12 comentarii

hai la placinte!

Nu stiu in alte parti ale Romaniei cum se numesc, la noi in Ardeal le spune placinte. Mai intai mancam facute de mama lui Ovi. Apoi cand mergeam in vacante in Ro le facea sora ei, matusa lui Ovi asadar(soacra mea nu mai e de 6 ani…). Delicioase, mereu ne sculam de la masa super plini, e unul din felurile de mancare care tineau strict de Romania. Pana azi. Cand mi-am spus(la rugamintile fetelor sa incerc si eu, anul trecut am asistat la facutul lor si am zis ca nu e greu) ca nu e mare „branza” sa incerc.
Asadar am pus la treaba masina de paine, pe program de aluat. A framantat 600 g faina, 250 ml apa, 2 lingurite sare, 2 lingurite zahar si 2 lingurite drojdie uscata. Cand a bipait masina, am pus in functiune sucitorul si au iesit 8 placinte mari si frumoase. Unele umplute cu telemea rasa si altele cu cartofi.
Cartofii fierti in coaja se zdrobesc si se amesteca cu sare si piper dupa gust.
Telemeaua doar se razuieste deasupra.
Se pot face si cu varza calita.
Umplutura se pune pe mijlocul placintei intinse cat de mult posibil(cu multa faina caci se lipeste), se trage de margini si se aseaza peste umplutura, apoi se intinde din nou pana la forma tigaii. Se coc in tigaia cu putin ulei la foc mediu spre mare. Pentru lamuriri suplimentare, intrati aici.
Ale mele au iesit asa:

Reactiile fetelor:
Silvia: Mami, sunt exact ca ale lui Jenica! Mmmmm, ce bune!
Diana: Mami ce bune sunt, super!

Reactia consortului mai tarziu, azi e de garda.🙂

12 comments on “hai la placinte!

  1. Arata yummy! Mie mi se pare ca seamana cu niste clatite mai groase gata umplute.

  2. Mmm, ce bine arata! Salivez! Unu la mana, eu la capitolul aluat de framantat sunt varza! Noi cand facem cozonaci, eu fac orice in timpul ala, doar cozonac nu! Adica stau, ma uit, ii modelez, fac curat la sfarsit🙂 Doi la mana, n-am masina de facut paine, asa ca aici n-am sanse deocamdata sa incerc placinta propusa de tine. Eu inca salivez la prajitura cu visine, ca n-am ajuns la Ica Maxi. Esti o super gospodina! Sa-mi notez reteta, s-o pun la dosar🙂 Mai are de asteptat!🙂 Pupici multi!

    • nuuuuu, cu mana nici eu nu ma stiu la framantat, am evitat cat de mult am putut framantatul pana nu am avut masina de paine. Cred ca am facut de vreo 3 ori cozonac inainte, in rest nu faceam nimic. De cand am masina in schimb, am facut tare multe…cornulete umplute dulci sau de cina cu sunca si cascaval, branzoici, tot felul de bullar, acum placintele, cozonac bineinteles…e o comoara masina asta!

      Am mai gasit o reteta de praji cu branza dulce si visine, am sa o testez curand. Eu si branza dulce o fac in casa, ca aici nu gasesc…

      Eh, gospodina m-am facut de nevoie. Ca de eram singura sau fara copii, nu eram nici eu asa mare gospodina.🙂 Pupici multi, savureaza vara si zilele libere…le vom duce dorul!

      • Asa e, branza dulce, pas aici. Ca ce gasim cottage cheese nu ma satisface si oricum e cantitate mica in cutiuta aia. Dar cand ai spus telemea, la ce te-ai referit? Eu la capitolul branza chiar am probleme aici🙂 Gasesc tot felul, dar cutiute mici, cu tot felul de denumiri si scumpe. Iar eu obisnuita, deh, cu calupul de telemea de acasa🙂 Pupici!

        • asemanator cu branza dulce de la noi e Keso(numai ca asta e cu smantana, noi mancam cu macaroane sau mamaliga) sau Kessela. Asta ultima se apropie de branza de vaci foarte mult numai ca e prea moale. Poate ca la prajitura ar merge, dar de ex. noi mancam des papanasi si la asta trebuie branza seaca. Eu am invatat de la o rusoaica si fac branza acasa. 2-3 l lapte amestecati cu kefir rusesc(il gasesti pe raft la lactate, Ryska kefir ii spune) si dat in clocot. Lasat 3 ore si scurs. Lasat la scurs peste noapte. Iese cam 500-600 g branza de vaci. Bunicica, merge la papanasi si la prajituri. Am de gand sa incerc sa amestec asta cu o cutie de kessela la prajitura, sa vad cum iese.🙂

          da, e scumpa cea la care ii spun eu telemea. E feta, cea greceasca, din lapte de oaie sau capra. Seamana cu telemeaua romaneasca, dar e putin altfel. Noi nu suntem mari mancaori de branza si am gasit zilele trecute primul cascaval(ost) care ne-a placut tare mult. E asta: http://www.butik-hemlangtan.m.se/varor/Kvibille.CHEDDAR.jpg , super gustos, toti am spus asa🙂.

          Pupici, ce bine ca ne mai consultam cu mancarea.🙂

  3. Daaaaa, saru’mana mult pentru informatiile pretioase! Imi trec tot ce-mi spui in agenda si pe urma fuga la Ica🙂 Consultatul asta e mai mult unidirectional😀 Rusinica mie! Sa stii ca m-am gandit ca feta greceasca trebuie sa fie telemeaua de care amintesti, ca altceva nu pare sa semene atat de bine. Pacat ca e asa de scumpa. Ca e foarte buna. Am notat reteta la branza de vaci si poate maine ma invrednicesc s-o incerc. Da, la cascaval gasesc, in ultima vreme, o groaza de sortimente. Si multe la oferta. Nu toate tipurile imi plac. Gouda feliat rules, pentru tartine. Iar pentru saratele sau pizza sau orice altceva am ceva preferinte dar nu le retin, momentan. De obicei sa fie mai tare si la oferta🙂 N-am incercat cascavalul de care spui pana acum dar il notez si pe asta. Ca mi-am adus aminte, si branza (de vaci) President e buna, doar simpla, ca asa sunt varii sortimente dar gustul nu mai aduce cu cea de vaci. Pupici multi

  4. Ce bine arata! Seamana cu lipiile pe care ni le facea mamaia mie si fratelui meu! Ce dor imi e de timpurile acelea!😦

  5. mai ca as incerca si eu ca prea mi-ai facut pofta de placinte! iti dau de stire daca-mi ies asa bune ca ale tale!:D

Lasă un răspuns

