5 comentarii

O sa doara!

Si doare cumplit…sunt trista in seara asta. Cineva mi-a lasat un mesaj pe blog, un mesaj frumos despre filme. Cu trimitere catre un link la sfarsit, catre un film cu final tragic. „O sa doara!” asa m-a avertizat mesajul…

Nu am cunoscut-o pe Dana „decat” de pe blogul ei, si apoi prin vizitele ei pe blogul meu. Spun „decat” pentru ca mi se pare ca o stiam de o viata. Articolele si scrierile ei superbe ma faceau sa ii sorb fiecare cuvant.
Cand am citit articolul din JN m-a bufnit plansul, am fugit in dormitor sa nu ma vada ai mei plangand…acum scriu cu lacrimi in ochi.

Cuvintele sunt de prisos, drum bun Dana!

În fiecare dimineaţă îmi intru perfect în propriul rol, asortez haine de preţ cu sentimentul împlinirii totale, cu vanitatea femeii care a reuşit să arate că poate. Îmi zâmbesc mulţumită în oglindă în timp ce-mi înroşesc dezimvoltă buzele şi-mi răsfăţ lobul urechii cu un strop de parfum fin. Arunc priviri mulţumite spre femeia din bucata de sticlă lucioasă şi-apoi, în timp ce alerg grăbită pe scări îmi spun iar că am reuşit să poleiesc încet, dar sigur, toate ascunzişurile vieţii mele.
Şi totusi, în orele lungi din linistea maşinii mele, când noaptea încă n-a plecat spre alte zări, iar ziua încă se strege somnoroasă la ochi, acolo, singură cu mine, când gândul se spală de fardurile scumpe, când totul parcă amuţeşte subit, când poate doar muzica timidă a radioului îmi mai aminteşte unde sunt, mi se face dor cumplit de mine, de cea care sunt înăuntru, de plăcerile alea mărunte care altădată mă făceau să zâmbesc cu adevarat. De candoarea cu care credeam în puterile personajelor din carţile mele de suflet, de bucuria cu care mă trezeam în nopţile de iarnă când cineva parcă îmi şoptea că a căzut prima zăpadă…şi mă-ascundeam apoi sub pătură îmbrăţişandu-l până dimineaţa pe Villon…de anii naivi ai primelor mele iubiri.
Duse sunt acum toate…Sub noianul de taftale şi mătăsuri scumpe s-au cuibărit anii şi cu ei… neîncrederea, tristetea,vanitatea. Singuratatea. Suntem tot mai singuri. Sau însinguraţi. Şi mă tot răscolesc căutând răspunsuri la întrebarea: “De ce nu înţelegem că ne trebuie atât de puţin ca să fim fericiţi ?…”

by Dana(fragment din blogul ei)

PS Am adaugat azi o categorie noua la postarile mele…se numeste tristeti :(.

5 comments on “O sa doara!

  1. Vaaaai, ce soartă crudă, nedreaptă!

  2. Hristos a inviat!Draga,Mihaela,ma bucur din suflet ca ai acest blog,il citesc cu nesat..mai ales ca spui multe despre viata de acolo,cum s-au adaptat fetitele(f bine,din punctul meu de vedere)si mai ales cum e in practica cu ambele limbi pt ele.asta pt ca si eu imi doresc sa ma stabilesc in Suedia(anul acesta termin facultatea de medicina).voiam sa te rog sa-mi spui daca stii:cand incepe urmatoarea serie de cursuri,in mai?stii cumva daca se poate sa te inscrii in timp ce astepti sa ti iasa persunnummer..as fi vrut sa le fac la ff(stiu ca nu e o idee prea bune)dar cum nici eu,nici sotul meu nu cred ca vom veni cu jobb acolo am vrea un ”avans” de genul asta
    Scuze ca am scris atat si sper ca nu te deranjez,pp ca nu ai creat blogul pt asta si oricum m-ai ajutat cu multe si pana acum 🙂

    • Adevarat a inviat! Bine ai venit! Ma bucur ca anumite lucruri din ceea ce scriu le gasesti folositoare.
      In legatura cu ccc cursurile de la Komvux, e in functie de localitatea unde se tin. Aici pe Gotland de ex. incep numai semestrial(in ianuarie si in august). Daca vrei sa stii cand incep cursuri in localitatea unde vrei sa te stabilesti, cauta cu google Komvuxul de acolo si intra pe site-ul lor. Depinde si ce cursrui vrei sa urmezi…sunt cursuri pentru medici cred separat, intensive(aici pe Gotland nu) dar cum ziceam, depinde de localitate. Din cate stiu eu, ai nevoie de personnummer dar ca sa te inscri in timp ce astepti sa primesti personnummerul cred ca sunt si ei intelegatori(in general sunt asa si merg pe incredere) si sa il duci dupa cateva saptamani. Nu stiu cum e cc cu cursurile la ff. Aici nu sunt asa ceva, numai la distanta(poate la asta te-ai gandit) dar eu le recomand cu ccc caldura pe cele de la scoala. Altfel e greu, foarte greu…ai nevoie in primul rand de comunicare iar daca in afara de a invata suedeza nu faci altceva(practica, jobb) e greu pentru ca nu ai cu cine comunica.
      Nu e nici un deranj, am ajutat mereu macar cu un gand bun daca nu am putut cu sfaturi, idei pe oricine. Cu mare mare placere oricand :). te mai astept.

  3. Merci din suflet pt raspuns.Intr-adevar la cursurile de la distanta ma refeream eu..si stiu ca nu sunt recomandabile…Nu am inca o localitate si nici nu as vrea sa ma fixez pe una,important ar fi sa ma accepte pt AT un spital..am sa caut pe google cum mi-ai zis.te pup si merci inca o data,oricum voi fi cu ochii pe blog:)

    • Ah, inteleg…atunci vei cauta dupa ce stii orasul…eu cred ca Stockholmul are avantajul cursurilor intensive, dar nu stiu daca exista la distanta.
      Mult succes, te astept in Suedia! 😉

Lasă un răspuns

