12 comentarii

am vrut…

…sa scriu despre altceva azi. E ziua mea libera si voiam sa va spun multe. Dar vestea m-a facut sa le las la o parte toate cele ale mele. Am citit apoi scrisoarea si mi-au dat lacrimile. Multi au devenit artisti datorita lui, multi s-au lansat in muzica cu versurile lui, prin Cenaclul pe care l-a sustinut ani de zile. El e o parte din copilaria si adolescenta mea, din zilele cu Cenaclul la noi in oras pe stadion sau la Sala sporturilor. El e parte din dragostea mea pentru muzica folk. El e parte din dragostea mea pentru poezie. Drum bun, drum lin…

12 comments on “am vrut…

  1. „Că suntem în lume pe-acolo prin partea
    Pe unde întârzie poşta şi moartea.”

    • „Că din toate cîte sînt
      Pe ocean şi pe pămînt
      Ori în galerii de diamant
      Ţărmul n-are niciun haz
      Sedentar nu eşti viteaz
      Numai drumul e interesant.”

  2. Frumoase versuri…

  3. „Sfios‚ înspăimântat şi idolatru,
    Din toţi actorii morţi
    Voi face-un teatru.

    Şi-i voi ruga, de parcă ar trăi,
    Să joace roluri ca de oameni vii.

    Şi ei cu simţuri înc-o dată treze
    Aşa precum mureau, să învieze.

    Şi tragedia fără de păcate
    Să se transforme în maternitate.

    Regizorului mort nu-i va fi greu
    Căci tragedia o voi scrie eu.”

  4. Un om foarte controversat dar cu siguranta un om foarte talentat…oricum am simtit sau simtim despre el si mai ales despre politica lui (cred ca asta a fost motivul principal pentru care a fost asa de controversat) adevarul este ca tara a pierdut un adevarat talent si asta este trist…
    am ascultat toata ziua pe youtube Cenaclul Flacara si cred ca toti care am trait in perioada aia nu putem sa negam faptul ca a facut ceva deosebit pentru artistii din tara…si cum ai zis si tu sisteru’ datorita lui ne-am indragostit de muzica folk si de atatia artisti foarte talentati…nu o sa uit niciodata cum abia asteptam sa vin de la scoala si sa ascult placile de la cenaclul flacara si cat de inspamantata eram de Mistretul cu Colt de argint (stiu ca nu Paunescu a scris poezia dar el a facut-o cunoscuta prin cenaclu) 🙂 sau cat am plans (si inca plang) la Ruga pentru parinti…sau la alte zeci de cantece dragi 🙂
    Trist…

    • Da, ca om a fost si este inca foarte controversat. Insa nu avem de unde stii cum ar fi fost Eminescu daca traia pe vremea noastra…adica in comunism si pe urma…Dar ca poet eu l-am apreciat mereu si apoi cu Cenaclul Flacara a fost raza de lumina in acei ani negri, chiar daca premarea si partidul si pe Ceausescu.

      Minunat Mistretul cu colti de argint!

      Tzukam la tine.

  5. Întoarcerea țăranului

    Apleacă-ți fruntea de stăpân
    spre brazda noastră milenară,
    reînviat țăran român
    și făcătorule de țară…

    Într-un pridvor cu busuioc
    ascute briciul pus la grindă,
    peste-un lighean muiat la foc
    tu bărbierește-te-n oglindă

    Ai colindat ce-ai colindat
    prin lumea veșnic friguroasă,
    acum bine-ai venit în sat
    mai cald e totuși pe acasă

    Te-așteaptă brazda s-o-nflorești
    și grajdul să-l îndesi cu vite
    și vechi colinde românești
    te mustră, parcă părăsite…

    Țăran român, Măria Ta,
    să nu lași câmpul tău să moară
    ți-au dar strămoșii ce lucra
    cu mâinile ai clădit o țară.

    Dă iute briciul pe curea
    și bărbierește-te de-a rândul
    că vezi că azi e ziua ta
    care durează ani de-a rândul.

    La cimitir, pe la cei duși,
    coboară-n zori și te închină,
    să ungi țâțânile la uși
    deschide geamul spre lumină,

    Repară gardul putrezit,
    dă coama calului prin mână,
    și ca să simți că ai venit
    sleiește apa din fântână

    Și nu uita, din când în când,
    să mai și mori cum se cuvine,
    în toți urmașii renăscând,
    cum toți strămoșii sunt în tine

    Țăran român, Măria Ta,
    îndreaptă căi ce se strâmbară,
    prin tine țara va dura,
    că tu ai palma cât o țară.

    p.s. Îți mai amintești versurile?
    Poemul era în manualul tău de clasa a V-a.

    • Nu Gina, nu-mi amintesc de Paunescu in anii scolari mici…era in anii ’81-’82 cand eram eu a V-a…Dar tu stii mai bine, caci tu il predai…
      Imi amintesc de Paunescu in liceu dar nu mai stiu ce poezie…

    • Da, am citit si eu zilele astea multe postari si articole contradictorii despre Paunescu. Cum am spus, pentru mine Cenaclul a fost tineretea, cantecele din acea vreme ne-au tinut cumva flacara aprinsa, desi ascultam si muzica din afara, la Europa Libera in acea perioada…E posibil sa fie si cum spun unii, ca ne plangem tineretea, dar cine nu o face? Si parintii nostri ii plangeau pe Beatles si altii din vremea lor, nu ca ar fi termen de compartie intre Paunescu si Beatles, nici vorba. Doar ca asta a fost tineretea noastra…nu a fost alegerea noastra din pacate :(.
      Bine ai venit in casutza mea virtuala!

Lasă un răspuns

