Lasă un comentariu

papa bun

Doua retete pe care le-am probat deja, cred ca sunt chinezesti ambele:

File de porc cu cashew(alune), spanac si ciuperci
pentru 2 portii:
250 g file de porc, taiat felii subtiri
2 linguri hoisinsås (eu nu am gasit, am gatit fara)
2 linguri sos de soia inchis la culoare
1 lingura coriandru macinat
1 lingurita ghimbir proaspat, dat pe razatoare
2 linguri ulei
50 g alune cashew nesarate
1 morcov, curatat si taiat felii subtiri
4 cepe verzi, taiate subtiri
150 g ciuperci taiate(eu folosesc numai ciuperci proaspete, de obicei champinion de padure sau obisnuite)
75 g spanac, tocat

1. Pune feliile subtiri de file intr-un vas, adauga sosul hoisin, cel de soia, coriandrul si ghimbirul, amesteca pana carnea se amesteca bine cu sosul. Acopera si lasa in frigider peste noapte.(eu am uitat si am facut amestecul inainte de a gati, l-am lasat pana am taiat legumele).
2.Infierbanta o lingura de ulei in tigaie, adauga alunele si prajestele amestecand pana capata culoare. Scoate-le din tigaie si pune-le de-o parte.
3. Adauga in tigaie morcovul, ceapa verde si ciupercile, prajeste-le amestecand cca 3 minute la foc iute. Scoate-le din wok si pune-le de-o parte.
4. Pune restul de ulei in wok, scoate carnea de la marinat si prajeste-o 3 minute. Adauga morcovul, ceapa, ciupercile si alunele impreuna cu sosul de marinata ramas. Adauga spanacul si prajeste totul 2 minute sau pana spanacul e gata.
Se serveste cu orez fiert sau taietei chinezesti.

Pui cu usturoi si legume
pentru 4 portii:
500 g piept de pui file, taiat felii
1 lingura amidon de porumb(majsmjöl)
3 linguri de ulei
2 catei de usturoi mari, curatati
4 cepe verzi taiate rondele subtiri
175 g broccoli proaspat, taiat bucatele
150 g ciuperci shiitake, taiate felii
100 g babycorn(minimajs), taiate in jumatate
1 lingurita de ghimbir proaspat, dat pe razatoare
2 linguri sos de soia deschis la culoare(eu nu am gasit, am folosit de cel negru)
225 g orez proaspat fiert(in reteta scrie basmanti, mie imi place mai mult yasmin)

1. Amesteca feliile de piept cu amidonul pana puiul e perfect acoperit in amidon. Infierbanta 2 linguri de ulei in wok si prajeste cateii de usturoi(asa intregi) la foc mic pana capata culoare. Scurge-i de ulei si arunca-i.
2. Pune focul pe mare, prajeste jumatate din pui amestecand, timp de 5 minute sau pana au prins culoare. Scurge-i de ulei si pune-i de-o parte. Procedeaza la fel si cu cealalta jumatate din pieptul de pui.
3. Adauga restul de ulei si prajeste ceapa impreuna cu broccoli la foc iute, timp de 2 minute. Adauga ciupercile, porumbul si ghimbirul si prajeste amestecand timp de 3 minute.
4. Adauga sosul de soia, puiul prajit si orezul. Amesteca-le si prajeste 2-3 minute totul. Serveste imediat.

Pofta buna!

Lasă un răspuns

