14 comentarii

gustul copilariei

Cred ca fiecare dintre noi poarta in el un gust anume din copilarie. Sau nu numai unul ci mai multe…eu de ex. tin minte gustul minunat al „puiului cu smantana” pe care il facea tatal meu. Nici pana azi nu am reusit sa ii dau acel gust…
Dar unul din gusturile care mi-au ramas adanc intiparite in minte e…painea cu unt mancata cu cacao cu lapte. Era cina preferata in serile de iarna, cu cacao fierbinte si daca bine imi amintesc mama e cea care ne facea cina asta…
Aseara mi-am amintit de mancarea asta si am cinat cu Silvia paine cu unt si cacao cu lapte. A avut un gust minunat si ma vedeam din nou mica in bucataria alor mei cand am simtit gustul acela in gura, cot la cot(sau fata in fata :)) cu sora mea…yamiiii, ce bun a fost! Iar amintirile si mai si…

Asta e portia Silviei, cam pe la mijloc asa…:)

DSCF7531

14 comments on “gustul copilariei

  1. Mi-ai amintit de feliile mele cu unt, din copilarie. Ce bune erau! Si pachetul de unt era un niste vacute mici care pasteau 🙂 si parca erau si braduti pe acolo

    • Ma bucur ca ai si tu amintiri placute cu paine cu unt(da, cres ca erau si ceva braduti…iar untul acela trebuia lasat afara putin ca sa se poata intinde).

  2. Uau,Miha…si pentru mine si surorile mele era o cina delicioasa…unt cu paine si cacao cu lapte…imi ploua in gura cand scriu…si imi amintesc de mama…
    Una peste alta copilaria noastra,a ceauseilor,a fost frumoasa,este?:)

  3. Asa este. „Copilaria este singurul paradis pierdut” nu mai stiu cine a spus, dar mi-a placut foarte mult. Gusturi, mirosuri – si pe mine ma-ntorc nostalgic in trecut. O mai retraim prin copii nostri.
    Va imbratisez cu drag!

  4. hmmmmm…eu am 2 preferate din copilarie – painea cu unt si cu ROSII (primul kilogram pe care il aducea tati acasa de la ‘negru’, de ne bateam pentru el :), ioi ce bun era :))…si painea invelita in ou (bundash kenier ha ha…cred ca se cruceste mami de cum stie fiica-sa aia mica sa scrie in ungureste) cu ceai a lui Tantika (numai ea stia sa faca asa bun 🙂 si ceaiul si painea :))…da nici budinca de macaroane sau clatitele cu branza si stafide a lui mami nu sunt de aruncat, si supa de galuste a lui tati si DA tocanita de pui cu smantana si cu mamaliga a lui tati…ok, acuma ca salivez ma pot intoarce la lucru :).
    Sper ca a fost bine la testul tau…pup la voi

    • Mai am vrut sa scriu si de bundas kenjer(sunt si ceva accente pe e-uri dar nu le am) cu ceai(apropo nu mai tin minte ce ceai facea tantika :() dar asta nu l-am mai experimentat demult. Urmeaza cat de repede…ca mi-e dor si mie. Dar nu e in atmosfera aceea de care imi amintesc, copilaria nu mai vine niciodata…Si mai stiu supa de fasole pe ciolan afumat cu ceapa din aceea marunta cu sare si otet…nici din aceea nu am mai mancat de la tata de acasa, mie nu mi-a iesit asa nicioadata si acum nu mai am ciolan afumat :(. Ma apuca si pe mine salivatul…:).

      Da, fu bine la test, am scapat in sfarsit de literatura universala. Partea asta ultima mi s-a parut cea mai grea, dar gata, a trecut. Nu am rezultatul dar stiu ca l-am luat, comparativ cu celelalte trei. Saptamana viitoare am greul, cel national. Acolo e de stors mintea, de compus, de parca am fi cu totii ziaristi sau scriitori. Dar e bine ca avem compu in fata si e mai usor. Nu e de invatat nimic ci e de scos din cap creatii literare…parca mi se pare mai usor. Hai ca poate mai scrii un email daca ai timp…Tzukam la tine toti 5 :).

      • Oh ca am fost pe aproape cu ungurestele meu :)…ceai normal (sunatoare cred) dar numai ea stia sa puna amestecul perfect de lamaie si zahar pe gustul meu :)…da supa de fasole…io gasesc si ciolan afumat si am si pus-o pe mami sa faca..si bundas kenjer si supa de fasole cu ciolan si ceapa cu otzet :)…si mi-am mai adus aminte de vinete cum asteptam sa termine tati (sau mami) de invartit la ele sa mancam 🙂
        No fain ca a fost bine la test, bafta si la nationalul…hai ca talent literar ai, asa ca nu imi fac probleme for you 🙂
        O sa incerc sa scriu, busy cu mutatul…da scriu detalii pe email 🙂
        Pup si io la familion 🙂

  5. Gustul copilariei mele a fost de salata Boeuf, imi aducea o vecina saptaminal, ea facea in fiecare simbata, si de piine cu ou, cu asta am si o amintire mai altfel ..:)) o sa o scriu pe Blog :)) cu prima ocazie :))

    • Ah Ninu, salata de boeuf nu e pe lista cu amintiri ale mele desi faceau si ai mei…dar painea aceea cu ou(noi ii spuneam din maghiara bundash kenjer) e super amintire. Minunate amintiri, abia astept sa citesc ce amintiri ai tu…

  6. Uite asa mi-ati mai dat niste idei ce sa mananc….Acum insa cand gasesti de toate parca nimic nu mai e asa de bun ca atunci cand „reuseai sa faci rost”.Asta nicidecum nu inseamna ca as vrea sa mai fie vremurile trecute.
    Felicitari pentru test.Sunt convinsa si eu ca vei reusi o compunere buna la testul national.Bafta!!!!
    Va pup

  7. Da, exact despre paine unsa cu unt si cu ou feliat si sare, vroiam sa spun si eu. E gustul nu al copilariei mele, ci al copilariei copiilor nostri. 😀 Sambata dimineata, de obicei mancam la micul dejun asa ceva. Nu chiar in fiec. sambata, se-ntelege. Da’ le place!!! 🙂
    Daca e sa zic din amintirile copilariei mele ar fi asa, paine cu smantana adevarata, groasa, daca intorceai cana cu fata in jos nu cadea…cu sare sau cu magiun. 😉
    Ei, mai sunt ele multe, nu? 🙂
    Iar lapte cu cacao nu tin minte de cand n-am mai baut. Dar este printre preferinte. Nici copiii n-au mai incercat de mult. E enervant ca treb. sa le strecor tot timpul laptele, ba de caimac, ba de bobitele de cacao, daca nu s-au dizolvat bine. 🙂

    • Ani, painea cu ou la noi e altceva :). E paine invelita in ou…adica se bat ouale ca pentru omleta, se trece painea prin ele si se prajeste in tigaie. E delicioasa, alaturi de cacaoa cu lapte si painea cu unt, painea asta invelita in ou cu ceai faceau deliciul copilariei…noi le-0am cam pastrat si au si fetele amintiri despre ele. Dar cu siguranta la ele va fi cerealele cu lapte sau painea prajita cu unt…

      Noi nu mai fierbem laptele de ani buni(bine, in Ro nu aveam lapte de la tara si aici nu exista asa ceva), iar cacaoa am inlocuit-o cu astea solvabile in lapte: in Ro era Nesquick, aici ii spune Oboy. 🙂 Dar e acelasi lucru.

Lasă un răspuns

