11 comentarii

vara tarzie

Suedia are mai multe anotimpuri decat cele patru clasice🙂. Sigur exista iarna(luuunga :)), vara(scurta), toamna si primavara dar exista si niste „intre anotimpuri” ca sa le spun asa…suedezii le numesc iarna-primavara de ex. sau primavara-vara, un fel de vara devreme. Perioada de dupa 15-20 august si pana pe la mijloc de septembrie, dupa care se poate vorbi de toamna, e numita ca sensommar, adica vara tarzie. Pentru ca vara nu i se mai poate spune, desi uneori temperaturile ajung ca si vara la 20-22 de grade, in general sunt 17-18 grade, soarele e jos deja si ziua s-a scurtat fata de acum o luna foarte vizibil. Se poate sta la plaja inca, in miezul zilei, soarele e bland si cald, dar nu mai arde ca acum trei saptamani de exemplu. Ziua se scurteaza vizibil de la o saptamana la alta, in medie cu 3-4 minute pe zi…cam cu o 20-25 minute pe saptamana. E normal, trebuie sa ajungem in decembrie la 5-6 ore de lumina pe zi, la aceasta latitudine unde locuim noi.

Asadar e vara tarzie, e verde tot, un verde tare, copt, un verde puternic. Diminetile sunt placute, inca raceala toamnei nu a ajuns, frunzele abia incep pe ici pe colo sa capete putina culoare galbena…roua e prezenta, ne uda picioarele. Copiii au inceput scoala si e frumos, vad deja grupuri dimineata biciclind spre scoala, apoi de la gradinita de alaturi merg in plimbari…bicicletele noastre se odihnesc dupa un gratar si dupa o plimbare de dupamasa…motanul isi invarte coada gales, intrand mai des in casa decat o facea pana acum(da, veti vedea in fotografie ca ne-au napadit furnicile!), noptile au redevenit casnice pentru el. Fructele se coloreaza intre frunzele inca verzi, pasari si arici isi impart deopotriva hrana din ele…e frumos, e liniste, e un sensommar placut, te face sa visezi la vara cara a trecut, sa iti fie deja dor de nisip cald sub talpi si de valuri mangaindu-ti picioarele, de piscina plina de zgomote zglobii, de relaxarea placuta a zilelor libere trecute…Dar te face sa te gandesti la cuptorul care coace din ce in ce mai des bunatati rumene(presarate partial cu mac, pentru a fi pe placul tuturor :)), la fructele care te rasfata cu gusturile si aromele specifice toamnei care vine…

E vara tarzie, e frumos…

Această prezentare necesită JavaScript.

11 comments on “vara tarzie

  1. Superb ai scris! Hahaha, super tare placinta, chiar observasem ce ingenios ai decorat-o si, dupa ce am citit, mi-am gasit si raspunsul :)) Mie nu-mi iese absolut deloc rotunda, desi am incercat-o de cateva ori. Doar forma patrata pot sa-i dau, dar oricum e delicioasa, indiferent cu ce e umpluta sau cum e decorata🙂
    Si eu am scris despre anotimpurile suedeze, ca mi-a placut gaselnita lor pentru a denumi exact fiecare stadiu al naturii. Pupici!

    • Placinta e aceea care ai incercat-o si tu, cu spanac… de la tine am luat reteta, adica am ajuns la reteta Laurei. Mi-am amintit aseara de ea si am refacut-o(o mai incercasem o data). E delicioasa, e clar una din retetele care se va face des la noi in casa.
      Apropo de decorare :)) Silvia nu mananca nimic frunze, seminte, fructe coapte in prajituri, etc. Asa ca mereu trebuie sa fac cumva ca sa manance si ea…de ex in supe/ciorbe punem verdeata in farfurie, aseara am decorat ingenios placinta, fructele in prajituri le scoate afara, etc. :))

      Da, tin minte postul tau, m-a inspirat sa stii…mai ales ca e prima data cand aud de sensommar…nu stiu cum de pana acum nu am auzit…Pupici multi! Cand incepi scoala, cum mai esti? Daca ai timp si chef, eu ma plictisesc🙂.

