13 comentarii

zile libere

Va spuneam ca am avansat in munca🙂. Si ca asta presupune dupamese si we-uri la munca. Drept compensare am liber in timpul saptamanii, cam doua zile pe saptamana. Pentru ca urmatoarele 4 we-uri voi munci fiecare sambata si fiecare duminica, in afara de o sambata. Nu stiu cum de am scapat :)).

Azi e una din zilele libere. Si am profitat de soare si de caldura suedeza(24 de grade la umbra) mergand la piscina care e la 10 minute de mers pe jos de noi. Noi am fost motorizati de pedale si am ajuns mai repede. Silvia s-a distrat de minune cu colegii de la scoala(piscina e la 2 minute de scoala). Da, copiii de la scoala merg zi de zi la piscina in vacanta de vara, cand timpul o permite. Ieri a fost si Silvia si va merge in zilele cand eu muncesc si ea merge la scoala. Scoala e putin mult spus, e fritids-ul(programul unde raman copiii dupa scoala) care e deschis mereu in vacante, pentru copiii care nu au unde ramane cand parintii merg la munca. In Suedia nu e permis copiilor sub 12 ani sa ramana singuri acasa. Si da, scoala plateste pentru intrarea la piscina, atunci cand copiii merg de la scoala.🙂 Iar profesoarele, 4 la numar la vreo 15 copii, stau pe marginea piscinei si ii supravegheaza. Si pentru ca nu am semnat hartia cum ca Silvia poate merge in partea adanca a bazinului, desi ea stie inota si azi a stat acolo, nu i se permite asta cand merge cu scoala. Sunt niste reguli pe care copilul trebuie sa le indeplineasca atunci cand merge cu scoala: sa stie sa sara in apa, sa inoate 25 de metri cu tehnica adecvata. Conditia pe care Silvia nu o indeplineste e tehnica. Vom remedia asta cu niste lectii de inot, pentru ca anul viitor vor avea test la inot. Iar tehnica e una din cerinte si la test. Da, motivul e ca locuim pe insula si testele de inot se repeta an de an, cu cerinte care cresc in functie de varsta. La varsta Dianei trebuie sa sara in apa, sa inoate 250 m pe burta indiferent de stil si 50 m pe spate.

Zile frumoase si voua, oriunde v-ati afla!

13 comments on “zile libere

  1. Wow, interesant ce spui tu acolo! Nu stiam! Dar e logic si benefic! La toate s-au gandit suedezii astia! :)) Zilele astea a cam plouat pe aici dar azi e soare si frumos, dar chef ioc sa ma plimb, din pacate! Bafta multa in avansare🙂 si zile frumoase si insorite! Pupici multi!

    • Da, la toate se gandesc, asa e🙂. Nu lasa nici o patratica descoperita…iar Silvia era supara ieri ca nu a putut sari cu colegele in apa…dar azi s-a fericit!🙂
      Multumesc, multi pupici! Poate te apuca totusi dorul de colindat, e tare frumos acum afara…

  2. Wow, foarte interesant! Si piscina arata foarte bine si foarte albastra, ca tot am inceput eu sa duc dorul culorii🙂 Distractie placuta in continuare si spor la lucru, atunci cand e cazul!

  3. Interesant cu testele de inot la scoala.
    Nici aici nu au voie sa stea singuri acasa sub 12 ani. Al meu a implinit in martie, dar tot vrea sa mearga la un centru din asta, nu la el la scoala, unde eu platesc saptaminal. Prima saptamina a stat acasa, dar apoi a vrut sa mearga ca a fost in ultimii doi ani si i-a placut. Ii mai duce si pe ei la piscina, de fapt saptamina asta cam in fiecare zi, ca noi avem temperaturi de 36 si cu umiditate. Eu asi prefera temperatura de la voi, dar asta e…..

    • E pentru ca stam pe insula, asa am inteles…cred ca in restul Suediei nu e obligatoriu.

      Si noi platim pentru acest fritids, chiar platim indiferent daca copilul merge sau nu peste vara…asa ca anul acesta profitam🙂. Silvia pana acum nu a mers ca era mama aici sa stea cu ea, cat noi munceam.

      Da, la 36 de grade nu imi place nici mie…:((.

