17 comentarii

fapte bune si godis

Chiuveta e plina de vase. Asteapta sa fie puse la spalat. De obicei fac eu asta, uneori face Diana.
-Mama, pot sa spal vasele? ma intreaba Silvia privindu-ma candid
-Ei, le spala masina, lasa…
-Nu, dar vreau eu sa spal vase…
-Chiar vrei tu asta?
-Da, vreau, de mult nu am mai facut asa ceva…
-Bine, dar ai bluzita alba pe tine, cu care ai fost la scoala, trebuie sa o schimibi.
-Ai uitat mama, ca ai aici jos in sertar un sort? Il pun pe ala si nu ma murdaresc!
-Ok!
Silvia isi pune tacticoasa sortul, isi trage scaunul la chiveta si incepe spalatul vaselor.
-Ooof, oooof, Ovi, Ovi o aud.
-Ce e scumpa cu Ovi?
-Pai uite, peste tot yoghurt. Uite cum mananca, a dat si pe afara yoghurt si imi arata un bol in care Ovi mancase cereale cu iaurt.
Isi continua spalatul, foarte concentrata la ceea ce face.
-Mama, dar tata chiar vrea un baiat?
-Nu stiu, asa a zis el?
-Pai nu asa ati povestit voi, ca poate imi faceti un lillebror?
Zambesc…Imi aduc aminte de discutie. Silvia a sarit ca arsa in sus si a intrebat:
„Ai mama un bb in burta?” parca bucuroasa, parca speriata de ce o asteapta…Cand i-am raspuns razand ca „Nu, nu am un bb un burta” a rasuflat usurata si a intrebat mai departe:”Atunci o sa adoptam un baiat?” I-am raspuns ca nici asta nu stim, nu e in plan asa ceva, dar parca poti sa stii ce iti aduce viitorul?
-Ei, stii cum a ramas atunci, a fost numai o discutie…
-Ce, nu-i place cu doua fete?
-Ba da, cu siguranta ii place, dar i-ar placea si un baiat poate…
Spala mai departe, cerandu-mi ajutorul sa ii asez farfuriile spalate.
-Mama, stii de ce spal eu vasele?
-Pentru ca esti hanica. Dar nu trebuie sa le speli pe toate, numai cate ai chef.
-Nuuu, pe toate le spal! Dar stii, cainii cand fac o fapta buna, primesc hungodis(rasplata ce i se da unui caine la dresaj). Uite pana si Morgan cand e cuminte si face ce ii ceri, primeste si el un kattgodis(acelasi lucru la o pisica). Uite de aia spal eu vasele…sa fac o fapta buna si sa primesc un godis de la voi. POOOOOOT????
Ma bufneste rasul! La noi in familie ziua de godis e sambata. Am adoptat regula asta suedeza, am mai scris despre ea. De obicei cumparam fetelor cate o punga separat pentru fiecare, cam de aceeasi valoare(sunt la kg si isi alegi tu ce doresti, la autoservire). Si noi doi ne luam o punga comuna. Fetele de regula mananca toata portia sambata seara. Raaaar ramane si pe duminica. Portia nu e mare, max. 150 g. Noi o mai taraganim, nu suntem asa mari amatori de dulciuri si uneori avem pana sambata viitoare. Acuma fetele stiu si mai cersesc cate un godis pe zi de la noi…
-Pai pentru asa o fapta buna, cred si eu ca merita fata un godis!
Diana era sus in camera ei in acest timp. Intrasem nu cu mult inainte la ea sa vad ce face, iar ea facea…probleme la mate! Ieri ii dadusem o idee pentru ca se plictisea si se plangea ca profii nu le dau teme, sa aiba ce face dupamesele. Asa ca i-am spus:”Fa probleme la mate! Ai doua culegeri din Ro, de a 5-a si a 6-a si vezi ce se potriveste cu materia de aici”. A facut 5 ieri. Iar azi…a facut vreo 15.
In timp ce Silvia trebaluia la chiuveta, apare si Diana. Cere un godis, la care Silvia i-o taie scurt:
-Neeee, trebuie sa faci o fapta buna!
Diana se dezumfla. Nu stie ca matematica e si ea o fapta buna. Mai ales cand vine din proprie initiativa.
-Ia un godis, il meriti si tu! Ai lucrat la mate fara sa iti spuna nimeni azi.

Si ca bonus, in fotografiile 3 si 4 puteti vedea zapada de 40 cm viscolita, apoi facuta „munti”.

17 comments on “fapte bune si godis

  1. Ce scumpa e Silvia! Gaza mea stie si el de gudies. La noi sunt ursuletii Haribo sau ceva de genul. Faza haioasa e ca prima oara cand i-a gustat i-au placut mult si tot cerea. Ii spuneam „das ist der letzte” (asta-i ultimul) si el a inteles ca asa se cheama bunatatile. Avea 18 luni si asta se petrecea in concediul din Romania. La intoarcere ii tot cerea bunicului „letzte, letzte” si el habar nu avea ce ii trebuie copilului…… Acum stie si ii aduce mai mereu cate 2-3 si uneori in cele mai nepotrivite momente-inainte de masa!!!!

