12 comentarii

Miroase a Craciun

Azi eu si Silvia ne-am distrat. Mai intai ea singura, a facut pepparkakor adica turta dulce suedeza. Eu i-am facut cateva fotografii si am invatat. Ovi a ajutat-o cu cuptorul.

Apoi am facut impreuna lussekatter, coptaturi excelente cu sofran, tipic suedeze. In Suedia mirosul Adventului si Craciunului e asociat cu sofranul, ne-am adaptat si noi. Desi in primii doi ani nu puteam suferi nici mirosul, nici gustul. E primul an cand facem bunatati din astea. Yamiii.

Azi a fost al doilea Advent, duminica de sarbatoare la suedezi. Nu neaparat religioasa, dar motiv de intalnire cu prieteni, familie, la masa.

Această prezentare necesită JavaScript.

12 comments on “Miroase a Craciun

  1. Silvia e draguta foc iar prajiturile arata de vis🙂 Bravo, Silvia!

  2. Ce drăguț e la voi, iar Silvia e o frumusețe :*

  3. Ce frumos,ai ajutoare de nadejde!Pup cu drag.

  4. Diana se lasa intrecuta ?😀 Felicitati gospodinei.
    Am remarcat si ornamentele din geam. Poate ne puni niste poze cu casa iluminata de sarbatoare intr-un post viitor.
    Anul asta a fost prima data cind, intr-un sfirsit de noiembrie, m-am gindit „cred ca a inceput advent-ul” – putin amuzant si puti dubios, avind in vedere cit de nereligios sint eu🙂. Dar sarbatorile de iarna sint ceva deosebit.

    • Eh, Diana acum are de invatat, e sfarsit de semestru…
      Pe exterior casa nu e iluminata, avem doar luminite intr-o tufa🙂. Pe interior nu am apucat inca, doar bucataria…de rusinea vecinilor, ca toti si-au impodobit casa de primul advent, cum e pe aici…Da, a inceput la sf. de noiembrie. Nici suedezii nu sunt religiosi in majoritatea lor, dar adventul a devenit traditie deja, ca si Craciunul de altfel. Prilej de petreceri.🙂

  5. Foarte dragut, sunt sigura ca au fost delicioase, mai ales lucrate cu dragoste de manute mici! Cam asa ceva imi imaginam eu ca am vazut la voi, turta dulce taiata cu formele😉 Pana la urma am gasit si am incercat si noi o reteta de turta dulce, copiii au fost incantati. Va pup, zile minunate in continuare!

    • Ah, inteleg…eu am inteles fursecuri si din astea nu am facut niciodata. Iar aluatul de turta dulce e cumparat din magazin, nu l-am facut eu…

      Pupam si noi!

  6. Ce pofta mi-ai facut! Anul trecut am facut si eu turta dulce din astaplus casute din turta dulce, m-a invatat o prietena care locuieste in Finlanda. Minunate! Pe curand, Anca

Lasă un răspuns

