8 comentarii

margeluta si nodul

Mageluta avea drum intins inainte…nu parea sa o impiedice nimic in drumul ei. Firul pe care aluneca parea curat, nu se intrezarea nici un nod…dar asa brusc, fara de veste, a aparut un nod. Hmmm, isi spuse margelutza, da…nu puteam sa nu ma impiedic eu de ceva, nu-i asa? Cum vine aia sa ai drum lin, asa cum nu exista. Fir fara noduri, drum fara bolovani…nuuuuu prea am auzit…

Ei bine, am si eu nodul meu. Pe care il voi dezlega fara doar si poate, nu e ceva ce sa ma tina in loc, doar ca ma franeaza. Am primit raspunsul de la autoritatea care recunoaste diplomele de bacalaureat pentru emigranti. Engleza e cea cu bai. Absolventilor de liceu din Ro dinainte de 2004 nu li se recunoaste engleza. Aviz amatorilor!
Asa ca acum am de studiat engleza. Pana la nivel A, ceea ce inseamna un semestru cel putin. Aici stilul de invatat e cu totul altul decat in Ro…cateva exemple de cerinte la nivelul acesta: sa citesc cel putin 600 de pagini de literatura si apoi sa scriu referate la ce am citit. Sa citesc cel putin 10 articole de ziar si sa le trimit si profului, urmand sa avem o discutie orala asupra lor. Apoi urmeaza testul national, asa cum v-ati obisnuit deja cei care ma cititi: scris, citit/inteles/raspuns la intrebari, ascultat/inteles/raspuns la intrebari(cu mentiunea ca toate textele ascultate sunt citite in dialecte diferite: american, britanic, australian, indian, irlandez, etc) si ultimul e oralul. Toti spun ca proful de engleza e spaima Komvuxului. Ca e foarte sever si are pretentii. Mi se pare normal, cum altfel?

M-am suparat, m-am agitat, m-am enervat…m-am scuturat apoi de toate astea si merg mai departe. Din ianuarie incep lupta cu engleza. Cu facultatea mai aman…nu m-au primit. Engleza era cerinta pe care nu am indeplinit-o…si de care nu am aflat decat ieri.

8 comments on “margeluta si nodul

  1. Mihaela, sincer, imi pare ff rau pt. tine! Imi pare rau ca nu ai avut aceste informatii dinainte, ca sunt convinsa ca faceai tu ceva si continuai cu engleza semestrul trecut. Pacat ca asta inseamna o amanare pt. tine! Fii convinsa ca in orice mic rau exista si un mare bine. Sa fii optimista, sa mergi mai departe! Ai sa reusesti! Sunt sigura! 🙂

  2. Asa e Ani, ar fi trebuit sa trimit actele astea cand am venit in Suedia, dar invatarea limbii mi s-a parut mai importanta(oricum si suedeza trebuie la fel de mult ca engleza. Mai am nevoie si de alte materii, dar acelea sunt OK…). Atunci nu aveam actele, nu stiam sa ma informez, nu puteam citi, conversa…e greu la inceput. Fara nimeni sa te indrume e greu. Suedezii nu stiu nici ei, in afara de cei care se ocupa cu asta. E tipa de la Komvux care m-a ajutat, e o indrumatoare de „scoli, cariera”…ea a sunat ieri sa intrebe care e motivul pentru care nu mi s-a recunoscut engleza, nu intelegea nici ea. Eu am tot sperat sa fie o greseala, dar se pare ca nu e…

    Nu stiu daca puteam face altfel, e foarte greu sa inveti in paralel 2 limbi. Am incercat semestrul asta si am lasat engleza pentru ca nu am putut…eu luase engleza ca sa refac ce am uitat, insa la un nivel mai jos, ca sa fie usor, ca o recapitulare…pentru ca nu o stapaneam foarte bine. Acum insa pot sari de nivelul acesta, Komvux imi recunoaste nivelul de „generala” si pot lua nivelul de liceu…asta am sa fac. Numai sa pot duce tot intr-un semestru. Am sa incerc, dar daca nu pot, nu am sa plang. Am timp…vorba lui Plesu :). Mai am 25 de ani pana la pensie :)).
    Cat despre bine, nu ma indoiesc…engleza e aici ca painea calda. Chiar am nevoie de ea, la nivelul la care sunt si restul…

    Te pup, multumesc de incurajari.

    • Mi-a placut cu 25 de ani pana la pensie… [:)] Si eu m-a ma gandit ca probabil ti-ar fi fost destul de greu sa umrezi in paralel doua limbi straine. Ca doar tu ne explicase-si de ce-ai lasat deoparte engleza. E greu pana accepti aceste lucruri, dar sid aca le stiai dinainte, poate dezarmai, gandindu-te ca, vai, cand o s-apuc sa le mai fac pe toate?!…Asa ca, pas cu pas, o sa avansezi, nici tu n-o sa stii cand va trece timpul. Bafta! 🙂

  3. Lasa ca depasesti si hopul asta.
    Asa a fost sa fie.
    Te pup!

  4. Lupta cu engleza va fi cu siguranţă o victorie. Baftă în toate!

  5. Ooofff, pacat ca te-ai impotmolit. Dar sigur o sa treci si peste asta … esti ambitioasa si o sa reusesti si cu engleza. Bafta si spor la invatat/citit.

  6. Ooof, ce ghinion! Dar, lasă că o să fie bine, ce nu ne doboară, ne face mai puternici! Îţi ţin pumnii! Pupici mulţi de încurajare!

  7. am să spun și eu parabola asta despre mărgeluță… mă gândeam că dacă n-ar fi nodurile în calea alunecărilor mărgeluțelor… s-ar destrăma colierul și nu i-ar plăcea mărgăritarului să scape pe jos, ci să stea la gâtul unei contese, nu? mamă, ce poveste fac din asta! 🙂

Lasă un răspuns

