12 comentarii

la jumatate

Azi am ajuns la jumatatea drumului. Am incheiat al treilea semestru de facultate din cele 6 in total cu examenul la „materia despre boli”(un cuvant suedez greu de tradus in romana-sjukdomslära). Pana aflu rezultatul la examen ma consider trecuta de cele trei semestre fara restante, sunt bucuroasa.

Ceea ce urmeaza de aici mai departe, de luni incolo adica, pare sa fie mai frumos, mai de a meseriei. Pana acum am avut in materii generale, care au avut rolul sa ne transmita cunostintele de baza necesare meseriei. De luni incepem prima materie de specialitate, Microbiologie clinica si laborator. Vom continua cu Patologie clinica si laborator, dupa care vom avea cate trei saptamani pentru fiecare din cele doua domenii, practica in laborator de spital. Eu am putin ghinion, in Visby este numai microbiologie, dar macar trei saptamani voi fi acasa, chiar daca peste zi la laborator. Nu am lucrat la partea de microbiologie, e ceva nou-nout pentru mine. Apoi voi face patologia undeva in Kalmar sau Stockholm, nu e definitivat. Mi-ar placea Stockholm, caci e si Ovi acolo. Asta va fi in lunile martie-aprilie. Semestrul se va termina cu un curs de Hematologie clinica si laborator. Pare interesant, antrenant si sper sa fie la fel de bine ca pana acum.

Azi merg acasa, a fost o saptamana grea pentru toti: fetele doar cu mama, eu aici, Ovi la Stockholm…dar ne-am descurcat fiecare cu ale lui.

Sa aveti un we special, asa cum va fi al meu. 🙂

Va las in compania lui Laleh, o cantareata suedeza (de origine iraniana) care promite mult. Doua din melodiile mele preferate.

12 comments on “la jumatate

  1. Bravo! Felicitari! Ma bucur mult pentru vestile bune! Esti super puternica si luptatoare si se vad rezultatele! O sa fie bine! Ma bucura mult entuziasmul tau! Multi pupici si ne mai auzim!

  2. 🙂 Bafta multa in continuare!

  3. Felicitari! Si multa bafta si de acum incolo sa fie cel putin la fel de bine.
    Un weekend minunat sa aveti!

  4. Buna. Imi place ca esti in continuare entuzasta in privinta studiilor. Multi altii ar fi renuntat de mult, dar tu esti o luptatoare.
    In privinta limbii romine, insa, vad ca te lasi pe tinjala :D. „Sjukdomslära” il traduce Google prin „patologie”, un cuvint despre care si eu am auzit, desi sint inginer :))). Si ce e si mai ciudat este ca il folosesti doua-trei fraze mai tirziu.
    Aveti in fata un an greu, dar la cum va stiu eu (din descrierile tale), veti reusi cu brio. V-o doresc din suflet!

    • Oh, si mie imi vine sa renunt in fiecare zi :). Urasc ca trebuie sa fiu aici, unde nu e locul meu, dar merg inainte. Daca renunt, pot sa ma ingrop. Ca nu am ce face altceva…

      Hahaha, e bun nenea gugal, dar nu la tradus. 🙂 Patologie se traduce simplu patologi in suedeza. Sjukdomslära daca e sa traduc mot-a-mot e format din doua cuvinte: sjukdom care inseamna boala si lära care inseamna a invata…asadar a invata despre boli poate e mai corect, fiecare boala luata cu descriere, cauze, simptome, diagnostic, tratament. Precis se face si in Ro la facultate, dar nu stiu eu cum se numeste. 🙂 Ceea ce am tradus eu ca si Patologie clinica se numeste in suedeza Klinisk Patologi (nu-i asa ca e o limba usoara? :)).

      Multumim mult, sper sa intre totul in rutina si sa treaca repede.

  5. Important este ca va descurcati cumva prinsi in atatea. Bravo voua, imi place cum ganditi! :*

  6. Frumoasa propunerea muzicala Laleh. Am ascultat prima data.
    Week-end placut si spor in toate!
    Corina

    • Corina, Laleh nu cred ca a depasit granitele Scandinave, nu stiu de fapt dar eu nu am mai auzit-o altundeva decat in Suedia si aici destul de rar.
      Ma bucur ca ti-a placut, are multe melodii frumoase, in engleza. 🙂

      O saptamana frumoasa!

Lasă un răspuns

