19 comentarii

ieri…

…ceasul a sunat ca de obicei. Nu, nu din greseala. Am mers cu mic cu mare la scoala. La scoala unde invata Diana a fost Ziua portilor deschise si am asistat la orele normale dintr-o zi de luni pana la ora 12. Din pacate la Diana au fost numai doua ore, dar bune si astea pentru o privire generala.
Prima „ora” care a durat de la 8 la 9.50 a fost Bucatarie. Nu stiu cum altfel sa traduc materia Hemkunskap(ar fi ceva cunostinte despre casa :)). E o materie care se face cate un semestru in clasa a 3-a, a 5-a si a 7-a(atat am aflat deocamdata) si e foarte utila pentru copii. Pe langa ca invata sa gateasca singuri, invata si numele instrumentelor de bucatarie, cum sa le foloseasca…in fine, aici toti copiii indiferent ca sunt fete sau baieti isi baga nasul mai mult sau mai putin prin bucatarie iar barbatii suedezi sunt vestiti ca bucatari la ei acasa. Copiii au facut o supa(de praz si cartofi, e o reteta delicioasa pe care am facut-o si eu de cateva ori acasa, pentru ca Diana a mai invatat-o o data in clasa a 5-a). Si o paine de forma plata, dar care cica e foarte gustoasa. Interesant a fost ca din toate 4 grupele(copiii din clasa sunt impartiti in doua grupe mari care lucreaza in doua sali diferite, apoi sunt impartiti in grupe de cate 4, 2 baieti si 2 fete) fetele au facut painea si baietii supa :). Nu stiu de ce, pur si simplu asa s-au impartit, fara un motiv anume…
In timp ce mancarea era pe foc si in cuptor, au aranjat masa, cu farfurii si pahare, unt pe masa, apoi cand mancarea a fost gata au mancat cu totii…delicios imi spuneau papilele „mirositoare”, mirosea gustos de tot!

A urmat o pauza de 30 de minute timp in care am fost in sala de mese unde ne-am potolit si noi cei care numai asistasem cu narile in vant la gatit si mancat, pofta de ceva…un ceai, o cafea, suc si cateva prajiturele…

Ora a doua a fost de SO(Stiinte sociale in care intra cateva materii pe care copiii le fac pe rand, cate 4 saptamani din fiecare: Geografie, Istorie, Religie, Stiinte sociale) in care copiii au avut geografie. Profesorul a tinut o ora interactiva copii-parinti interesanta, cu intrebari diverse prin care ne-am putut da seama cam cat stiu copiii nostri. Ce mai, eu abia astept data viitoare, mi-a placut la scoala :).

Apoi am sarbatorit evenimentul:
Daisypath Anniversary tickers
La un restaurant thai unde ne-a placut tuturor. Suntem noi asa fixati pe mancarea asiatica de o vreme, indiferent ca o gatesc eu sau o mancam gatita de manutze originale :).

Seara am petrecut-o vizionand un concurs TV…a reinceput o noua editie a unui concurs indragit aici in Suedia. Este vorba de un concurs intre coruri si care se numeste Echipa de cor. Pana acum nu am fost foarte interesata de emisiune, dar pentru ca anul acesta participa si un cor de pe Gotland, despre care am aflat in ziar si la care Diana era cat pe ce sa participe la preselectii, suntem ochi si urechi de acum inainte…
Ceea ce va spuneam la postul precedent ca are legatura melodia cu ziua…ei bine daca ascultati melodia cu atentie, il remarcati pe solistul cret si blond, care e o vedeta locala. Nu mai canta, dar participa la diverse emisiuni distractive, de amuzament. Nu e gotlandez decat de 5 ani, dar e cunoscut acum ca gotlandez. Il vedem uneori pe strada, in magazine, Diana a fost „acostata” de el pe strada cand aduna persoane pentru cor, dar pentru ca are numai 13 ani era prea mica…nu va spun cum m-a sunat Diana in 5 minute dupa marea intalnire:
-Maaaaamaaaaaaa, am vorbit cu Mojje, am vorbit cu Mojje, am dat mana cu el…ma voia in corul lui, dar sunt prea mica :(…dar am vorbit cu el! 🙂
Asa cum va spuneam, acest Mojje(pe care il cheama de fapt Morgan :)) e conducatorul corului gotlandez din acest an de la concurs…ii puteti asculta aici cu prezentarea de aseara(din pacate nu pot posta ca si clip pe blog). Diana ii cunoaste pe cativa tineri din cor, a fost atat de entuziasmata sa ii vada la TV!

Ei, activitati frumoase, zile pline de primavara…zile care se fac din ce in ce mai lungi…soarele care straluceste dintre nori si picaturi de ploaie(daaaaa, azi m-am bucurat ca a plouat! adica m-am bucurat ca nu a mai nins ca sa spun asa :)).

Zile de saptamana frumoase la toata lumea! Si primavara frumoasa va doresc!

19 comments on “ieri…

  1. Zi plina ati avut!

    Sa fiti fericiti, sanatosi si sa va bucurati unul de altul si de fete!

