10 comentarii

curatenia de primavara

In fiecare primavara, comunitatea de 14 case din care facem si noi parte, se aduna in ultima sambata de aprilie ca sa faca ccc curatenia de primavara in curtea din fata caselor. Se grebleaza iarba, se tund tufele, se planteaza flori, se tund pomii si se planteaza altii daca e cazul, se vopsesc lemnariile daca e necesar…etc. Ieri a fost ziua de curatenie pe acest an, am muncit si am facut curtea frumoasa…s-au pus trandafiri, doua tufe noi de liliac, un cires japonez. Astea ar fi noutatile. In mijlocul muncii am luat o pauza de binecunoscuta fika suedeza, cu cafea si prajiturele, yamiiiii!

Si daca tot intrasem in priza, dupa masa de pranz am continuat la noi in curte. Curtea noastra se intinde pe hartie pana se termina magazia, dar gardul pe care l-am mostenit merge mai departe. Ceea ce e in spatele gardului e teoretic tot al nostru, pana la alee. Desi implinim in curand doi ani de cand locuim aici si am prins practic trei primaveri, partea de „dupa gard” am considerat-o in afara proprietatii noastre…dar am observat ca toti vecinii curata partea pana la alee, cea din dreptul casei lor. Ieri dupamasa am dat-o si noi cu lumea 🙂 si am trecut la curatenia mare. In spatele gardului avem doi pini uriasi, un alun, un mar paduret(care face niste flori minunate albe si parfumate, dar niste fructe pe care nici pasarile nu le mananca), un conifer care nu stiu ce e…inclin sa cred ca e ienupar, o tufa cu tzepi 🙂 si inca vreo trei-patru copacei care sunt foioase-artari si mesteceni. O parte dintre ei sunt chiar langa gard si tin umbra deasupra curtii. Ieri Ovi s-a hotarat sa taie cateva crengi mai mari, eu cu Diana am strans frunzele de asta toamna si le-am carat la „groapa” cu roaba, asta dupa ce pieptanasem iarba din curte. Silvia l-a ajutat pe tati si a taiat cateva crengi cu fierastraul apoi si-a gasit o creanga pe care a facut-o un fel de leagan si s-a jucat. Asta dupa ce facuse o gramada mare de frunze uscate…
Am trecut apoi in fata casei si Ovi a taiat si scos radacinile de la o parte din tufele ce le aveam acolo(vrem sa punem trandafiri si bulbi sa fie colorat primavara), am lasat doar pe coltul casei doua radacini cu tufe. Liliacul e plin de muguri deja si abia astept sa il vad plin de frunze si flori!
In pauze am stat pe scaun pe terasa, am inmagazinat soarele caldut. Am simtit miros de verde, de pamant, de primavara…Nu va spun ce febra musculara am si cat de bine am dormit azi noapte, e de inteles ;).
Ziua s-a terminat la cumparaturile saptamanale si apoi pe malul marii la un apus de soare superb. Silvia era nedumerita:
-Soarele chiar a intrat in mare? 😉

Azi e o noua zi cu soare plin, fara nici un norisor pe cer. Vrem sa terminam partea din spate(sunt crengi acolo inca, aseara nu am mai reusit sa le ducem) si apoi sa facem o plimbare la faimosul magazin de inghetata din oras, unde sunt peste 100 de feluri de inghetata si sa papam prima inghetata pe anul acesta, stand pe terasa si admirand marea.

Promit si fotografii azi…ieri am fost lenesa cu aparatul. Am lasat retina si memoria personala sa inmagazineze tot.

10 comments on “curatenia de primavara

  1. Ce initiativa frumoasa aveti impreuna cu vecinii vostri. In casa undem stam sunt 6 locuinte si avem o curte comuna. O singura familie care insa se muta in iunie se mai ocupa de spatiul verde pana acum un an. Firma care face curatenie in casa nu lucreaza si in curte. Ne mutam si noi si din intentiile mele de a pune niste tufisuri ce infloresc pe margini pe langa gard, si alte cele nu s-a ales nimic.
    Stiu cum e sa dormi neintors dupa munca afara la aer. Sa pui neaparat poze cu spatiul comun si gradina ci curtea voastra!

    • Ceska, am pus azi cateva fotografii, ultimele sunt cu curtea din fata(cea comuna) si apoi cu ccc curtea noastra. De saptamana viitoare suntem planificat cate doua case pe saptamana, pe rand la intretinut curtea…tuns iarba in mod special dar daca mai trebuie ceva, cel care e „de serviciu” face. Asta pana la toamna…si e asa an de an. Suedezii sunt minunati la capitolul organizare, am vazut asta si la locul de munca…nimic nu e haotic si intamplator.

  2. Ohoooo , Miha si sa nu iti arda de curatenia de primavara , tot trebuie sa participi…Ce imi place ca e multa vegetatie la voi…
    Magazinul de inghetata…mama miaaa….pai s-o mutat raiul acolo in oras…ioiii , doamne , ce n-as da sa raman incuiata o saptamana intr-un astfel de magazin… 😀

  3. Mmmm, asta imi place si mie in Stockholm, faptul ca bneficiezi de avantajele unui oras mare, in cazul de fata, capitala dar, in acelasi timp, te simti ca la munte, ca la mare, ca la tara! 3 in 1! Aer curat, priveliste superba! Verdeata cat cuprinde! Din nou 3 in 1! 🙂
    Cat despre statul la casa, tanjesc din ce in ce mai mult, desi am o oarecare teama de a sta la casa pe pamant (de frica hotilor, am mai discutat noi cum e cu sentimentul romanesc aici, in Suedia 🙂

  4. Sa stii ca si eu am gradinarit cu spor in week-end-ul asta. Face bine, asa este. 🙂

Lasă un răspuns

