7 comentarii

sambata casnica si supa thai

Sambata asta e casnica. Asa e de regula cand Ovi e de garda, ca si azi. Suntem legati de casa si in jurul ei si mi-e ciuda in zilele astea ca nu am carnet sa conduc. Mi-am promis ca la vara rezolv si problema asta(tot ce am de facut este sa imi iau inima in dinti cat suntem in Ro in vacanta si sa umblu la cabinete medicale sa imi faca consulturi si sa imi puna stampile pe o cerere. Carnetul meu a expirat si nu primesc altul decat in aceste conditii…dar apoi trebuie sa imi aduc aminte cum se conduce…a fost demult cand am facut asta). Asa ca azi am gatit, maine am deci liber :). Oricum plec al ora 16 spre Kalmar…
Deseara mai fac o prajitura dar asta dupa ce dam o tura cu bicicletele prin zona, eu cu Silvia.

La magazinul unde ne facem de regula cumparaturile(Ica Maxi) e mereu o tanti care gateste si serveste de gust. Mereu adun retete de pe acolo cu gandul ca le voi face si eu. Asa se face ca ieri ramanand in pana de idei de mancare, am luat colectia de retete la puricat. Si am ales ca supa(desi nu prea mancam supe, dar asta mi-a facut cu ochiul) o supa thai. Se numeste Tom kha gai. Cat am fost in Thailanda nu am mancat supe, desi pareau super bune. Dar toate erau iuti, iar mie nu-mi place iute. Sigur ca si reteta asta e cu chili dar eu l-am eliminat. In plus nu imi place coriandrul asa ca l-am eliminat si pe acesta. Supa e delicioasa, nu stiu daca e ca si la mama ei acasa, dar e buna. Cu gust si miros de Thailanda, mi-a facut dor! Asa arata Thailanda in farfuria mea 🙂

Pentru cei care stiu suedeza, reteta e aici.

Pentru cei care nu se descurca in limba nordica, am tradus-o mai jos:

Tom kha gai
‎500 g pulpe de pui fara os
2 chili rosu(eu nu am folosit, nu imi place mancarea iute)
1 lemon gras(eu am gasit numai conservat dar a fost OK)
1 lingura ulei
1 msk fish sauce
1 lingura zahar(nu am pus ca nu imi place dulce)
2 linguri ghimbir(ginger) proaspat ras
3 frunze de lime(nu am avut)
7 dl bulion de carne(sau concentrat cub in 7 dl apa)
400 ml lapte de cocos
1 lime
250 g ciuperci
5 cepe verzi, din acelea de salata
1 legatura coriandru verde

1. Taie carnea in bucatele. Scoate samburii de chili si taie bucatele mici. Taie radacina de lemon gras in bucati de 2 cm lungime.
2.Prajeste cateva minute carnea, chili si lemon gras in ulei. Adauga fish sauce, zaharul, ghimbirul, frunzele de lime, bulionul de carne si laptele de cocos. Fierbe la foc mic 15 minute. adauga zeama de lime dupa gust.
3.Taie ciupercile si ceapa verde(cea din urma in bucati mici). Adauga-le la supa si da un clocot. Taie coriandrul marunt.
4.Serveste supa in boluri incazite si presara coriandru deasupra.

O sambata frumoasa mai departe! La noi e soare si frumos, o adevarata prima zi de toamna!

7 comments on “sambata casnica si supa thai

  1. Merci mult de reteta. Am sa o incerc si eu dar nu azi. Sint ingrediente care nu le am si trebuie sa le cumpar.
    Weekend placut!

  2. Aaaaa……si vino cu ziua frumoasa de toamna. Si eu sunt singura azi deci ma pun la bucatarit. Interesanta reteta ta dar eu nici nu am vazut si nici nu stiu cum arata laptele de cocos. ….deci rascolesc dupa o alta reteta mai europeana. 🙂 Pofta buna sa aveti si o dupa masa frumoasa!

    • Minica, absolut toate ingredientele le gasesti la raionul thai de la Ica maxi. 🙂 Astea mai ciudate…citrongräs, kokosmjölk, fisksås…

      Luni sunt in Kalmar, vorbim. Mi-e dor de tine! 😉

  3. imi plac sambetele casnice si domestice!\sa aveti pofta mare!

Lasă un răspuns

