21 comentarii

bulle cu vanilie si ronan

Am facut azi bullar umplute cu crema de vanilie, incurajata de Ronan Keating. M-a ajutat noul prieten din bucatarie, masina de paine. Incercati si voi:

21 comments on “bulle cu vanilie si ronan

  1. Super! Iamii!Eu in afara de painile de zi cu zi si de aluat pt pizza n-am facut nimic la masina de paine. Ce fel de aluat ai facut? Cred ca merg fel de fel de umpluturi. Ba, am mai facut ceva: aluatul pt cozonac, ca sa trec mai repede de faza cu framantatul. Acu, ca am de invatat am o pofta de trebaluit, ceva…
    In asteptarea unor vremuri mai bune cu temperaturi mai ridicate, va imbratisez cu toata dragostea!

    • irina, aluatul e asta:
      1 pkt (50 g) drojdie uscata pentru aluat dulce
      100 g unt sau margarina
      3 dl lapte
      1/2 ling sare
      1 dl zahar
      cca 9 dl faina

      Eu am facut-o pe jumatate pentru ca nu incape mai mult la mine in masina. Cred ca merge de minune si cu alte umpluturi, eu ma gandeam ca pun dulceata daca nu imi ajunge crema de vanilie…

      Asa e, in asteptarea primaverii va trimitem si noi imbratisari calde.

  2. Ce ne făcuşi, darag mea dragă!

    Muzică bună, preparate ca la mama acasă, să tot venim pe aici să citim scrierile tale şi să mai şi mâncăm…asta viaţă!
    Pupici geaninoşi!

  3. MMMmm ce bine arata si sint sigura ca au disparut de bune ce-au fost.>Vrem reteta

  4. nggggggggg, io n-am voie, salivez doar 😀

  5. Ne-ai făcut poftă! Şi de muzică bună, evident…

  6. Mmmmm … arata delicioase painicile astea cu crema de vanilie!!!

  7. Miha…arata apetisant de-a dreptul aperitivele astea dulci…cred ca miroseau nebuneste de bine!:)

  8. Nu-i frumos ce faci! Unde-mi bag nasul pe bloguri, dau cu ochii de bunatati! E prea mare ispita! 😉

  9. Exista si la noi ceva de genul dar umplutura e o combinatie de crema de vanilie cu branza dulce (poti sa incerci), aluatul e tot un aluat dulce dospit. Chiar azi a adus bunicul pentru la cafea. Poate fac si eu dupa reteta ta cu unmplutura ca aici 🙂

  10. Exista si la noi ceva de genul dar umplutura e o combinatie de crema de vanilie cu branza dulce (poti sa incerci), aluatul e tot un aluat dulce dospit. Chiar azi a adus bunicul pentru la cafea. Poate fac si eu dupa reteta ta cu umplutura ca aici 🙂

  11. Daca esti pe faza (ca vreau sa le fac azi), imi „traduci” si mie cantitatile, te rog? Adica faina, zaharul si laptele. Si cantitatile astea sunt deja injumatatite sau tre’ sa le dau pe astea in jumate? Modul de preparare, ca n-am masina de paine. Merci!

    • Petro, am scris un raspuns mai sus cu cantitatile ingredientelor. Sunt pentru 24 de bucati, cantitate intreaga.
      Se lucreaza asa:
      1. Pune drojdia intr-un vas. Topeste untul, adauga laptele si adu la 37 grade celsius. Toarna lcihidul peste drojdie si amesteca pana se topeste.
      2.Adauga sare, zahar si eventual kardemumma(e un condiment, in engleza ii spune cardamom, in romana nu stiu…). Masoara faina intr-un vas de un litru. Adauga mai bine de 2/3 din faina(cred ca se refera ca peste drojdie).
      3.Lucreaza aluatul cu o lingura de lemn, ca 8 minute, pana devine lucios, moale(flexibil se traduce cuvantul, dar intelegi) si se desprinde de peretii vasului. Lasa aluatul sa creasca 30 min pana isi dubleaza volumul, acoperit cu un prosop de bucatarie.
      4. Lucreaza aluatul pe o masa presarata cu faina, pana devine din nou flexibil.
      5. Imparte aluatul in doua. Ruleaza o parte de aluat si imparte-l in 12 bucati egale. Modeleaza bucatile sub forma de mingiutze. Aseaza mingiutele pe o tava acoperita cu hartie de copt. Lasa sa creasca 15 minute.
      Apoi se face o adancitura in fiecare mingiuta si se umplu cu ce vrei. Eu am umplut numai cu crema de vanilie, merge cum zicea Ceska cu branza si crema si cred ca si cu dulceata merg.
      Lasa-le sa mai creasca 10 minute dupa ce le-ai umplut. Unge-le cu un ou batut. Se coc la 250 de grade 5-10 minute(eu le-am copt mai mult, cred ca 20, pana au fost aurii). Se lasa sa se raceasca in tava, acoperite cu un servet de bucatarie. Dupa ce sunt coapte se ung cu unt topit si se tavalesc prin zahar(eu asta nu am mai facut, nu ne plac foarte dulci).

      Pofta buna, sa imi spui cum au iesit!

  12. Arata delicios! Ce bine ca ti-a cerut abramburika modul de preparare traditional, fara ajutorul masinii de paine, ca nici eu nu am. Sambata o sa incerc si eu si o sa te anunt cum au iesit!:)
    Pupici!

Lasă un răspuns

