8 comentarii

intimitate

Suedezii au cateva cuvinte care nu se pot traduce prin alt cuvant in romana…poate nici in alte limbi. Unul dintre ele este „mysig”. Google il traduce ca si confortabil, dar intelesul lui e mai mult de atat…e un amestec de confort, intimitate, placere…DEX-ul suedez il explica ca si „ceva care iti da un sentiment de satisfactie, de a te simti bine” si continua cu exemplul „o seara ‘mysig’ acasa, in familie”. Asa ma simt eu acum, mysig…acasa…in spatiul meu unde am intimitatea binecunoscuta, unde nimeni in afara de cei dragi, iubiti, acceptati nu au acces.🙂

In alta ordine de idei, vreau sa va recomand cartea pe care am terminat-o de citit. E tradusa din engleza in suedeza, cu toate ca autoarea e suedeza, nascuta la Stockholm si plecata in Noua Zeelanda la maturitate. A scris cartea acolo, in NZ, in engleza si e romanul ei de debut care a primit premii pentru cel mai bun roman de debut in 2006. In suedeza se numeste „Nu vill jag sjunga dig milda sånger” iar in engleza „Let me sing you gentle songs”. Poate o gasiti prin librarii…mi-a placut mult.

8 comments on “intimitate

  1. recomandare back: abatele de prevost- manon lescaut. primul e autorul, al doilea titlul. de o gasesti, cum sper de altfel, o mananci in cateva ore, de-ti permite al tau timp si de mysig-ul tau odata gasita cartea o are intre prioritati. si de asa va fi, cum incerc eu a preintampina o realitate ce va sa vina, sigur primesc si feedback de la tine. bine mai departe!🙂

    • Da, am citit-o candva in tinerete, nu o am aici din pacate, e in biblioteca parintilor. Am sa o caut sa vad daca e tradusa in suedeza, ar fi interesant sa o citesc asa.

      Din pacate nu am timp sa stau cu o carte in mana, ultima am citit-o intr-o luna cred, cateva randuri, o pagina inainte de culcare…atat imi permite timpul acum. Dar vin ele si vremuri mai bune🙂.

  2. vin ele zilele si noptile de sarbatori de mos-mos si de nu va fi garda, poate reusesti! si-n engleza poate fi gasita cred. oricum, bine sa fie mai departe! cu mysig, desigur!🙂

    • Ah, nu e vorba de garda acum ci de scoala…poate ai inteles ca studiez departe de casa si fac naveta saptamanala, de asta mi se pare atat de…mysig/intim sa fii acasa🙂. O vad atat de rar in ultima vreme ca mi-e mereu dor de ea, de ei, ai mei ramasi aici…

      dar da, de sarbatori poate fur putin timp pentru Manon. Am gasit-o in suedeza, am sa o comand.🙂 Stiu ca e o poveste trista, atat imi amintesc. Numai bine, un we placut.

  3. Weekend placut! si intradevar ca acasa nu e mai bine nicaieri…..

  4. si nemtii il au pe gemütlich pt asa ceva 🙂

Lasă un răspuns

