12 comentarii

retete, cu dragoste

Iata si retetele. Vi le ofer cu dragoste!🙂

Prima se numeste Prajitura cu ciocolata a Martei:
Cuptor la 200 grade. Ingrediente: 200 g unt sau margarina, 2 dl si jumatate de zahar(220 g), 5 dl faina(300 g), 4 linguri cacao, 1 linguritza praf de copt, 1 lingura zahar vanilat, 1 ou. Pentru decor: 1 ou, ornament la alegere.
Amesteci toate ingredientele pana devin un aluat consistent si omogen. Imparti aluatul in 6 bucati egale, le modelezi sub forma cilindrica, le asezi intr-o tava pe hartie de copt. Le ungi cu oul batut bine si presari ornamentul deasupra. Le dai la cuptor ca 15 minute. Dupa ce se racesc le tai in felii de ca 2 cm grosime.

A doua reteta e o rulada care se numeste Rulada de vis:
Cuptor la 250 grade celsius.
Ingrediente: 3 oua, 1 dl si jumatate zahar(130g), 3/4 dl faina de cartofi(eu nu am avut si am folosit faina normala, 40 g), 2 linguri cacao, 1 lingurita praf de copt. Pentru crema: 100 g unt, 2 dl zahar pudra(120 g), 2 lingurite zahar vanilat, 1 galbenus de ou.
Amesteca ouale cu zaharul pana se fac spuma(eu am folosit mixerul). Amesteca separat faina, cacaoa si praful de copt, apoi adauga amestecul la cel din oua si zahar. Toarna aluatul obtinut intr-o tava tapetata cu foaie de copt(tava de dimensiuni 30×40 cm). Se coace 5 minute in mijlocul cuptorului. Rastoarna blatul pe o alta foaie de copt(de preferat tapetata cu zahar pudra) si dezlipeste usor foaia pe care s-a copt.(fac o paranteza sa va spun ca asta eu nu am reusit…dupa ce am scos foaia din cuptor, care crescuse tare frumos, s-a lasat si s-a cam lipit de foaia din tava. M-am chinuit la rulat, am dezlipit foaia cu cutitul dar a iesit pana la urma). Lasa foaia sa se raceasca.
Crema: amesteca untul(lasat la temperatura camerei cam 20 min) cu zaharul pudra pana devine spumos(tot cu mixer am facut). Adauga zaharul vanilat si apoi galbenusul de ou.
Intinde uniform crema peste blatul racit si ruleaza(se poate rula si pe latura lunga si pe cea scurta). Lasa prajitura in frigider cam 30 minute inainte sa o tai.

Ornamentul a fost la placerea Silviei, adevarul ca a mers de minune cu bananele.

Pofta buna!🙂

12 comments on “retete, cu dragoste

  1. a doua mi-a facut tare cu ochiul si bine ca ai pus reteta ca am s-o incerc si eu mai ales ca e simplu de facut.pupici

  2. Am imprimat, multumim!
    Promitem sa le facem de Pasti😉

  3. Prima credeam ca e un biscotti cu cioco, caci arata similar. Dar s-ar parea ca e altfel. Sau, nu ?!?
    Eu nu am mai baked nimic de multa vreme si as vrea sa nu o mai fac pina la Paste. Desi iubesc indeletnicirea. Dar daca fac si bobinez🙂 nu ma pot abtine. Nu de la dulciuri. Mai degraba nu maninc mincare dar la desert sunt prima🙂
    Multumim de retete.
    PS a ajuns primavara si la noi in sfirsit. Duminica cica vom avea 70 F🙂

    • Nu sunt biscuiti, e chiar prajitura, putin mai grasa asa ca e cu mult unt. E foarte interesanta, nu am mai mancat asa ceva, e in premiera🙂. Ah, eu mananc, nu m-am abtinut de la nimic, nu am facut cura de fapt. Am mancat doar mai putin din toate.

      Ce frumos! Sa va bucurati de primavara si de vremea caldutza!

  4. […] retete, cu dragoste (via salmi) Iata si retetele. Vi le ofer cu dragoste! Prima se numeste Prajitura cu ciocolata a Martei: Cuptor la 200 grade. Ingrediente: 200 g unt sau margarina, 2 dl si jumatate de zahar(220 g), 5 dl faina(300 g), 4 linguri cacao, 1 linguritza praf de copt, 1 lingura zahar vanilat, 1 ou. Pentru decor: 1 ou, ornament la alegere. Amesteci toate ingredientele pana devin un aluat consistent si omogen. Imparti aluatul in 6 bucati egale, le modelezi sub forma … Read More […]

  5. Multumim! O sa le incerc si eu! Tare usor de facut, intr-adevar! Mai ales ca a doua imi facuse si mie cu ochiul, de la inceput! Pupici multi!

  6. A 2 a reteta chiar suna foarte bine. Abia astept sa le incerc, maine cred ca imi fac timp pentu asa ceva. Multumesc ca ni le-ai dat si noua🙂

  7. Trebuie sa incerc si eu ca nu pare greu. Ma bazez ca le-a facut si Silvia😀.

Lasă un răspuns