    • 🙂 Asa deci, gudies si la voi! Foarte draguti la varste mai mici, cand nu stiu sa transmita ceea ce vor. Adica stiu ei, noi adultii nu-i intelegem mereu…

  2. Oh vreau si io o Silvi…promit ca dau godis bune si nu am prea multe vase de spalat si nici yogurt ca io nu mananc…no hai no, mi-o imprumuti????? cateva saptamani!!! 🙂
    Ha ha, felicitari Dianei, o sa fie si ea ca mine cand am spus la un date (si acuma nu demult lol) ca materia mea favorita in scoala a fost matematica lol…reactia a fost: cum a putut sa iti placa matematica? lol
    Pup la fetele amandoua…ok si la tine si la ovi 🙂

    • Haha, stiu ca si la voi sunt godis din astea super, cel putin la ToysRUs(tii minte ca le-am uitat la voi in frigi cand am plecat?) asa ca sigur merge Silvia la tine. Si spala de 2 ori pe zi, ca sa primeasca mai multe :).

      Nici Dianei nu-i place matematica, dar i-am spus ca musai, fara ea nu face nimic. Asa ca sa-i dea bataie! 😉

      Pupam si noi tare tare! Eh, si eu si Ovi, noa…;).

      • Ha ha, imi amintesc acuma ca le-ati uitat la noi, ce bune au fost!!! lol…
        Matematica e super, cea mai super tare materie (ok, impreuna cu sportul)…din pacate la mine nu s-a completat cu chimia si fizica pe care nu le-am putut suferi niciodata lol…dar probabil ca din motive de profesori, ca talent la chimie se pare ca avem in familie cu un sister chimist lol
        pumpici…LA TOTI!!…nu de alta dar imi place sa primesc inapoi 4 pumpici 🙂

        • Haha, noa ca doar voi le-ati cumparat, sa va fie de bine! 🙂
          Matematica mie nu mi-a placut, dar aveam nevoie de ea…
          Hai ca mai dam 8 pupici, bine? 🙂

  3. Oh si apropo, ceva e in neregula cu zapada viscolita si neviscolita, pozele nu se pot vedea…

  4. Sorry, tot io…acuma se vad pozele lol…pup!!!!

  5. Gata, de acum nu mai trebuie sa speli vasele o zi pe saptamana. Bune godis-urile din toate punctele de vedere. Ce mi-ar place si mie niste godis cand spal vasele! S Diana si Silvia isi merita portiile, cu atat mai mult cu cat au muncit din proprie initiativa – e ceva! Mi-a placut discutia voastra cum a inceput de la problema fratiorului (cine stie?) la negocierea godis-urilor.
    Eu tocmai am fost in vizita pe blogul de calatorii, unde n-am putut posta sub nici o forma comentariul. Vroiam sa-ti spun ca tu iti meriti premiul de Scriitor Superior 100%. Am citit pe nerasuflate povestile vacantei voastre in Egipt, mi-a placut grozav, tu trebuia sa fii reporter. Dar, ce nu-ti iese tie? Aici, Silvia cu tine cred ca seamana.
    Multumesc mult pentru premiu si-mi cer scuze ca l-am preluat cu intarziere!
    Va imbratisez cu drag!

    • 🙂 Asa e, cred ca o zi pe saptamana Silvia va fi „de serviciu” la primit godis :)).
      Multumesc mult Irina, daca as putea sa ma fac ccc calator de profesie ar fi ideal. E Ok si asa, nu ma plang. Si imi place sa scriu pe unde am fost si ce am vazut, asta pentru ca imi place sa citesc si de la altii aceleasi lucruri. Cred ca e util un schimb din acesta de experienta, noi mereu citim bloguri si impresii inainte sa plecam undeva.
      Va pupam!
      Spor la invatat si multa multa bafta!

  6. Dragele de ele, ce fetite minunate aveti!! Felicitari pt. cum le-ati crescut.
    Silvia mea imi zice ff decis si incruntata ca nu vrea un fratior/surioara, un bb mic … ooofff, sper sa isi schimbe ideile mai incolo, ca noi mai vrem unul .. hahhahahaa.

  7. Revin .. eu nu vad pozele cu zapada.

  8. Ce fata mare si responsabila… cu godisurile ai!! :)) Mi-a placut cum a pus Silvia problema! :)) Cat despre Diana, jos palaria! Auzi, sa te plictisesti si sa alegi sa faci, din proprie initiativa, 15 probleme la matematica, asta da fapta ce merita rasplatita!!
    Multi pupici inzapeziti!

  9. Ce fete cuminti si bune, normal ca merita dulciuri! :))

Lasă un răspuns

