poate le sariti mai usor daca aveti tzidula.

    noi nu stim ce sa facem, nu ne-am facut niciodata vaccinuri antigripale, nici nu ne-am imbolnavit, asa ca nici pe-asta nu l-as face.

    aseara in oras comentau niste amici ca s-ar pedepsi cu inchisoarea refuzarea vaccinului… pai asta ar insemna sa aiba pentru toata lumea, ceea ce nu au. si… n-a putut sa-mi spuna sursa minunii asteia…

    • Cris, nu avem ce hartii sa luam cu noi, ca aici merge pe cuvant. 🙂 Nu ne dau hartie la mana, totul intra in computere.

      Chestia cu inchisoarea am citit pe DC pe forum, e un subiect la generale cu vaccinarea obligatorie, citeste acolo. Mai multe nu stiu…

Lasă un răspuns

