12 comentarii

Pastele, anul acesta

Mai intai am impodobit tufa din curte. Asta marti. Cu pene colorate, stil suedez. Sa incepem sarbatorile.

Miercuri m-am sarbatorit eu. Am primit mesaje, telefoane, felicitari, cadouri. Fetele s-au intrecut pe sine si mi-a daruit fiecare dupa varsta, ce s-a priceput mai bine. Marti noaptea, taman dupa ora 12 cand am ajuns acasa de la vapor, am gasit pe masa cadoul Silviei. Facut in acea zi la fritids. O bratara colorata, in culorile mele preferate. Si bonus, doi catei albastri🙂. Diana mi-a dat miercuri cadoul facut de ea(veti vedea in fotografii, un portret al meu desenat dupa o fotografie…scuzati umbrele albastre care provin din fotografierea tabloului :)). In timpul liber. Dupamasa am primit flori de la sot si am fost in oras sa imi aleg cadourile. Ajunsi acasa am primit o surpriza tare placuta. Vecinii mei dragi au venit cu un buchet mare de flori, din partea colegilor de munca de la laborator(vecina a fost mesagerul si asa au aflat de ziua mea) si cu un buchet de flori din partea lor. Astea toate intre telefoane si mesaje de la mama, sora mea, matusa mea si matusa lui Ovi, de la alte persoane dragi care nu m-au uitat. Si de la voi, cititorii mei dragi, desigur. Seara s-a incheiat frumos, la povesti in fata unei felii de tort si o cana de cafea cu vecinii mei. A fost tare placut.

De joi deja in Suedia incep sarbatorile pastelui. Joia mare e joia in care se merge cu mic cu mare, dupa cum ati vazut, la marsul de Paste. E zi scurta la munca, lumea se distreaza dupamasa.

De vineri incepe sarbatoarea practic. Majoritatea se aduna in familii si vineri seara iau cina impreuna. Nu e post, nu am auzit pe nimeni tinand cont de asa ceva…
Noi vineri am vopsit oua si am facut cozonaci. Ouale nu au iesit cum voiam…am incercat sa le vopsesc natural, am incercat cu afine si boia rosie de ardei…le-am lasat peste noapte…dar au iesit…cacanii😉. Apoi am gasit colorant rosu alimentar in dulap si am incercat sa dreg busuiocul dar au iesit…mov. Asa ca avem oua mov si cacanii :)). Bune si alea, ca acum nu mai incerc nimic. Macar stiu pentru la anul…Cozonacii au iesit buni, era normal…de cand am masina de framantat ies fara urma de indoiala. Plus ca in vreme ce masina invarte de zor, eu am timp liber🙂.
Spre seara am mers la plimbare, sa cautam crengi de mesteacan pentru påskris. Pe langa crengi am gasit…macris! In padure, undeva intr-o margine…m-am bucurat mult. Desi nu e mult, am reusit sa combin cu salata verde si sa incropesc o ciorbitza gustoasa pe un os de miel. Aici in magazine nu se gaseste macris(piata nu avem) si ma bate gandul sa comand seminte pe net(nu, nu sunt in magazinele obisnuite) si sa le seman in curtea mea.

Sambata lumea isi mai face ordine pe langa casa, prin gradini, stau pe afara. Mai ales ca se pare ca in Suedia a venit dintr-o data vara. Avem temperaturi de 14-16 grade cu un soare neumbrit de nori si calduros.
Noi azi am sarbatorit in familie. Silvia a impodobit crengile de mesteacan, a prins in crengi si chestii dragute lucrate de ea, a curatat un morcov si l-a asezat dedesubt, sub o hartie pe care sta scris „godis(dulce) pentru iepurasul de paste”. Da, Silvia crede inca in iepuras, desi multi din copiii de la scoala si prietene de ale ei nu cred. Iepurasul a venit, caci Silvia era foarte nerabdatoare sa primeasca ce i-a scris, a lasat cadourile si noi eram in bucatarie…deci clar ca nu noi, parintii, suntem iepurasii🙂. Unde mai pui ca a si mancat jumate de morcov, dovada pe care Silvia o va duce la scoala. :)) Doar fetele au primit cadouri…iepurasul e prea mic sa care cadouri pentru toti…
Am pranzit afara, am stat la soare pe terasa si pentru ca nu puteam sa nu profitam de vreme, am luat bicicletele si am plecat sa dam ture. Cu Silvia am facut 5 km(am lasat-o acasa cu Diana) iar eu cu Ovi am mai continuat inca pe atata…superb…a fost minunat. Acum blatul de tort e gata, crema asteapta sa se raceasca blatul si il construim imediat.

