3 comentarii

o sambata

In sfarsit o sambata care ne-a dat voie sa iesim afara din casa. Vremea a fost buna desi cu vant puternic, care ne-a tinut departe de plaja, desi la mare tot am ajuns…
Am inceput cu un gratar si am sa va fac pofta imediat🙂. Apoi am ajuns intr-un loc care e oarecum magic. Stiu, suna ciudat ca un loc de pe Gotland sa fie asa, mai ales ca o sa vedeti ce anume e. Dar eu asa am simtit…

Despre Furillen am auzit prima data de la prietena mea Ania, poloneza. Eram la scoala de limba suedeza si am avut de prezentat un loc care ne-a placut cel mai mult din Suedia, iar ea a prezentat Furillen, locul unde merge de cate ori are nevoie sa se relaxeze. Furillen este o insula legata printr-o limba foarte subtire de Gotland, fiind ca un fel de peninsula. E un loc unde pe vremuri a fost activa o fabrica de „scos piatra”, un fel de cariera. A fost inchisa probabil pentru motivul ca insula e un loc ecologic, ecosistem pentru multe pasari si pesti. In afara de fabrica nu exista case acolo, cu exceptia unui hotel, cel mai scump hotel de pe Gotland. O noapte acolo costa intre 250-350 de euro. Daca va/ma intrebati motivele acestui cost ridicat o sa va raspund ca pe langa luxul hotelului, este linistea si natura pe care pe perioada verii nu o gasesti nicaieri pe Gotlandul invadat de turisti. Si asta desigur costa. Cititi ce scrie pe site si veti afla si alte lucruri frumoase(vad ca in engleza nu scrie, dar printre altele hotelul ofera un tur al insulei cu bicicleta si intr-un tunel al vechii cariere a fost amenajata o pivnita de vinuri unde cei doritori pot degusta vinuri din diferite pahare…cica acelasi vin are gusturi diferite depinzand de paharul din care e baut…). Nu, eu nu cred ca as da atatia bani, pentru ca nu am de unde…dar sunt si oameni care isi permit.

Un eveniment important relatat de presa suedeza si cea locala mai anul trecut, legat de Furillen a fost ideea lui Benny Andersson(va mai amintiti de ABBA?) de a isi construi un studio de inregistrare. Insa cererea a fost respinsa de Curtea de mediu pe motiv ca ccc cladirea pe care urmau sa o construiasca ar fi dereglat ecosistemul locului.

Prima data am ajuns pe Furillen la sfarsit de iarna, cand apa era inca inghetata dar era plin de lebede. Fotografii de atunci.
Si mai jos, fotografii de azi. Cateva doar, bateriile au facut figuri si m-au oprit de la „arta”🙂.

3 comments on “o sambata

  1. Frumoase amintiri! Si eu am patit la fel de curand! Cand eram mai in plin foc fotografic, m-a lasat bateria! Si nu aveam nici rezerva la mine! Halal fotograf amator!🙂

    • Da, am mai patit-o si eu, dar acum bateriile statusera la incarcat, le-am luat direct din incarcator…si nu erau incarcate. E ceva ori cu ele ori cu incarcatorul, am sa vad. Normal ca nu am luat baterii de rezerva ca doar erau astea incarcate🙂.
      Pupici!

  2. Ce bn miroase sambata la voi!😉

Lasă un răspuns

