8 comentarii

ziua mamei cu tarta de rabarber si cai

Ziua mamei in Suedia, zi variabila, ultima duminica din mai. Am sarbatorit-o cu un bis la tarta de rabarber de aseara, pentru ca a fost delicioasa, s-a topit in cateva minute si am mai avut rabarber.

Ieri Silvia a muncit sa invete sa deseneze cai. Dupa o tehnica anume, dintr-o carte. Eu zic ca au iesit destul de bine, ajutorul nostru a fost doar cu idei(gen cu ce sa traseze cercuri). Sunt trei desene diferite, cele de mai jos:

Am primit suplimentar inca doua desene made by Silvia.

Tocmai ce am scos din cuptor tarta asa ca va invit la o felie, asortata cu sos de vanilie. Tarta se poate face si cu alte fructe: afine, zmeura, fructe de padure sau mere(nu se pune atat de mult zahar ca in rabarber). Reteta e super simpla si se face in max. o ora(cu stat in cuptor 20-25 minute). Rabarberul taiat marunt se aseaza in tava de tarta. Se face aun aluat din 1 dl jumate de faina(de preferat faina dura), un dl jumate de fulgi de ovaz, 2 linguri zahar si 100 g unt. Peste rabarber se presara uniform 1 dl jumate zahar amestecat cu o lingura amidon. Peste acestea se da pe razatoare aluatul si se uniformizeaza. Se coace in cuptorul preincalzit la 225 grade celsius, ca 25 minute.

Pofta buna!

8 comments on “ziua mamei cu tarta de rabarber si cai

  1. Credeam ca Diana a desenat caii; foarte reusiti! Felicitari!
    Si pentru desenele celalalte, e artista in toata regula!

  2. „La multi ani!” de ziua mamei, am vrut sa tin minte de cind mi-ai spus, dar am uitat.
    Silvia e foarte talentata la desen. Sint tare curioasa ce va fi cind va fi mare, daca v-a merge pe latura artistica sau alta…..
    Tarta arata delicioasa, deja mi s-a facut pofta. O sa o incerc si eu. Merci mult de reteta.

    • Multumesc de urari!
      Si noi suntem curiosi ce drum va alege Silvia, e libera sa aleaga ce va dori.
      Cu mare placere! sa spui cum a iesit tarta ta.

  3. O sa incerc si eu tarta asta, seamana chiar un pic cu reteta mea de praji cu rubarba. Noi am incropit ieri una cu capsuni….. La multi ani de ziua mamelod suedeze! pana nu uit.
    La noi cade in a doua duminica din mai.
    Noi sarbatorim joi ziua tatalui-aveti si voi asa ceva?

    • La noi ziua tatalui e in noiembrie, parca a doua duminica…:).
      La multi ani si voua, de ziua tatalui…noi joi avem liber sunt rusaliile, apoii luni e liber din nou ca e ziua nationala. Nu avea rost sa mai inghesuie si ziua tatalui acum :).

  4. Wooow! Foarte reusiti caii! Super talentata e Silviuta!
    Cat despre tarta, sa-mi cumpar si eu igredientele si s-o incerc. Merita! Pupici multi!

    • Multumim! Sa spui cum a iesit tarta, e delicioasa. Faina sa iei dinkelmjöl, in romana nu am gasit corespondentul. Si havregryn astia sunt fulgii de ovaz :).

Lasă un răspuns

