7 comentarii

aberatie

Nu e prima data cand vad aberatii de preturi in magazinele suedeze. De obicei se intampla atunci cand incepe sa apara pe piata si marfa gotlandeza, cum e acum sparanghelul(sparris in suedeza). La inceput am avut numai sparanghel gotlandez, scump ca la orice marfa cand apare pe piata. Azi insa era contrastul: 2 legaturi de sparanghel gotlandez la 60 de coroane. Alaturi, sparanghel de import(era din Ungaria) la 10 coroane legatura. Ambalat mai elegant, de parca il aducea la burghezi. Ieftin ca braga, nu am vazut asa ieftin sparanghelul de prodcutie locala si nici nu il voi vedea. Lumea cumpara…si noi am cumparat. Dar am asezonat cu o gluma: cei care cumpara sparanghel scump precis ca sunt gotlandezi, iar restul…turisti. Voi ce credeti? Ce ati fi cumparat in situatia noastra?

Si da, am sa fac in seara asta supa-crema de sparanghel, au suedezii astia o reteta…yamiii!

PS La fel de aberante sunt preturile si la cartofi, castraveti sau capsuni. Mereu cei produsi local sunt la pret aproape dublu(in cazul sparangelului chiar a fost aberanta diferenta) si eu nu pot intelege…care e explicatia? Mana de munca atat de ieftina in alte parti? Suedia e o tara scumpa, salariile trebuie sa fie pe masura ca oamenii sa aiba un trai decent…costurile sunt si ele mari…dar chiar asa de mare sa fie dferenta? Asa e si in alte parti ale Suediei?

7 comments on “aberatie

  1. Da, aşa e!🙂 Iar eu nu-mi permit incă marfa de calitate superioară suedeză :)) Asta referitor la ce-am fi făcut noi în cazul ăsta!🙂 Suedezii sunt recunoscuţi prin a-şi sprijini economia şi a supraevalua forţa de muncă locală! O roşie suedeză va fi întotdeauna net superioară oricărei roşii din lumea asta, chiar dacă e crescută la bec şi mai palidă aşa că deh, soarele suedez luminează orbitor vara, dar nu arde îndeajuns :)) ca să crească producţia locală de roşii precum cele din ţările calde şi însorite la maxim🙂 Absolut orice produs suedez este dublu sau triplu deşi ei nu se pot mândri decât cu producţie proprie sănătoasă de cartofi şi morcovi🙂

  2. Ei se mândresc cu faptul că sunt serioşi, muncitori şi, implicit, orice produs made in Sweden are calităţi superioare ce merită să fie plătite corespunzător! Forţa de muncă este scumpă pentru că munca, în sine, a suedezului este de calitate şi, implicit, costisitoare. Este un cerc ce se susţine! Oamenii muncesc bine şi au un trai decent spre ridicat tocmai pentru că sunt serioşi şi muncesc corespunzător! Cam asta e filozofia suedezului, din câte am văzut şi cugetat!🙂 O filozofie sănătoasă, de altfel! Se vede din cum o duc!🙂

  3. Asa e svea, suedezii se stiu aprecia pentru ceea ce sunt, chiar daca uneori sunt ridicoli, dar e o calitate pe care trebuie sa recunosc ca m-a surprins placut.

  4. Stai, ca nu e asa numai in Suedia! Si la noi la fel. Au aparut capsuni „localnici”. Sunt mai scumpi decat cei spanioli. Or fi aia de solar dar totusi e diferenta de 1 eur la caserola de 500g. Am vazut azi sparanghel tot la producatori locali…. Nu am cumparat caci era prea scumpiar sotului nu ii place. Am savurat la soacra duminica trecuta ajunge ….
    Si aveau si delicatesa: numai varfurile super fragede. Dar nu m-am uitat la pretul lor caci mi s-ar fi facut rau. Mai astept un pic si poate pana plecam in Romania sa ies joi pe un camp la cules capsuni cu mana noastra si pus de un gem sau dulceata. Joi e sarbatoare si tre sa ma interesez daca avem voie in camp🙂.
    Logica e ca e local, produs cu forta de munca proprie (desi pe campurile de sparanghel se vorbeste poloneza si romana🙂 ) si de aiai scump. E calitativ superior….. mult. Oricum e ceva putred aici fiindca Uniunea Europeana are o politica agrara comuna cica, doar ca trateaza totusi unele tari preferential. Daca Spania si Ungaria in exemplul tau produc mai ieftin, nemtii urla cu gura mare ca aia le inghit subventiile……..si tot asa.

    • Asa deci…e valabil si in alte tari…in Ro era invers, adica tot ce era romanesc era ieftin de tot si restul erau scumpeturi…de asta ma mira pe mine chestia asta inversa…

  5. Da da asa e si aici prin sud…juma de litru de capsuni 39 de koroane,caci sint capsuni suedeze<:9

    • Capsunii gotlandezi la noi apar dupa mijlocul lui iunie, acum avem capsuni belgieni la 45 de coroane jumate de kg. Nu stiu cat costa altii, ieri numai din astia erau…
      Nu stiu comparativ ce inseamna jumate de litru cu jumate de kg dar banuiesc ca ccc capsunii suedezi sunt mai scumpi si in situatia ta.

Lasă un răspuns

