15 comentarii

la gramada

Am sa le scriu asa, la gramada…nu mai stau sa fac posturi separate…

Intai si intai discutiile stiintifico-filozofice cu Silvia nu s-au incheiat. Cel mai bine discutam spre si dinspre scoala, pe drum…e liniste si avem timp. Dupa ce saptamana trecuta ii explicam cum ca ccc creierul e ca un computer care da comenzi corpului, asta la intrebarea ei cum se misca mainile, picioarele, etc.
Azi dimineata ne grabeam putin spre scoala si o aud ca respira pe gura.
Eu: De ce nu respiri pe nas?
Ea: Am primit comanda de la creier. Ca sa nu ma sufoc, pentru ca mi-e nasul putin infundat!
🙂
–––––––––––––––––––––––––––––––––––––
Mai nou va spuneam ca m-am indragostit de mancarea chinezeasca, asiatica…ce o fi. Facuta la WOK. Cu orez din acela puturos, cu miros de picioare :). Yasmin ii spune. Orezului. Am si o carte cu mancare la Wok, nu e toata asiatica, dar eu o aleg pe aceea. Saptamana trecuta am facut un fel, azi altul. E delicioasa! Spuneti si va dau retete daca va intereseaza. Pe bune ca e la fel de buna ca la restaurantul chinezesc, plus ca e altceva. Si nu, nu am gatit inca nimic cu fructe de mare…nu imi plac si le cam ocolesc. O sa ajung si la ele, dupa ce termin toate retetele cu pui, vita si porc. Ah da…si rata. 😉
––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
Zilele astea ma gandeam cum am ajuns sa spun cateva cuvinte de care ma rusinam pana am venit in Suedia sa le pronunt. Pai sa va spun cateva de care imi amintesc: sex, kaka si kor.
Primul se citeste sex. Inseamna cifra sase dar si…sex. Desigur ca il pronunt in context de sase. 😉
Al doilea se citeste kaaaaaaka deci nu chiar ca in romana, dar cand il vezi scris, te duce gandul…;).
Al treilea desi se scrie kor se citeste…ei bine se citeste „c.u.u.u.r.” :). Si inseamna vaci. Singularul e ko si se citeste „cuuu” :). Si despre kor chiar vorbim des :). Ba le vedem pe camp, la tv, in carti…Am ajuns sa le spunem la plural articulat asa cum se spune in romana cuvantului rusinos la plural articulat. Si ne distram…

Na ca sa vedeti ca mai am timp si de cujetat :).

15 comments on “la gramada

  1. Vezi, ce fetiţă inteligentă ai? Ştie să fac asocieri! :))

    Normal că vrem reţete de mâncare chinezească, ce credeai?? Aşa că bagă, pliiizzzzz! :))

    Cât despre cuvintele „ruşinoase”, ce bine că trebuie să vorbim suedeză şi nu finlandeză, că să vezi atunci cum ar fi devenit „pulla” (brioşă) şi „muista” (a-şi aminti) unele dintre cele mai uzitate cuvinte, mai ales de către copii :)) Aşa că, întotdeauna se poate şi mai bine! :))

  2. Haha am ras de m-am rostogolit cand am citit despre sex, kaka si kor! Si eu am patit la fel, mai ales cu kaka 🙂 Eu la vaci le spun „kosor, kosorna” Am aflat ca kor sau kosor e tot una… era o reclama la tv cu laptele si vacile care alergau pe camp si o fetita mica ii spune mamei „Titta mamma, kosorna!” 🙂

  3. Aha, buna treaba cu vacile, exact asa am patit si eu cu Albert cand am ajuns la studiat Djur… se prapadea de ras. La fel am patit cu sase, apoi cu „bord” pe care-l asociaza cu toaleta… s.a.m.d. Dar macar asa le retine 😀
    PS – Ma bucur si eu ca nu invatam finlandeza!

    • :)) dar bord de ce asociaza cu toaleta?

      • Off, pentru ca a auzit la gradi, bineinteles, termenul de argou inlocuitor al toaletei („buda” se spune, vai ce urat mi-e cuvantul asta!). Dar daca ar fi numai asta, inca ar fi bine, ca uneori ma sperii de ce aud la pustii de 6-7 ani, iar gradinita unde e Albert e una dintre cele mai bine vazute in Iasi. Bag seama ca de limbajul de „cartier” nu prea avem cum sa scapam 😀

  4. Mda, nu pot decat sa spun ca Silvia e delicioasa!!!

    • :)) Mersi! Azi aveam probleme cu lacrimile…de unde vin ele…;). Tot pe drum spre scoala, ca de obicei!

      • Sigur o sa va urmeze atunci in meserie. Vad ca e pasionata de corpul uman si tot ce tine de el … hahahhaaa. De avioane, trenuri, mari si tari nu intreaba?

        • Pai de multa vreme soune ca se va face medic veterinar. Asta daca nu artist plastic :).
          Nu e cu tehnica, nu o intereseaza…insa geografia da. Mai ales ca suntem calatori…despre tari, capitale si continente discutam. E interesata de ex. cum la noi e zi si in America e noapte ;).

  5. Haha, cred ca ai the best time cu Silvia, e geniala!!!
    ________

    Eu de vreo 10 ani am trecut pe metoda wok, deoarece-s dezastru in bucatarie. De fapt noi cam numai asa mancam… chinezesti, japoneze, vietnameze, simplu, rapid si sanatos. Indiene insa nu. :))
    ________
    Da, acum imi pica fisa, e reclama la ikea la noi si zice ala cu accent ceva… free sex free sex free sex si se corecteaza ca e un numar de telefon ceva… 363636. Ai inteles ceva? :))))))

    • :), da…e ceva special. Cu Diana nu am avut din astea…
      –––-
      Yamiii, eu mai gatesc thai. Indiene nici eu nu.
      –––-
      da…tre sex tre sex tre sex :). Asa se citeste numarul. Haha, ei spun free sex! LOL!

Lasă un răspuns

