16 comentarii

clisee

Va salut cu drag din Romania. Suntem la mama, in apartamentul copilariei si adolescentei mele, dar care pastreaza doar biblioteca si cartile din acea perioada. Ma uit si acum ca si atunci in rafturile pline de carti cautand un titlu care sa ma atraga🙂. Sunt destule, dar mi-e greu sa incep ceva stiind ca nu am timpul si starea necesara sa ma scufund in lectura…

Am avut un drum bun, am innoptat la Trelelborg in Suedia si Brno in Cehia, am trecut prin Viena sa ne reamintim de orasul nostru preferat si am ajuns obositi dupa doua zile si jumatate de drum, duminica noaptea, in Satu Mare.
Aproape a trecut o saptamana de vacanta romaneasca din cele doua care ne tin aici. Problema stringenta a fost refacerea pasapoartelor fetelor care expirau in aceasta vara si care dureaza doua saptamani. Programul nostru facut in Suedia a fost dat putin peste cap, am anulat cateva locuri unde doream sa ajungem vara asta, dar numai din cauza neglijentei noastre, caci fara sa ne gandim ca de anul trecut cand pasapoartele noastre au fost facute intr-o saptamana, legea s-ar fi putut schimba. Asadar Roma si Verona, Nice si Valea Loirei au cazut de pe lista, ramanand Parisul si adaugand Vaduz. Asa avem timp insa de mai multe lucruri pe aici prin Ro, sper sa ne vedem cu toti prietenii cu care ne-am propus, pentru ca mereu au ramas cativa pe din afara…vrem sa mergem pana la Oradea la 1 Mai sau Felix, la Cluj. Pana acum am fost rasfatati peste tot, am mancat (si vom manca)mancare buuuuuna si de care ne-a fost dor(placinte, gulii umplute, mancare de dovlecei, supa de fasole boabe si altele), am fost musafiri si e tare bine…

Vremea ne-a suprins, e racoare ca in Suedia si ploua(la mama in oras a fost chiar inundatie luni noaptea, a iesit apa care trece prin oras, cica o data la 100 de ani se intampla asta…speram insa dupa prognozele meteo ca saptamana viitoare sa fie soare si mai cald, sa ne rasfatam si noi putin la soare. In rest toate sunt asa cum le-am lasat…cateva drumuri prin oras reasfaltate, lumea parca mai putin incrancenata dar in cateva zile si la contactele putine pe care le-am avut noi e greu sa iti dai seama. Isteria televizoarelor si a mediei in general e neschimbata, parca si mai pregnanta decat in anii anteriori. Pacat..

Cam atat…fotografii nu am facut, urmeaza probabil zilele viitoare…nu prea am chef sa fiu paparazii…

O vara frumoasa tuturor!

16 comments on “clisee

  1. Vacanta placuta si relaxanta! Pupici multi!

  2. Vacanta frumoasa in continuare,noi avem vreme frumoasa deocamdata..

  3. Be carefully what you wish for, you might get it lol…ai vrut frig, frig ai primit…acuma nu iti convine si vrei soare…sa nu te plangi cand primesti soare😛

  4. Sunteti a treia familie de care am auzit in ultimele saptamani, venita in tara sa schimbe pasapoartele si cu oarece probleme cauzate de treaba asta.

    Vacanta frumoasa in continuare!

    • Problemele noastre au fost din neatentia noastra…ne-am planificat mai intai vacanta si apoi am intrat pe site sa vad ce acte sunt necesare pentru copii…actele nu le-am gasit nicaieri😦 dar in schimb am aflat de faptul ca nu mai exista pasapoarte facute intr-o saptamana…singura posibilitate era pasportul de urgenta dar valabil numai pentru un an…dar cu acesta iar ne complicam pentru la anul. Asa ca am luat hotararea sa le facem la amandoua fetele pentru 5 ani(atat sunt valabile pasapoartele biometrice la copiii de peste 6 ani) si sa nu mai avem dureri de cap la anul…

  5. Vacanta frumoasa in continuare!!!!
    Eu anul trecut am refacut pasapoartele noastre in 24 de ore!!! A fost neasteptat de rapid si usor!!!

    • Da, anul trecut se putea, legea s-a schimbat in ianuarie anul asta…acum se fac in 24 de ore dar sunt valabile numai un an. Pe noi mai mult ne incurcau asa ca am ales varianta de valabilitate 5 ani, dar asteptam 14 zile pentru ele.

      Multumim Sanzi!😉

  6. Vacanta extraordinara va doresc si sa va incarcati bateriile! Nu uita Salmi sa iei si o portie buna de birocratie romaneasca🙂 Off minunatul pasaport🙂 Eu am depus actele (a durat 2 zile), dar a iesit dupa 30 de zile. Mi l-au ridicat ai mei cu procura si mi l-au trimis.
    Oricum ar fi, bucurati-va de vacanta!

  7. Vacanta frumoasa si pofta buna!🙂

  8. Poate ti se va parea ciudata intrabarea, dar ma risc🙂 ! Nu le puteti face pasapoarte Suedeze fetelor ? Dar voi veti putea deveni cetateni suedezi ?

    • Nu e ciudata deloc intrebarea. Fetele ca si noi, fiind cetateni romani, au aceleasi drepturi. In cazul nostru, a celor veniti dintr-o tara UE cu contract de munca, trebuie sa treaca 5 ani ca sa putem aplica pentru cetatenie. Asta va fi la noi anul viitor in septembrie. Toti patru putem deveni cetateni suedezi numai dupa acest timp si apoi vom putea face si pasapoarte suedeze. Pana atunci traim aici ca cetateni UE, ne legitimam cu pasapoarte sau buletine si cu o hartie suedeza pe care e trecut numarul personal suedez si unde locuim aici. Putem sa ne facem ID suedeze dar e complicat pentru ca programul e numai pana la ora 16 si trebuie sa luam cu noi un cetatean suedez care sa confirme ca noi suntem…noi🙂. Ne incurca programul, caci toti suntem la scoli/serviciu in acea perioada.
      Pasapoartele romanesti nu sunt recunoscute ca acte de legitimare, pentru ca nu sunt biometrice, in cazul acesta(de acordare a ID suedez). Alte tari nu au problema asta…
      Cum putem trai bine-mersi cu actele noastre, nu ne-am mai agitat…asteptam cetatenia si apoi le facem pe toate suedeze.🙂

Lasă un răspuns