    Interesanta ideea cu bucatareala la scoala; banuiesc ca le place copiilor, e distractiv si atunci nu o sa o mai resimta ca o corvoada cand vor creste si vor avea de facut diverse prin casa.

    • Multumim mult de tot!

      Da, foarte fain ca invata la scoala sa se descurce in bucatarie, eu recunosc ca nu am rabdarea sa le las singure fara sa comentez ba una ba alta…iar Diana deja bucatareste bine de tot…a repetat cateva retete facute la scoala si ii place in mod deosebit sa faca prajituri. Nu complicate, nu cu creme…dar sunt cateva retete simple pe care le adora si le face des. Plus ca dupa ce a invatat la scoala sa faca „kanelbullar” un fel de „cuib de viespi”, ea le face mereu. Ii ies excelent!

  2. Mulţi mulţi ani împreună vă doresc, pentru că sunteţi o familie frumoasă frumoasă!
    Te-am citit, ca de obicei, cu multă plăcere dar şi cu „invidie”, pe finalul postului, pentru că dacă tu te bucuri că plouă pe insulă, la Stockholm, după cele 8 grade de ieri, soare şi căldură cât cuprinde, întreaga zi, astăzi norii au persistat pe cerul stockholmian iar fulgii de nea au dansat dezlănţuit ore întregi de-au reuşit să ţeasă din nou o nouă hăinuţă de nea, aşa în prag de Paşte :))

    • Multumim din suflet!

      Serios ati avut iar zapada? Oooof, dupa cum am vazut la meteo se raceste si la noi, maine a zis si pe aici fulguiala…dar apoi se incalzeste iar. Eu sper sa nu mai tina zapada chiar daca mai ninge, decat asa ca sa nu uitam ce iarna luuuuunga am avut. Deja am vazut branduse inflorite, ies si florile timpurii de primavara…vine ea!

  3. Cu alte cuvinte, e viscol crunt afară, iar tu-mi urezi primăvară frumoasă! Nu mă mai joc! :))

    • Uuuuf mai, viscol? Aici e liniste si pace, sper sa ramana asa…ma asteapta o saptamana nu tocmai usoara si nu vreau iar sa imi inghete urechile! Niic eu nu ma mai joc de-a iarna! 🙂

  4. Miha , m-ai lasat fara cuvinte! :)Bucatareala si geografie….ce conexiune si daca stai sa te gandesti , nu-i asa? ,are legatura… 😀
    Cat despre corul si conducatorul lui…ii doresc bafta maxima Dianei , sa se tot intalneasca cu Morgan pe strada si sa o „acosteze” pentru participare la cor….Tare s-a inaltat Diana si e atat de delicata si frumoasa!
    O saptamana cu realizari , dragelor! 🙂

    • Ana Maria…asa e, e legatura intre mancare si geografie :).
      Diana creste, e normal de inalta fata de colegele ei, dar s-a inaltat e adevarat…imediat ma ajunge :).

      O saptamana frumoasa si voua!

  5. la multi ani dragii mei!

    Si minunat, minunat la scoala! Sunt in culmea incantarii:)

  6. Si sa mai petreceti inca multi, multi ani impreuna, sanatosi si fericiti, inconjurati de fetele voastre si de ce bebelusi mai apar intre timp! 😉

    Pupam!
    PS si Al mare al meu a facut bucatatie intr-a 7-a. :))

  7. Multi ani fericiti impreuna va dorim!
    Si, intradevar, tare fain la scoala 🙂
    Faceam si noi, fetele, la scoala in clasele 5-8 lectii de „bucatareala” – uite ca nu-mi amintesc cum se numeau 🙂 Era interesant, acolo am invatat sa fac salata de fructe.

  8. In primul rand, multi ani fericiti!!

    Apoi .. interesanta ziua portilor deschise. Ceva de genul bucatareala faceam si noi la scoala, la lucru manual. Pe langa andrele, crosetat si altele, aveam din cand in cand cate o prajiturica. Ce imi aduc aminte e salamul de biscuiti, pt. ca la asta nu trebuia aragaz. Oricum, interesant sistemul de invatamant.

    Si Diana e o domnisoara ff draguta si finuta!

    Bafta Dianei, poate o sa mai fie o alta data pt. ea la corul acela de copii.

    • Multumim mult de tot!

      Uite tu esti a doua :)(vezi comentariul anterior)…fain de tot! Da, sistemul de invatamant de aici e cu totul aparte, are si parti bune si mai putin bune pentru noi astia veniti din sistemul de invatatamant romanesc…

      Corul nu e de copii, e cor de adulti si au participat la preselectie tineri intre 16 si 26 de ani…

      Multumesc de aprecieri adresate Dianei. Va pup!

  9. Ma bucur tare mult ca ati petrecut o duminica atat de frumoasa si interesanta…felicitari!
    Sper sa aveti deacum si voi un timp mai de primavara,oricum ati mai scapat de zapada si trebuie sa soseasca si primavara ca doar trebuie sa infloreasca liliacul tau….
    va pup pe toti

    • Hai ca scriu imediat cum e cu primavara aici :). ca sa vezi ca a venit! Zapada mai e, cum sa nu…;). Iar liliacul cum stii…la sf de mai…

      Si noi te pupam!

Lasă un răspuns

