15 comentarii

comunicare, etica si morala

Toate astea in sistemul medical. Asta e noul curs pe care l-am inceput azi si care m-a fascinat inca din primul moment. Discutii foarte interesante se arata pe marginea acestor subiecte, cartile pe care le avem de studiat se refera la comunicare, etica si morala in general, noi vom adanci teoriile pentru sistemul medical. Am vizionat azi un film in care erau evidentiate aceleasi probleme ca in sistemul medical romanesc: personal medical care nu tine cont de dorintele pacientilor, batrani trimisi acasa pentru ca nu sunt destul de bolnavi, secretara plictisita care scrie dupa dictare in jurnalele pacientilor,etc. Toate astea au dus la discutii despre cum se pot solutiona aceste probleme, despre cum pot fi ele prevenite, despre noi ca viitori analisti din punct de vedere medical al unor rezultate de laborator, faptul ca noi muncim numai cu eprubete si cum faptul ca in spatele acestor eprubete se afla oameni, cat de important este sa trimitem un rezultat corect…
Zilele urmatoare ne vom juca si de-a vampirii🙂 adica vom exersa pe papusi prelevarea de sange din vena si daca suntem curajosi si avem colegi care sa ne lase, putem exersa pe ei🙂. In tot cazul, probe capilare ne vom lua unii la altii(adica probe din deget). Apoi vom invata sa luam tensiune, sa facem un EKG, sa acordam primul ajutor in caz de stop cardiac(dada, acela gura la gura, pompat pe piept si apoi folosirea acelor padele electrice) si sa lucram cu spirometru. Suna foarte interesant, nu?😉
Invatam si cum sa ne purtam cu pacientii, pentru ca noi vom lucra si la prelevare de probe, o parte dintre noi pot lucra la cabinetele unde se fac EKG, spirometrii, ecocardiografii…nu stiu in ro ce denumire au…aici se numesc fyslab(cabinete de fiziologie).

O saptamana frumoasa tuturor!

15 comments on “comunicare, etica si morala

  1. Foarte interesant curs! Si da, se merge pe chestii practice, pe cum vei reactiona la concret in fata situatiilor pe care le presupune viitorul job pentru care te pregatesti. Bafta multa! Pupici!

    • Absolut! Nici nu avem tenta la materia asta ci vom avea discutii si apoi 4 referate de facut, unul dintre ele va fi pe marginea observatiilor personale in urma unei zile pe care o vom petrece in spital, pe o sectie. Multzam! Si tie.😉

  2. Wow ce fain. Nu stiu care daca asa ceva se preda in facultatile din Romania, dar eu pana acuma am intalnit prea putini doctori (si nu doar doctori, ci personal medical, in general) care sa fie cu aadevarat atenti la nevoile pacientului. Si e pacat pentru ca un pic de empatie rezolva multe.
    Sper sa mai scrii pe subiect🙂.

    • Chiar nu sunt la curent cu ce se preda in domeniu in facultatile din Ro, sotul meu care a terminat facultatea in 1995 nu a facut asa ceva…poate de atunci s-au mai imbunatatit lucrurile, habar nu am. Eu stiam cat de cat de lucruri, pentru ca am lucrat aici in laborator si am asistat la intalniri cu pacientii, desi eram practicanta. Dar mi-a prins tare bine, stiam despre ce e vorba azi la scoala…In plus am fost prelucrata de anumite chestii de etica, secret profesional, modul in care te adresezi unui pacient, nu eram chiar straina de lucruri si tot mi se pare fascinant. Si sotul meu a invatat de astea aici, asa e…in Ro in spitale aproape ca nu vezi empatie fata de pacienti. La noi azi empatia a fost unul din cuvintele cheie. Am sa mai scriu, pentru ca sunt sigura ca voi mai avea ce…

  3. si tie iti doresc o saptamana usoara si frumoasa!

  4. inimaginabil pentru Romania…😦 Super tare ce va invata!

    • Da, chiar e super. Azi am avut a doua zi, cu discutii pe marginea unor cazuri(atat pozitive cat si negative) de comportamente ale personalului medical vis-a-vis de pacienti…absolut toata lumea a fost de acord in ceea ce priveste comportamentul, a fost interesant.

  5. Ma bucur ca incepi o materie care iti place si e interesanta.Conteaza mult ca deja ai lucrat in laborator si ai dat de aceste lucruri.Sper sa nu ti se para grea materia si sa inveti usor si cu placere.
    Spor la treaba si te pup

    • Da, conteaza mult si imi dau seama de asta…nu as fi avut aceeasi usurinta in a comenta pe marginea unor cazuri daca nu stiam de la inceput ce si cum…Nu e grea, e frumoasa si imi place. Te pup si eu.

  6. Nu conteaza nimic mai mult decat atunci cand faci un lucru care te atrage, iti place si te vezi practicand cu drag:)
    Ma bucur mult ca ai posibilitatea sa alegi o profesie care iti este aproape de suflet. Mama mea lucreaza intr-un laborator si e foarte incantata de ceea ce face si conteaza enorm sa mergi la serviciu incantat.

    • Absolut Roxana! Eu am lucrat cativa ani buni intr-un loc unde mergeam fara placere, in Ro…stiu ambele fete asadar. Acum merg cu placere, imi place ce invat si stiu ca imi va placea ceea ce urmeaza sa fac pentru ca am lucrat deja…e super sa stii ce te asteapta.

  7. Foarte interesant! Mai ales că îți place ceea ce faci și crezi în menirea ta.
    Mi-a trecut prin minte, rapid o scenă- eram la spital, îl însoțeam pe soțul meu.Tocmai sosise un bătrân, adus de fiul lui. Nu intraseră, erau în curte, în fața ușii.
    Medicul de gardă nu m-a văzut. I-a spus tânărului-
    -Du-l , domle, acasă, ce vrei să-i fac?
    p.s. să spun cât a trebuit să dau pentru ca soțul meu să fie îngrijit, cât de cât..nu spun.Ce spun este că nu cred că o să uit vreodată zilele acelea..

    • Of Gina, din pacate stiu sistemul sanitar romanesc…aici e atat de mare diferenta si lumea e nemultumita, sa stii…pentru ca si aici sunt oameni, e drept ca putini, care nu se poarta cu bolnavii asa cum ar trebui, de asta invatam intens lucrurile acestea…Numai ca aici generalul e cu partea frumoasa, uscaturile sunt mai putine.

  8. […] distala, spirometrie, diagnosticare in fiziologia clinica. O parte dintre ele le-am studiat si semestrul trecut cand printre altele am facut si primele prelevari de sange, capilar unii pe altii iar venos pe […]

Lasă un răspuns

