15 comentarii

despre sefi si colegi

Despre sefii ci colegii de acum nu am decat cuvinte la superlativ. De cand am intrat in „campul muncii”(sa tot fie vreo 17 ani…) nu am avut parte de asa colectiv. Stiam cat de dragi imi sunt cand am plecat la scoala in ianuarie si cat de dor imi va fi de ei. Dar ca revenirea mea sa fie atat de placuta, nu m-am gandit.

In martie a venit o sefa noua, de pe continent, nimeni nu o cunostea. A fost interviu serios, in decembrie, eram inca la laborator. Au participat si cativa colegi si una dintre ele a ajuns chiar in „finala” adica intre ultimele trei persoane selectate pentru interviul final. I-am urat atunci succes dar cei care au intervievat candidatii(a fost o echipa mare de la laborator, sindicat, sefi de sector) au preferat-o pe aceasta tipa de care va spun. Si acum inteleg de ce :).

In anii in care am muncit am avut sefi si sefi…la inceput imi era frica de ei, ma simteam mica si neinsemnata pe langa ei. Toti erau acolo „sus” si era normal sa simt asa. Ultimul meu loc de munca a fost horor…cand am plecat am rasuflat usurata, m-am simtit eliberata si nici nu m-am uitat inapoi. Seful era un neamt(patron de firma de tricotaje si confectii) care nu facea altceva decat sa urle. La oricine si in orice situatie. Noroc ca nu inteleg o boaba germana si putea sa spuna orice dorea in fata mea. 🙂 Cele care traduceau spuneau mereu ca le e rusine sa traduca ce a spus. 🙂 Nu ma interesa, chiar nu ma interesa…dar imi era frica de el cand striga si dadea cu pumnul in masa…brrrrr…

Cand am inceput aici am avut o sefa de treaba. Intelegatoare, saritoare, cu toate calitatile pe care trebuie sa le aiba un sef. Nu credeam ca se poate mai mult. Pana am cunsocut-o pe sefa actuala. De o blandete si o bunatate nemaintalnita. Credeti ca i se urca cineva „in cap”? 🙂 Toti sunt de o amabilitate iesita din comun. Niciodata, dar NICIODATA nimeni nu m-a repezit daca m-am dus sa intreb ceva, chiar daca erau ocupati, mereu am fost ajutata. Si vorba aceea, sunt deja de aproape trei ani in colectivul acesta…dar asa a fost de la inceput. La randul meu cand sunt intrebata, reactionez la fel. Nici nu as putea altfel. Nu am vazut pe nimeni niciodata nervos, ridicand vocea, spunand ceva urat cuiva…toti suntem o echipa si ne ajutam. Nu lucreaza nimeni pentru el, toti lucram pentru laborator. Asta e ceea ce conteaza…Nu va mai spun ca la inceput ii rugam pe unii sau pe altii sa sune la telefon in locul meu, ca nu stiam sa ma exprim, imi era jena sa sun si cel de la capatul firului sa nu ma inteleaga…nimeni nu mi-a zis niciodata ca nu are timp, desi era problema mea…eventual mi s-a spus ca se rezolva imediat pentru ca exact atunci era ocupat/a. Si problema s-a rezolvat.

Sefa de acum vine in fiecare zi pe la mine sa ma intrebe cum e, cum ma descurc, povestim cateva minute…alta(o sefa de sectie…laboratorul e impartit in mai multe sectii) m-a intrebat daca e la fel de cool 🙂 (scrisesem pe facebook ca abia astept sa incep munca, ca e cool sa muncesc) si acum. Si da, ma trezesc in fiecare dimineata cu drag, ca am de lucrat 8 ore acolo. In plus, imi si place ceea ce fac, dar asta stiti deja.

Si nu, nu e asa oriunde. Am o colega care lucreaza acum vara, e din Lituania si sta de 10 ani in Suedia. A lucrat mai mult in Stockholm caci acolo locuieste. Si mi-a spus dupa doua zile de munca, cat de amabili sunt toti si cum sefa a intrebat-o cum ii place si cum se descurca, daca e OK…era placut surprinsa de atitudinea tuturor.

