10 comentarii

ciresi infloriti la göteborg

Vineri totul a decurs conform planului. Eu am luat autobuzul catre Oskarshamn, portul unde ancoreaza vaporul care vine din Visby. Nu am avut de asteptat mult si m-am intalnit cu ai mei si am plecat in weekend-ul nostru multasteptat, departe de insula si de rutina cotidiana. Nu ca ar fi ceva foarte rutinat dar o iesire nu strica niciodata. Drumul a fost bun, lumina pana catre ora 22, am trecut pe langa unul dintre orasele mele suedeze preferate-Jönköping (are un aer italienesc, spaniol, grecesc…situat frumos pe malul celui de-al doilea lac ca marime din Suedia si al saselea din Europa-Vättern). La ora 23 am ajuns in Göteborg, fetele dormeau deja. Ne-am cazat la hotel si am dormit somn bun pana dimineata.

Sambata soarele stralucea demult pe cer la ora la care ne-am trezit noi(si nu, nu am fost lenesi, dar acum soarele rasare inainte de 5 dimineata :)). O atmosfera placuta se intrevedea de la geamul hotelului. Am coborat la micul dejun si apoi am plecat spre destinatia zilei. Pe strazi plin de ciresi infloriti, ciresi pe care i-am intalnit mai apoi in toate locurile pe unde ne-am plimbat. O splendoare! Mai ca imi parea rau ca pe asa vreme buna stam inauntru.
Universeum a fost deopotriva interesant, frumos, incantator, fetele nu se mai lasau duse de acolo. Dar am stabilit 4 ore pentru ca parcarea era cu plata, si nu putin🙂. Am admirat animale libere in padure tropicala-maimutele mici care faceau salturi peste tot, papagali colorati, pasari de toate marimile si culorile, broaste si broaste testoase. Astea pe langa cele mai periculoase care erau ferite. Am fost prin paduri si lacuri nordice si am urcat in munti unde am experimentat cum se simte vantul la inaltimea cea mai mare din Suedia, varful Kebnekaise. Ne-am jucat si distrat cot la cot cu copiii in tot felul de jocuri interactive interesante.
Cand am iesit era trecut de pranz si ne era foame, am pus GPS-ul la treaba si ne-am invartit dupa ceva restaurant asiatic, in stilul nostru🙂. Pana la urma am ajuns exact in buricul targului, pe Avenyn. Pe care ne-am si petrecut urmatoarele ore, lasandu-ne purtati de puhoiul de lume(incredibil cata lume am vazut pe toate terasele!) care era ca un furnicar si incalziti de soarele dupa-amiezii. Am intrat putin si prin magazine caci aveam cu noi si o domnisoara insetata de cumparaturi🙂. Cand ne hotarasem ca ne ajunge zona, ca mergem sa mai vedem si altceva, lumea se stransese frumos pe strada si lasase un culoar de trecere liber doar. Circulatia se oprise si lumea astepta. Noi nu stiam ce, dar cum informatia azi e la o apasare de deget pe ecrane tehnologizate, am aflat repede ca urma parada traditionala de Valborg, traditie göteborgeza de mai bine de un secol! Parada studentilor de la Universitatea Chalmers. Am stat si noi si am vazut o parte de parada, insa fetele erau obosite, nu prea aveau chef ca nu vedeau. In plus, cortegiul/parada era alcatuita din camioane tematice, cu studenti in ele care jucau roluri…foarte cu mult umor si ironie, parodiau de la familia regala suedeza, la problemele cu care se confrunta iarna SJ-ul, adica CFR-ul suedez, la problemele din Orientul mijlociu. Noua ne-au placut! Fotografii de pe site.
Ajunsi la masina am incercat sa iesim din centru dar eram prinsi in mijlocul paradei, nu se putea iesi, strazile erau blocate. Am asteptat cam o ora pana am reusit cumva sa gasim o straduta pe care am si luat-o pe sens unic(politistii erau ocupati cu alte cele) si am mers intr-un loc tare frumos. Eriksberg se numeste si e locul unde a fost vechea industrie de constructii navale, acum port pentru vaporasul care face transport pe raul Göta, pentru ambarcatiuni diverse si o zona rezidentiala noua si moderna. Am urmarit apusul de soare si cum s-a facut rece si batea un vant taios am plecat la hotel.