      • lol lol lol Esti draguta!🙂 Timp am, chef ioc, poate incerc, dupa ce ma intorc de la biblioteca, sa-ti mai scriu cateva randuri. Vor fi neutre! That’s a promise… to myself!🙂
        E tare Silviuta! Dar de unde pana unde? Oricum placinta e super, decorata asa🙂
        Scoala am inceput-o ieri, cu o mult asteptata informationsmöte in care speram sa ni se clarifice misterele orarului si a ceea ce ne asteapta semestrul asta. In practica, profa ne-a vorbit, in mare, despre ce ne asteapta, dar cu multe lacune (tocmai venise cu o zi inainte din vacanta) asa ca ne-a trimis la alte 2 persoane sa ne lamurim toate nedumeririle. Persoanele respective, una era la masa, cealalta libera. Asadar, azi m-am pus pe scris mailuri. Oricum, foarte greu primim raspuns la ele. Daca primim. Dar cum spui si tu, afara e frumos, sensommar, caldut, soare si eu … fug la biblioteca! Apoi iti scriu🙂 Pupici!

        • Pai Silvia a fost asa, de mica…de fapt si Diana, ea si-a revenit de cand a crescut, o asteptam si pe Silvia🙂. Silvia nici fructe nu mananca, nici legume…adica mai o jumate de banana, un mar dar decojit, kiwi si atat.

          Imi pare rau ca tot cu probleme a inceput si anul acesta…eu chiar am noroc, nu stiu…de cate ori am scris cuiva, unui prof…chiar am avut bafta, mereu am avut parte de oameni intelegatori si care au raspuns rapid si concis…chiar daca nu pe gustul sau asteptarea mea😉 dar asta e alta poveste…

          Gata, astept…te pup!

  2. Salmi,
    Ador verile târzii, cu străluciri de miere blândă!!
    Pe ale tale le știu dintr-un roman, ți-am spus cândva, îmi este greu să scriu corect numele. O să-i scriu doar alintul- Cristine.

    Poftă bună la plăcinte!!!

  3. Foarte frumos scris… te-am mai indemnat eu la publicare (chiar si cartile Silviei ti-am spus ca merita publicate), dar nu ma crede nimeni… pacat, ar iesi o carte reportaj foarte frumoasa. Mai ales daca ai baga si pozele… Vorbesc singur, nu-i asa ?

    • Multumesc mult din nou. Stii ca atunci cand eram eleva, in clasele mici, in generala, scriam compuneri la scoala. Imi placea, ma facea sa visez si sa astern pe hartie gandurile…rar primeam compuneri cu tema libera si ma cam enerva sa vorbesc „la tema”🙂. Dar niciodata nu am primit un 10, mereu era 8 sau 9 cu indulgenta si atunci am zis ca nu am talent la scris…si asa e. Nu talentul e cel ce ma indeamna, caci am citit cuvinte minunate asternute pe hartie. Eu scriu de placere, cand eram adolescenta si apoi tanara tineam un jurnal, l-am ratacit undeva, nu-l mai gasesc desi l-am purtat cu mine ani de zile…iar acum blogul a inlocuit jurnalul…atat ca citeste cine vrea aici, nu doar eu🙂.

      Dar cine stie…viata iti ofera atatea surprize…pe Silvia am sa o incurajam, s-a lasat pe tanjeala dar ii revine ei cheful🙂.

  4. Miha, am citit frumoasele tale vorbe savurindu-mi cafeaua de dimineata pe deck cu laptopul in brate. E o dimineata frumoasa de late-summer🙂 si tu mi-ai facut-o si mai frumoasa ! si iti multumesc pentru asta. Tu stii cred ca sunt una din cititoarele fidele, doar ca nu las comentarii des. Imi place sa intru in liniste sa-mi bucur privirea , ssa enjoy si apoi sa ies tiptil pe virfuri sperind ca nu am deranjat prea mult🙂.
    Si eu scriam compuneri (chiar si poezii, caietul ala chiar l-am adus aici cu mine, insotit de colectia de scrisori de amor dintre mine si husband LOL) dar vad ca acum imi vine din ce in ce mai greu sa imi astern gindurile pe hirtie. Bianca insa e la virsta cind scrie, si scrie mult, chiar foarte mult🙂 Are jurnal, scrie carti de povesti cu ilustratii🙂 , scrisori lungi celor dragi si mai nou e pasionata sa faca powerpoints – povesti 2-in-1 LOL . Si viseaza ca va fi scriitoare someday :0).
    we’ll see

    • Vio, multumesc mult, ma simt coplesita de atatea laude, ma bucur ca ti-am fost partener la cafeaua de dimineata🙂.

      Se pare ca Bianca te mosteneste, ma bucur!🙂 Ce frumos ca scrie, mai ales asa modern, in power point…frumos de tot. Mult succes in ideplinirea visului😉.

      Diana scrie in blog, are si ea unul🙂 dar in suedeza. Silvia scrie ce am mai publicat eu aici🙂. Silvia viseaza si ea(printre altele) sa devina scriitoare🙂.

Lasă un răspuns

