11 comentarii

azi sunt purple si AMR 3

Azi sunt purple…se vede nu? 🙂 Nu o sa las asa blogul, caci imi place Craciunul rosu, dar e un inceput…

AMR 3. 3 teste. Am schimbat putin planificarea si am reurit sa mai inghesui un test oral marti(alaltaieri adica) si maine inca unul…cum va spuneam AMR 3: maine doua, unul oral si unul scris si luni ultimul oral, cel la care primesc tema la scoala si va trrebui sa vorbesc despre un subiect asa pe nepregatite. Sincer, de acela mi-e cel mai groaza…dar sper sa fie bine.
Hartiile pentru cursurile ce vreau sa le incep in ianuarie sunt pregatite, mai am doar hartia cu ccc calificativul la suedeza sa-l pun in plic si sa-i dau drumul pe posta sa ajunga la timp la cei la care trebuie. Sper ca de Ziua Romaniei plicul sa fie la ei si sa intru si eu in calculele lor. Apoi voi astepta…sa primesc raspunsul afirmativ cum ca pot incepe cele doua cursuri la care m-am inscris…alte emotii…

Una peste alta, am inceput in sfarsit sa citesc o carte pe care VREAU EU sa o citesc. Nu ca celel obligatorii de pana acum nu ar fi fost interesante, pentru ca mi-au placut toate, dar aveam si eu un pitic sa citesc o carte si nu puteam! E ca dupa o sesiune ultra super prelungita de 3 luni in care cum ma asezam ma gandeam:”care e etapa urmatoare? Ce am de facut acum? Sa mai citesc, sa mai scriu? Sa mai caut pe net un subiect pentru urmatorul oral? etc” In sfarsit stau lejera, mi-am pregatit si subiectul pentru oralul de maine, tema pentru testul scris o primesc maine la scoala si pur si simplu nu am ce sa mai invat…e nasol :).

Dar cum a fost la test? La cel national? Pai ma intreba si prietena mea poloneza daca a fost greu. Nu am stiut ce sa-i raspund. Pentru ca nu tine de ce si cat ai invatat si de ceea ce poti sa scrii tu la un anume subiect. Trebuie sa fi scris inainte multe compuneri, texte, sa ai antrenamentul facut pentru testul asta, altfel nu poti sa-l treci. Nu e de invatat, de memorat ci de antrenat…
Adica e asa: cu o luna inainte primeste fiecare participant la test un caiet cu texte si cu multe fotografii, tablouri, etc. Si 2 CD-uri de ascultat daca iti face placere sau iti e mai usor sa asculti textele decat sa le citesti,un fel de caiet audio ca tot sunt la moda acum cartile audio(recunosc ca nu ma pasioneaza). Caietul are o tema, cel din acest an a avut ca tema „relatii si legaturi puternice”. Textele, desenele, tablourile, toate au avut legatura cu tema. Articolul pe care l-am tradus a fost din acel caiet. Au fost texte despre legatura omului cu drogurile, cu obiecte dragi de ex. o masina, legaturi intre membri familiei, poezii de dragoste sau singuratate, tablouri la fel, legaturi intre homosexuali, articole despre singuratatea la tineri si la batrani caci acestia sunt cei mai afectati, legaturi intre tari(am avut discursul lui Oback Barama la instalarea lui ca presedinte). Sincer va spun ca am devorat textele, subiectul mi-a placut atat de mult, incat am citit totul cu cea mai mare placere. Pot sa spun ca am avut noroc. Mai ales ca am tradus texul acela care mi-a placut atat de mult. Cred ca intamplarea e putin spus aici, norocul are mai mult de a face. Pentru ca stiti despre ce am scris la test? DA, despre articol. Unul din subiecte(8 la alegere) suna cam asa(citez din memorie): „prezinta cum este influentat omul de locul sau in scara fratilor si surorilor, compara cu textul din caiet si spune-ti parerea asupra acestui subiect”. Subiectul era mai lung, cu ceva expricatii anterioare, candidatul trebuia de fapt sa scrie un articol in ziar care sa cuprinda cerintele de mai sus. In general cam asa au fost toate subiectele, cu referire la un text sau a fost unul in care trebuiau comentate separat si apoi facuta o paralela intre doua tablouri, apoi cu expunerea parerii personale asupra subiectului. Toata smecheria era sa stapanesti bine textele, sa alegi un subiect care crezi ca il poti face cel mai bine si apoi sa scrii. Strict la subiect. Greul pentru mine a fost limba suedeza. Adica lipsa unor cuvinte din vocabular. Nuuuu, era voie cu dictionare la noi, cei care eram de alta limba materna, suedezii au avut voie(si noi de altfel aveam acces la ele) cu dictionare explicative suedeze. Ghinionul meu cel mare este ca nu exista dictionar Roman-Suedez. Am unul Suedez-Roman cu care deja m-am obisnuit sa jonglez, dar cand chiar nu cunosc un cuvant pe care as vrea sa il folosesc(din astea mai elevate asa…) atunci ma ajuta google translate. Ei bine, la test nu am avut voie sa folosim internetul. Aaaa, nu v-am spus. Testul s-a dat la computer, am scris in word cu corectare de spelling(nu stiu cum sa-i spun altfel) care te atentiona si daca gramatical nu era corect sau daca cuvantul nu exista in dictionar. INSA ni s-a spus la inceput sa nu deschidem internetul(nu, nu l-a taiat nimeni si nici nu au stat politaii in spatele nostru, singurul prof care ne-a supravegheat a stat si el la computer si a scris) si eu nu am avut ajutor asa cum as fi putut. Ideea era ca prin internet putem trimite textul la cineva care sa il corecteze si sa il trimita inapoi. Nu stiu daca cineva a indraznit sa deschida netul, dar eu una nu…Stiu ca am gresit cate ceva, nu mult…dar am gresit totusi. Acum astept rezultatul, poate maine…daca nu atunci luni…cica trebuie corectat de 2 profi si apoi vazut daca ccc calificativele coincid.
Restul testelor le-am luat pe toate, la ultimul de literatura, care mie mi s-a parut cel mai greu pentru ca a fost literatura moderna, a sec. XX…am luat maxim de puncte. Nu, nu credeam asta…stiam ca am sa il iau, dar nici chiar asa…

