9 comentarii

prajitura cu crema de vanilie si glazura cu fructul pasiunii

Fructul pasiunii eu il stiam de maracuja, dar aici ii spune doar fructul pasiunii.

Iata si reteta, incerc sa o adaptez si la ceea ce se gaseste in Ro, pentru ca e luata dintr-o carte cu retete suedeze. Am sa scriu si pentru fetele din Suedia care vor sa incerce, sa fie pe intelesul tuturor.

500 g aluat foietaj(eu am luat doua rulouri de smördeg albastru de la SaraLee)
2 dl 1/2 zahar
1 dl 3/4 amidon alimentar(majsstärkelse)
1 dl 1/4 praf pentru sos de vanilie(vaniljsåspulver)…in Ro nu stiu daca este asa ceva, dar cred ca merge cu praf de budinca de vanilie.
1 l frisca lichida(vispgrädde)
60 g unt (nesarat…eu nu am avut si am pus sarat, e OK)
2 lingurite zahar vanilat
3 galbenusuri ou
Glazura
3 dl 1/2 zahar pudra(florsocker)
4 linguri pulpa fructul pasiunii(eu am folosit 2 fructe)
15 g unt

Foile de aluat se impung cu furculita pe toata suprafata si se coc la 200 gr C pana se fac aurii-maronii. Se lasa sa se raceasca.
Se tapeteaza o forma (in care sa incapa foile cam la fix) cu folie de aluminiu. Se aseaza o foaie cu partea de sus in jos in forma.
Se amesteca intr-o craticioara zaharul, amidonul si praful pentru sosul de vanilie, se adauga frisca lichida si se pune la foc mediu pana incepe sa fiarba si se ingroasa. Se amesteca incontinuu. Se adauga untul si apoi se ia de pe foc. Se adauga galbenusurile cate unul, amestecand mereu. Se toarna crema peste foaia din forma si se aseaza deasupra cealalta foaie tot cu partea de sus in jos(inspre crema). Se lasa sa se raceasca. (mie crema mi-a iesit cam moale, trebuie sa fie destul de tare cand o luati de pe foc…).
Se amesteca zaharul pudra cu pulpa de fructe si untul pana devine o pasta consistenta si se intinde uniform peste foaia de deasupra. Se lasa sa se intareasca. Se taie prajitura cu un cutit cu lama zimtata.
pofta buna!

9 comments on “prajitura cu crema de vanilie si glazura cu fructul pasiunii

  1. Mmmm, multumesc frumos! Sunt curioasa ce gust are ca eu nu cred sa fi mancat vreodata fructul pasiunii! Am notat si am pus reteta la pastrare, langa celelalte tipsuri culinare de la tine. Ieri am gasit prune mai ieftine si am luat sa fac galusti cu prune🙂 Numai ca, in frenezia mea, nu am luat cartofi😦 Gosh, acum sper sa ajung si dupa cartofi ca sunt cam prinsa cu cate am de facut saptamana asta. Am sa notez si supa thai, poate o incerc si eu. Sa mai vii cu bunatati, ca eu le notez cu sarguinciozitate :)))) Pupici!

    • Sa-mi spui cum au iesit galustele cu prune si supa thai, daca ti-au placut…ca nah, e dupa gust🙂. Eu culeg de la ICA retetele, majoritatea…trebuie sa fie si la voi pe un stand de plastic si tanti care mereu face papa din retetele acelea…dar mai spun eu cand fac ceva deosebit.🙂 Ai participat la concursul cu praji cu mere? Eu nu am mai apucat…Spor la treaba, si eu cunt back in Kalmar…pana vineri noaptea😦. Asta e…pupici multi si o saptamana usoara!

  2. Buna,
    sunt putin (mai mult) off topic; am citit pe blog la tine de ceva vreme un post legat de incalzirea prin pardoseala in tarile nordice si nu il mai gasesc. Ma poti ajuta?

    Multumesc mult
    Nina

    • Nina, nu a fost un post special despre asta, am amintit intr-un post despre renovarea baii ca ni s-a montat incalzirea in pardoseala. E cu dubla „actiune” sa-i zic asa…adica peste iarna e incalzita cu apa calda de la incalzirea centrala si vara e incalzita electric, sa nu fie rece(aici verile nu sunt caniculare) la picioare. Am descris la postul baia-etapa 2, sunt si fotografii…dar nu stiu mai multe, ncii nu eram acasa cand a lucrat mesterul si nu stiu materiale folosite, tehnica, etc…
      https://vorbele.wordpress.com/2011/09/02/baia-etapa-2/

      Cu drag.

  3. Uof, oare nu la tine am citit?
    Io asa tineam minte … era o chestie mai generala … cu incalzirea din scoli si spitale, daca e sanatoasa sau nu …
    Oricum iti multumesc tare mult pentru info si promptitudine.

    • Ah, am vorbit undeva putin despre incalzirea in podea la gradinite, ca e linoleum pe jos pentru ca ccc copiii stau pe jos mult si se joaca, asta fiind motivul pentru care au incalzire in podea. In rest in scoli, spitale…atat cat am vazut eu, au incalzire cu calorifere sau prin sistemul de aerisire dar e numai linoleum pe jos peste tot on spatiile publice, pentru ca sunt multi alergici si linoleumul e usor de intretinut. Chiar si in apartamentul unde stau ca studenta e incalzire prin podea dar e linoleum pe jos. Poate ceva in genul acesta ai citit, dar nu e nimic studiat, doar constatari de ale mele in urma informatiilor primite la gradi si la scoala🙂.

  4. interesanta reteta!
    in ultima vreme esti tare giospodina!

  5. Multumesc tare tare mult inca odata!

Lasă un răspuns