Iar astazi am primit o noua dovada ca sunt apreciata, ca sunt de a lor. Eu, intrata nu de 3 ani intre ei, lucrand din cand in cand, o „invandrare” (imigranta). Azi am fost sarbatorita pentru anii impliniti in aprilie. Impreuna cu un coleg de al meu care s-a insurat acum doua saptamani. Am stiut ca vom fi sarbatoriti dar eu nu am mai participat la asa ceva, nu stiam ce se intampla…am fost asteptati festiv in sala unde luam cafeaua si masa de pranz(e o sala mare, fikarummet ii spune, unde incapem toti la mese, acolo se fac si sedintele) cu napolitane, inghetata, capsuni(maaaari si duuuulci, gotlandezi :)) si cafea. Noi doi am stat in capul mesei, am primit cadourile de la colegi si felicitarile, am stat jos pe scaune in timp ce colegii au stat in picioare si au strigat de patru ori Hura, hura, hura, hura! pentru colegul meu si mie mi-au cantat „jag må hon leva…” adica „la multi ani”-ul suedez. Da, aici sarbatoritii stau pe scaun si cei care ureaza stau in picioare. 🙂
Colegul meu a primit o invitatie pentru doua persoane la un restaurant in oras alaturi de o felicitare iar eu un lantisor de argint si o felicitare. Au fost momente emotionante, pentru mine cel putin…

Si pentru ca zilele se numara repede, va spun de pe acum sa aveti o luna frumoasa. Ne „revedem” la mijloc de iulie.

15 comments on “despre sefi si colegi

  1. Ma bucur mult ca ai noroc de un colectiv asa de treaba! Conteaza enorm!
    Sa porti sanatoasa lantisorul! Frumos gest! Stiam si eu de obiceiul lor de a-si sarbatori colegii la implinirea varstelor rotunde gen 30, 40, 50 etc. Multi pupici!

  2. Stiu, conteaza foarte mult sa ai un colectiv de treaba, caci mergi cu placere la servici, nu cu scirba. Frumos cadoul si gestul lor.
    Vacanta placuta in Romania si asteptam sa povestesti cind te intorci (si poze)

  3. Ce dragut ! ma bucur foarte mult pentru tine si mi-e tare drag sa te citesc. Parca citesc o carte in real time si abia astept uneori sa ajung la urmatoarea pagina. M-ai facut sa indragesc Suedia si mai mult. Vacanta placuta si sa stii ca eu astept cuminte paginile de vacanta 🙂
    Hugs,
    Vio

  4. Mihaela, foarte frumos, reusesti sa ne transmiti emotiile pe care le traiesti tu, acolo! Simt, alaturi de tine mandria ta si aprecierea celor din jurul tau si ma bucur cand intalnesc astfel de oameni, ca voi. Vacanta placuta si salutari colegilor tai!

  5. Ce frumos 🙂 Chiar zilele trecute am stat si eu de vorba cu sheful meu si cu cativa colegi care ma felicitau ca in atat de putin timp (3 luni jumatate) de cand lucrez cu ei, am avansat asa mult cu limba, muncesc foarte bine, sunt tot timpul vesela si pozitiva. Si cand le-am multumit ca m-au ajutat si mi-au oferit acea prima shansa (primu job), mi-au replicat ca oameni ca mine merita din plin asta. Eu nu sunt o plangacioasa sau emotiva, dar am avut ceva lacrimi in ochi 🙂 Ma bucur tare mult pentru tine, meriti ce e mai bun 🙂 Vacanta superba si sa ne auzim/citim cu bine! Pupez!

  6. Ce bine ca te duci cu drag la munca si ce draguti sunt colegii, wow!
    Sa ai o vacanta fabuloasa si sa te intorci cu multe povesti si poze!

  7. Va multumesc mult de comentarii. Imi pare rau ca nu va pot raspunde in parte, suntem deja in plina pregatire de plecare. Numai bine!

  8. Ma bucur pentru tine ca ai parte in jurul tau de oameni pe care ii meriti! Concediu placut si multe poze!

  9. Cât mă bucur pentru tine, Salmi!!
    Știu cât contează să ți se arate încrede!
    Am avut șefi de tot felu! Îi țin minte pe toți, le port recunoștință celor de la care am învățat meserie!!
    Mult succes!!!

  10. E bine ca te-ai integrat printre germani si ti-a fost greu la inceput acum ca te-ai acomodat cu locul si oamenii iti este mai usor asta si multumita colegiilor si nu numao.Succes pe mai departe.

  11. felicitari!!!!!vacanta frumoasa!!!!

  12. E superb ce traiesti si e o mare sansa sa ai astfel de colegi de serviciu, am citit cu mare bucurie si am observat, din atatea detalii pe care le-ai impartasit noua, cat de mult te bucura sa poti merge, zi de zi, la munca. Sa muncesti alaturi de oameni pe care sa-i poti numi „familie” e o sansa nemaipomenita. Sa ramaneti tot asa: blanzi si intelegatori!

  13. Buna, Ca de obicei ma impresionezi nu numai prin faptele relatate ci si prin modul in care o faci. Ma bucur si eu alaturi de tine si pentru tine ca ai norocul sa lucrezi intr-un colectiv si cu un ierarhic calzi, deschisi si saritori.
    Concediu placut.

  14. chiar ma bucur pentru tine! Succes in continuare!

Lasă un răspuns