Duminica ziua a inceput la fel ca si ziua precedenta. Dupa micul dejun am plecat sa vedem cele cateva biserici pe care le gasisem a fi interesante si sa lasam domnisoara sa isi faca restul cumparaturilor. Noi ne-am delectat cu Bisericile Gustavi, Oskars-Fredrik si cu inca vreo doua mai mici. Le veti vedea in fotografiile mele. Si cu zona veche a orasului, foarte frumoasa. Centrul s-a inchis din nou pentru ca urma demonstratia/defilarea de 1 Mai dar noi nu am mai ramas. Am recuperat domnisoara(acum nu mai puteam intra in oras) de la cumparaturi si am plecat spre casa.

Ca informatii generale, Göteborg e al doilea oras al Suediei si al cincilea din tarile nordice. Ca atractii se afla parcul de distractii Liseberg, gradina botanica, Universeum, parcul Slottsskogen(padurea castelului), Opera, Muzeul de arta, Muzeul de istorie naturala, Muzeul culturilor lumii, roata asemanatoare cu cea din Londra dar la dimensiuni mai mici, stadionul Ullevi. Iar pentru iubitorii de shopping, Avenyn e strada vestita pentru asta, cu vestitul mall Nordstan si cu multele magazine si restaurante cu terase insirate de o parte si de alta. Exista desigur card pentru 24 h sau 48 h in care aveti intrari la atractiile de interes. Cardul se poate cumpara pe internet.
Mie mi s-a parut o destinatie excelenta pentru cateva zile, imi pare rau ca nu am avut mai mult timp la dispozitie. Mi-ar fi placut sa pot vedea gradina botanica, parcul Slottsskogen, sa ma dau in roata, sa vizitez muzee si eventual sa merg la opera(acum se juca Lucia di Lammermoor si West Side Story).
Iata si site-ul turistic cu programul evenimentelor.

Pozele vor veni la sfarsit de saptamana, sunt in aparat.😉

Cred ca postul acesta se potrivea mai mult la calatorii…poate am sa il mut acolo🙂.

10 comments on “ciresi infloriti la göteborg

  1. Lasa postarea ca-i frumoasa. Mai calatorim si noi virtual macar🙂.

  2. Foarte frumos!!!🙂 Imi plac vacantele voastre :)!!!!

  3. Ce zile pline si frumoase!
    Pare foarte interesanta cladirea operei din Göteborg, dupa cat putem sa vedem din fotografie

  4. Se pare ca Suedia trebuie neaparat vizitata. Tu o descrii asa frumos ca trebuie trecuta pe lista de vacante.
    O saptamina usoara si frumoasa.

    • Da, tarile nordice au ceva aparte. Si Norvegia e superba. Fiordurile cel putin, cat am vazut din ele…

      Multumesc, o saptamana frumoasa si tie.

  5. scrii asa de frumos,mai ales acum cand consider Goteborg orasul noastru,ce rau imi pare ca nu am stiut ca veniti,we in care ati fost a fost si primul nostru we aici mi-ar fii placut sa ne cunoastem personal,poate alta data,mai aveti multe de vazut,pupici!

    • Multumesc Sanda, eu l-am vazut tare frumos…de fapt nu stiu sa fi mers undeva si sa nu imi fi placut. Iar Suedia o ador, din multe puncte de vedere. Asta nu inseamna ca toti trebuie sa creada ca mine…:). Te pup, poate ajungeti voi pe Gotland.

Lasă un răspuns

