12 comentarii

diferente

Ella si Silvia sunt cele mai bune prietene. Prietenia lor a inceput in vremea cand copiii nu se jucau cu Silvia la camin, ea se juca mai mult singura. Era nou venita, nu stia limba si nu putea comunica. Erau cateva momente bune pentru Silvia, atunci cand profesoara de romana era la camin si cu ajutorul ei strangea cativa copii pe langa ea si era ajutata sa relationeze cu ei. Ella a fost printre primele care nu s-a mai dezlipit de Silvia. O insotea chiar si apoi la orele de romana, cand au devenit strict intre profesoara si Silvia, cand deja invatase suedeza si orele acestea isi aveau scopul mentinerii limbii romane. Ella insa ii ducea dorul Silviei sau era pur si simplu curioasa de ceea ce se petrece intre profesoara si Silvia si de cateva ori si-a bagat capul blond pe usa si a cerut permisiunea sa participe si ea. A incercat chiar sa invete cateva cuvinte in romana dar i s-a parut foarte greu si a renuntat. Dupa camin, de un an jumate si mai bine, drumurile fetelor s-au despartit. Merg la scoli diferite. Si daca era dupa Silvia(desi o considera si ea pe Ella cea mai buna prietena, dar e mai retinuta, mai rusinoasa…) nu s-ar mai fi vazut. Dar Ella o suna pe Silvia cam la doua saptamani si vine sa se joace la noi. Silvia nu o suna niciodata…

Cum spuneam, Ella si Silvia sunt de aceeasi varsta. Ella e sora mare intr-o familie cu trei copii, copii crescuti numai de tata. Silvia e dupa cum stiti copilul mic in familie. Diferente? Ca de la cer la pamant!

Silvia a invatat azi multe de la si „din cauza” Ellei. Am fost la piscina cu ele. Silvia a invatat sa aiba curaj, sa intre in apa adanca si sa inoate. Sa lase colacul pe margine si sa inoate fara el, sa sara in apa in mai multe pozitii(in picioare, pe burta, rasucit) si sa nu se sperie daca ii intra capul sub apa. Au fost asa, ca o furtuna cu energie interminabila. A fost tare bine. Silvia a mai invatat sa se spele singura pe cap, sa se stearga singura, iar al sfarsit a declarat:” ma simt acum ca un adult, ca un adult adevarat care face totul singur! Mama, de acum inainte sa STII ca EU ma voi spala singura mereu!”
Ella a invatat cum sa ii faca un patut porcusorului de jucarie, sa asculte si alta muzica decat Shakira si sa o impace pe Silvia cand aceasta s-a suparat ca a aruncat apa rece pe ea🙂.
Iar eu…mama Silviei, am inteles ce inseamna sa fii copil mic in familie(eu am fost cea mare) si ca e timpul sa o las sa isi deschida aripile…Chiar daca pentru mine e copilul…mic.

12 comments on “diferente

  1. Ce frumoasă prietenie!
    Adevăratele prietenii sunt cele din copilărie, nu se uită niciodată!
    Îmi place mult cum evoluează fetele tale, Salmi!
    O săptămână bună!

  2. Induiosator! Asa e, ai fata mare, desi e mezina familiei! Si talentata si frumoasa si desteapta! Nu conteaza ordinea! Sa va traiasca! Pupici!

  3. Te asigur ca nu ordinea conteaza, desi influente sunt. E vorba despre personalitatea copilului. Maria mea e cea mare, dar cea mai curajoasa si infipta dintre ele 3 nu este ea, ci Anna. Anna merge cu Maria noaptea la baie, pentru ca Mariei ii este frica de intuneric, iar Anna ii aprinde luminile si-i deschide usile! Catrina, desi e cea mai mica si e destul de „bebelusa” in comportament, are mereu initiative, nu se lasa niciodata la urma, vrea sa tina pasul cu cele mari si in general o privim cu o uluire continua, cum face lucruri deopotriva cu varsta de 5 ori 3 ani … Deci nu are nicio legatura cu ordinea in care s-au nascut …🙂.

    • Sigur ca daca ai mai multi copii asa la diferenta mica de varsta e normal ce cei mici sa doreasca mereu sa fie ca cei mari. Cum intre ale mele e dieferenta mare de varsta, e ca si cum ar fi copii unici(am scris eu un articol tradus din suedeza pe tema asta…). Dar iti dau dreptate, e posibil ca Ella sa nu fie asa pentru ca e fata cea mare intre frati ci pentru ca asa e ea. Dar la Silvia inclin sa cred ca e putin vina mea…ca e copilul mic si eu o vad mica, desi in fapt ar putea sa faca multe lucruri pe care prefer sa le fac eu in locul ei, pe motivul ca e…mica. Pe cand Ella fiind copilul mare, le face. Nu ma refer la curaj si caracter, ci la faptul ca au lasat-o cu noi singura, avea bani cu ea, sa isi cumpere inghetata, se spala singura pe cap…din astea.
      Oricum fetele tale sunt delicioase! Am vazut intr-un post recent ca si Catrina e copia Annei.🙂 Va pup cu drag.
      PS Ador primavara de la voi!

      • Haha, asta imi aminteste de noi doua cand te enervai pe mami ca de ce face lucruri pentru mine pe care le puteam face si eu singura (in opinia ta :p)…ca nu vezi ca profita de tine mami!!! haha
        Remember?????? Nu degeaba se spune ca istora se repeta lol

  4. Mi se pare foarte importanta o prietenie asa cum o au ele!!!! Mai ales cand sunt firi atat de opuse!!! Se completeaza reciproc!!!
    Noi nu avem norocul asta….nu am gasit un prieten asa bun, inca….

    • Asa e, se completeaza reciproc si se inteleg destul de bine. Imi place relatia lor, sper sa tina mult timp de acum inainte…cu nici o alta fetita nu are Silvia asa o relatie frumoasa…

  5. Ce-mi plac comentariile surorii tale!😀

Lasă un răspuns