Ei cam atat despre examene, teste…sa treaca si ziua de luni sa pot sufla usurata si sa vina si la mine sarbatorile!

O nota de subsol: omu’ meu si-a luat o saptamana libera sa zugraveasca prin casa: camera Dianei si holul de sus, sa se odihneasca, etc. A vopsit camera Dianei, a facut-o tare frumoasa. A inceput holul…si a facut rubeola. 🙂 Nu, nu de la vopsit…:). Acum zace pliiiiin de bube rosii mancatoare. Si mai stiti ceva? Hai ca va spun mai tarziu cu o noua postare…peste cateva ore, ok? 🙂

11 comments on “azi sunt purple si AMR 3

  1. Wow. Stii ca sunt cazuta-n fund de admiratie pentru tine. Succese!!! Sa vii cu coronita:-) Si apoi sa curga garla si coroanele suedeze:-)

    Rubeola? Nasoooooooool! Sananate!

    • papa, asa patesc cei care n-au invatat cand trebuia! 🙂 Viu viu si cu coronitza si cu coroane. Coronitza mai repede, coroanele mai peste o vreme…

      Mersi, transmit!

  2. Miha,in primul rand insanatosire grabnica lui Ovi!Ce aiurea sa faca rubeola acum…
    Tie succes nemasurat in continuare!Nici nu imi pun problema ca ai avea indoieli de reusita…ti-am mai scris si in alte dati ca mereu cand citesc despre scoala ta de acolo,despre ce faci si cat de ambitioasa esti….te vad departe si nici nu imi pot imagina ca vei ramane cu vreo restanta pe vara…hehehe…cum s-ar zice!:))
    Bafta in continuare!

    • Ana multumesc, transmit.
      Multumesc si eu! Mai departe de laborator nu vreau sa ajung 🙂 desi cercetarea ma tenteaza…dar nu vreau sa ma mut de aici. Asa ca sa termin doar scoala ca sa pot lucra si atat. Ca sunt si asa prea batrana…;(.

  3. In primul rand congratulaitons pentru teste…si sanatate la Ovi…si-a gasit ce sa faca in concediu’…si io stiu ceva :d, dar nu stric articoulul tau de peste cateva ore….mai e o ora la tine de fapt ;)…asa ca revin si io dupa articol cu ce stiu lol…

    pup la voi si la bolnav 🙂

  4. Felicitari pt. reusite si insanatosire grabnica consortului.
    Am si eu o vaga banuiala despre postarea surpriza … da’ vin maine cu urarile … hahahhaaa.

  5. Felicitari si insantosire grabnica!
    Vaccin antirubeolic n-a facut?!…

  6. Eeeeee,batrana….taci tu!:))Cineva imi povestea ca a primit la facultate inscrierea unei persoane ce avea 60 de ani…la psihologie…si a intrebat,curioasa,de ce taman la varsta asta?Cum de ce,a intrebat persoana?Pentru ca vreau sa stiu,sa invat…
    Asa ca niciodata nu e prea tarziu 🙂

Lasă un răspuns

