3 comentarii

avanpremiera

Sunt o romantica incurabila. Ca atare nuntile de printi, printese, regi si regine mi se par in continuare scoase din contextul realitatii. Degeaba se casatoresc in ziua de azi oameni simpli in cortegii cu calesti, nu are farmecul acela regal, nobil, cum vreti voi. Asa mi se pare mie.

Sambata, 19 iunie, printesa mostenitoare a tronului Suediei pe numele ei Victoria, se casatoreste cu Daniel, un om simplu, fara radacini nobile. A fost antrenorul ei de gimnastica, i-a cucerit inima si a reusit sa ajunga viitor sot de regina a Suediei. Nu, el nu va fi niciodata rege, dar va primi titlul de print dupa casatorie si apoi dupa ce Victoria va deveni regina el va fi print consort.

Noi vom fi pe drum prin Germania-Cehia pe undeva la ora la care tot Stockholmul, toata Suedia si toti cei interesati din alte colturi de lume, vor urmari live sau la tv festivitatile ce au loc cu aceasta ocazie. Nunta va avea loc la ora 15.30 in biserica aflata langa Palatul Regal, pe numele ei Storkyrka sau Biserica Mare, Catedrala. Va fi a sasea nunta regala in aceasta catedrala construita in sec.12 si va primi 1200 de oaspeti. Celelalte cinci nunti regale au fost: 1531 Gustav Vasa cu Katarina de Sachsen-Lauenburg; 1568 Regele Erik XIV cu Karin Månsdotterö 1823 Printul Oscar cu Josefine de Leuchrenberg; 1850 Printul Karl cu Lovisa de Olanda; 1976 Regele Carl XVI Gustaf cu Silvia Sommerlath.

Data de 19 iunie nu a fost aleasa intamplator si insusi anul 2010 are ceva comemorativ in el. Dar sa le luam pe rand. Data de 19 iunie e data la care chiar parintii Victoriei, regele Carl al XVI-lea Gustav si regina Silvia s-au casatorit in anul 1976. Dar istoria acestei date pentru casatorii regale e mult mai indepartata…
Printul Oscar, mai tarziu devenit regele Oscar I, s-a casatorit cu Josefine de Leuchrenberg in 19 iunie 1823. Printul mostenitor Karl, devenit regele Karl XV s-a casatorit cu Lovisa de Olanda in 19 iunie 1850.
In plus, printul Oscar, cel care a devenit regele Oscar II impreuna cu sotia lui Sofia de Nassau au venit in Suedia in 19 iunie 1857 dupa casatoria avuta loc in Germania.
Anul 2010 marcheaza jubileul de 200 de ani de la instalarea monarhiei Bernadotte in Suedia, monarhie din care face parte actuala famile regala suedeza.

Poate sunt desueta, dar mie mi se pare frumos sa traiesc intr-o tara cu casa regala. Multi suedezi doresc insa abolirea monarhiei, considera ca nu mai e modern si in plus casa regala e intretinuta de banii poporului. Anul acesta guvernul a alocat 12 milioane de coroane pentru nunta, restul a contribuit casa regala, probabil vanzand ceva bijuterii :)). Plus ca a fost renovata catedrala, urmand sa se renoveze si Casa Haga din parcul cu acelasi nume, unde cuplul priciar doreste sa se stabileasca. Ei bine, eu tot ii admir si am vazut acum in saptamanile astea multe filme cu ei, cu copilaria Victoriei, tineretea ei si problemele pe care le-a avut.

Eu astept fotografii de la fetele suedeze, in special de la svea caci ea e stockholmiana(desigur daca are interes catre eveniment) si povesti cat mai amanuntite. Eu probabil am sa vad cate ceva pe youtube…sau poate pe canalele suedeze, inregistrari.

Pentru mai multe amanunte intrati aici si aici.

3 comments on “avanpremiera

  1. Hehehe, da, trebuie să recunosc că am aşteptat cu interes festivalul Love Stockholm 2010 şi nunta regală, mai ales pentru fotoreportaj dar eu, totuşi, de pe 6 iunie, nu am mai călcat în centru!😦 Nu am starea necesară, din păcate! Dar mi-am propus să merg sâmbătă în oraş, deşi o să fie aglomeraţie, presupun! Şi pentru că tot mi-ai dat temă, promit să vin cu poveşti şi ceva fotografii, de ce nu! SVT1 a abundat în poveşi regale, dar eu nu prea le-am urmărit! Dar repet, pentru că mi-ai dat temă, mă voi strădui să nu te dezamăgesc!🙂 Poate aşa scap şi eu de letargia ce m-a cuprins!

    • Oh svea, nu am vrut deloc sa sune ca o tema🙂, dar daca te impulsioneaza atunci ia-o cu placere! Abia astept sa citesc pe blogul tau si sa vad fotografii. Nici eu nu am urmarit tare multe povesti de pe svt1, din lipsa de timp, dar ce am vazut mi-a placut.

      Te imbratisez tare, hai ca e vara si frumos afara, profita!

      • Da, asa e, e vara, e frumos si cald afara, trebuie profitat, dar am o stare sufleteasca nu tocmai stralucita si trebuie sa lupt cu mine mult, ca sa fac ceva constructiv!😦
        Pupici multi si concediu placut!

Lasă un răspuns