Maine avem planuri de grill, apoi daca vremea ramane la fel de calda, vrem sa vedem plaja prima data pe anul asta. Spre seara poate biciclim iar…Iar luni mai vedem. O plimbare undeva pe insula, sa vedem de ce ni se face dor…poate sa vedem cocorii sau poate lebedele.

Pozele vor spune si ele ce au spus cuvintele mai sus…Inca o data sa petreceti cu bine sarbatorile!

12 comments on “Pastele, anul acesta

  1. Mmmm! Superbe cadouri! Ce-ti poti dori mai mult?
    Cat despre decoratiuni, superbe, de asemenea! Vad ca te-ai adaptat pe deplin la traditiile suedeze! Eu inca mai am lacune (noroc cu tine ca ma pun la punct) si tot cu traditiile romanesti defilez! Ca despre oua, si eu am incercat sa le colorez natural! Indiferent de colorantul natural folosit, tot cacanii ies!😦 Anul asta nu am mai cumparat culoare, in schimb am avut trimise de mama autocolante pentru ou. Sunt la moda, vad! Am vazut si aici dar cum le aveam pe cele cu model religios, trimise de mama, n-am mai luat si de aici, cu iepurasi, floricele etc. E prima data cand fac si am ramas incantata de usurinta si rapiditatea cu care am terminat „incondeiatul”!😀 Nu e in stil traditional, dar e o tehnica moderna de decorare care nu-mi displace. Dimpotriva!🙂 Multi pupici!

    • Asa e, cred ca a fost primul an cand am primit cadouri asa frumoase de la fete!

      Da, noi ne-am adaptat si pentru ca nu aveam traditii in Ro. La noi in zona se mergea cu cosul cu mancare la sfintit la biserica, la Inviere…noi nu mergeam. Singura traditie era sa mergem la masa la socri(pana a trait soacra) si apoi la mama :)). Aici fac cozonaci, gatesc miel, ceea ce nu faceam in in Ro🙂. Dar sunt traditii romanesti. Macar atat…

      Foarte frumoase oua, sa stii ca am sa adopt si eu metoda cu abtibilduri anul viitor mai ales ca ouale nu le vopsesti cu nimic. Eu am incercat anul trecut cu coji de ceapa si au iesit mai bine decat cele de anul acesta…asa ca o sa fac un compromis la anul: coji de ceapa cu autocolante daca nu ies bine :)).

      Tu mergi la inviere?

      Pupici si tie!

      • Da, e cea mai buna solutie, colorant natural si autocolant🙂 In Romania, tineam Pastele din punct de vedere religios, cu post si dus la biserica. Cat despre bucatele traditionale, mai mult sau mai putin, facute de mine insami. Aici am facut, in schimb chiar si anul asta, mai mult sau mai putin traditionale🙂 Ideea era sa se simta ca e cumva sarbatoare! De dus la biserica nu ma duc aici, din pacate, ca e tare departe si nici nu am cu cine. Dar aici unde stau acum, prind PRO TV international si urmaresc slujba din Romania! Si e exact ceea ce am nevoie! Pupici!