      • A fost extraordinar de cald, am auzit la radio ca 36 dar cu umiditatea au fost 44 si ieri si azi, iar tot la radio erau avertismente ca joi vor fi 39 si cu umiditatea zicea ca mai trebuie sa adaugam 10 grade in plus, deci ar insemna 49.
        Eu la servici azi nu am simtit decit cind ieseam afara la fumat, dar dupa ce l-am luat pe fiimeu de la camp ca asa se numeste aici, iar noi platim numai daca il inscriu si il duc, altfel nu, cind am ajuns acasa, cu toate ca am aer conditionat si in masina, inainte sa ajung cu doua minute, mi-a zis fiimeu ca ii este rau. Am ajuns in casa, a trebuit sa stea putin intins si unde ca nu a vrut sa mai inainteze a stat intins pe scari….era si obosit, ca de ieri de cind merge la camp se scoala dimineata si ii mai tine si afara, unde au apa sa se balaceasca dar ieri zicea ca doi dintre prietenii lui nu au vrut sa intre si nu a intrat nici el, deci sa stai afara pe caldura asta pe banca la atitea grade si nu stiu daca stii ce inseamna umiditatea ca eu pina sa vin aici nu am stiut, nu poti sa respiri, ca daca ar fi numai cald pe mine nu m-ar deranja, dar umiditatea e criminala.
        In orice caz i-am spus ieri ca nu trebuie sa se ia dupa prietenii lui daca aia nu vor sa intre in apa , azi a intrat, ca a venit cu prosopul si slipul ud, dar azi i s-a facut rau, ca nu a vrut acasa sa mai intre in piscina. Pina la urma i-a trecut iar la masa si eu si sotul meu am insistat sa manince si salata, ca el de obicei nu maninca, ca nu are vitamine si de aia i se face rau. Si asa a mincat si el salata, ca de fiecare data ne zice ca maninca la sfirsit, iar la sfirsit nu mai vrea ca nu mai poate. Nu ii plac legumele si ma streseaza, caci de mic i-am dat si nu facea asa iar salata i-o dadeam in acelasi timp cu mincarea, acuma cum ziceam nu vrea decit la sfirstit dupa, care vezi ca nu mai poate…..sper ca fetele tale maninca legume…Fructe mai maninca dar nu asa multe, dar cumpar pentru el exact numai ce fructe ii plac lui, de fapt ce imi plac mie nu ii plac lui si sotului, ce ii plac sotului nu ne plac noua si etc……..

  4. Uau inot la o scoala obisnuita pentru noi aici e ceva deosebit. Cred ca se face inot doar la liceele de sport..si sincer nici nu stiu daca or fi. Sau faptul ca scoala plateste piscina atunci cand merg sau ca se tine vara deschisa pentru ca cei mici sa nu ramana singuri este ceva extraordinar. Pentru Suedia e o realitate frumoasa, pentru Romania e un vis indepartat tare.

    • Roxana, nu se face inot la scoala, e obligatoriu sa stie sa inoate asa cum am scris, pentru teste. E asa pentru ca locuim pe insula, asa am inteles…cred ca in restul Suediei nu e la fel. Nus tiu sigur insa, doar asa am dedus🙂.

      Pentru acest fritids se plateste, indiferent daca merge copilul sau nu peste vara, pentru loc…dar gratuitatea la piscina e inlcusa in toate gratuitatile scolii. Activitatea cu scoala e mereu gratuita🙂. Vorba vine…

  5. E o chestie foarte buna asta cu inotul. Eu nu am stiut sa inot si in urma unei ”glumite” era sa ma inec asa ca dupa experienta aia am invatat de nevoie.

  6. Intotul e un sport foarte indicat asa ca va invidiez (pozitiv). Bafta Silviei! In vara asta am invatat si eu sa inot un pic si e tare bine. Pana acum mi-era frica de apa…dar am constatat cu stupoare si fericire, evident, ca se poate!!!

    • Ma bucur ca ai inotat, ca ai prins curaj. Eu am invatat sa inot pe la 12 ani si stiu ca a fost greu…deh, mergeam o data pe an la mare, o saptamana, atunci aveam timp sa invat…in rest nu tu piscina, bazin sau ceva…Noi mergem saptamanal la bazin aici, e ca un cult🙂.

Lasă un răspuns