        • Ah, inteleg…Uite eu provenind dintr-o familie mixta atat ca limba dar si ca religie si cum tata nu era religios a fost usor sa adoptam cu totii stilul de religie al mamei. Ea e reformata. Fara posturi si fara stricteti mari in cadrul religiei, la fel ca cea lutherana. Noi am crescut fara traditii ortodoxe si sarbatorile erau prilej de intalniri cu familia, rudele, prilej de primit cadouri, zile libere, etc…nu era nimic religios in ele. Ovi desi a fost crescut intr-o familie care mergeau la biserica si duceau cosuri la sfintit, sarbatoreau traditional sarbatorile, el nu le-a adoptat…Asa ca pentru noi a fost o trecere foarte usoara la obiceiurile suedeze, s-au mulat perfect pe obiceiurile noastre. Stiu, suntem ciudati probabil🙂.

          Ma bucur ca te poti uita la slujba de inviere din Ro, stiu ca e important pentru cei credinciosi sa faca asta. Ce frumos ca tehnica ne permite atat de multe! Pupici multi.

  2. Frumoase, pline de soare si culoare sarbatori!
    La Multi Ani pentru aniversarea de miercuri!
    Ne place desenul mult
    Si cadourile
    Si biciclitul😉
    Numai bine va dorim!

  3. Sarbatori faine si pline de liniste sa aveti!
    Sa stii ca nu stiu ce a fost anul asta, da’ si eu am incercat sa vopsesc oua tot „natural” (eu am incercat sa le fac doar pe cele rosii si am zis ca trebuie sa mearga cu…sfecla. doar zeama aia rosie coloreaza asa tare si pateaza tot…) si… tot cacanii au iesit!😦 Doar ca nu le-am rabdat asa si am luat de la magazin vopsea gata preparata (e ca o apa colorata ambalata in pliculete) pe care o amesteci cu apa fierbinte si o lingura de otet si le-am mai tras o tura….
    Nici eu nu am tinut post, desi ai mei familie da (ei sunt ortodocsi, eu sunt…. practic nimic, teoretic botezata catolic).
    Ce frumos la voi, ca aveti unde sa iesiti afara, sa faceti gratar in curte, sa va plimbati prin natura…. Sa stii ca la tine acolo e exact ca in visele mele😀
    Imbratisari calduroase tuturor alor tai si sarbatori fericite!

    • Da, pai asa am zis si eu cu afinele…e clar ca nu merge…

      Si noi suntem botezati ortodocsi dar atat. Diana acum merge la ore de confirmare la biserica, mai mult ca e distractiv, fac tot felul de activitati faine, nu neaparat religioase. Desi ea nu va confirma, fiind ortodoxa…dar a zis preotul ca poate primi o binecuvantare daca noi suntem de acord. Normal ca suntem, daca ea doreste.

      Sa stii Roxana ca asa arata si in visele mele🙂. Cateodata ma gandesc ca poate ma trezesc din vis…parca nu pot sa realizez ca e realitatea. Am patit asta si in Thailanda cand cu accidentul…dupa ce s-a terminat totul cu bine ma gandeam ca e visul frumos si ma trezesc imediat in realitatea urata…

      Pupici si sarbatori fericite mai departe si voua!

  4. Foarte fain ati sarbatorit. Si cat pot sa imi placa pomisorii astia cu pene… cand o sa fiu la casa mea, fac si eu. Am zis!

  5. Superbe cadouri și culori🙂 Și tare armonios combinate tradițiile🙂 Eu am primit de la mama culori pentru ouă, iar drobul l-am făcut cu organe cumpărate de la un algerian😀 Pasca mea cu cottage cheese în loc de brânză de vaci a ieșit gustoasă, dar un pic mai apoasă. S-a mâncat fără probleme oricum :)) Toate gândurile bune să ajungă la voi, să fiți sănătoși și bucuroși! Pupez!

    • Lia, eu fac branza de vaci acasa, de cand am ajuns in Suedia si am primit o reteta de la o rusoaica(imi venea sa ii pup mainile pentru bunatatea de reteta…noi suntem „dependenti” de papanasi din branza de vaci). Daca doresti, iti scriu reteta, e simpla si ai branza de vaci!

      Multumim mult de ganduri bune, ti le intoarcem inmiit! Pup si eu!

Lasă un răspuns

