8 comentarii

pana joi

Yersinia pestis, Shigella dysenteriae, Neisseria meningitidis, Bordetella pertusis…numai 4 exemple dar sunt peste 50. Peste 50 de astfel de nume ale bacteriilor care ne fac viata grea. Plus bolile cu care ne fac aceste bacterii viata amara. Joi am test din ele, trebuie sa le memorez numele, ce fel de morfologie au si ce boli dau fiecare, cum ne contaminam. Intr-un cuvant TOCEALA! Ce am urat toata viata, acum am dat de belea.🙂

Am facut o facultate tehnica tocmai pentru ca am urat sa tocesc. La mine totul trebuie sa aiba o logica, o legatura…ori la aceste denumiri singura legatura e la unele ca scrie boala in latina. Ei bine, in suedeza bolile au alte nume…nu ma ajuta prea mult.

Mi-am facut conspecte, biletele pe care am scris numele bacteriilor si am tras apoi biletelele, scriind restul informatiilor despre ele. Am scris numele bolilor pe biletele si urmeaza sa scriu maine ce bacterii da fiecare boala.🙂 Ce tipsuri de invatat mai aveti? Sa le invat ca pe o poezie nu pot. Am ceva memorie vizuala, pe ea ma bazez acum pentru test. Dar ce ma fac ca in aprilie merg in laborator, sa fac practica si trebuie sa le stiu…sper ca totul vine din rutina mai apoi…

Noroc ca mai exista cate un Staphylococcus aureus si Escherichia coli care imi fac viata mai usoara. Pe astea le iubesc! :))

8 comments on “pana joi

  1. Scheme cu diverse culori? Te ajuta vizual. Sau asocieri.

    • Diverse acocieri e obligatoriu sa fac, cu boli si cu altele dar nu prea au logica…Incerc acum o schema, cred ca memoria vizuala merge cel mai bine aici.

  2. Completezi o coala intreaga cu denumirea….prin repetitie se fixeaza in memorie. Maine acelasi lucru cu denumirea virusului si boala aferenta. Si tot asa. La mine a functionat metoda asta in timpul scolii. Lycka till!

  3. Invata-le pe cele mai importante. Daca testul e grila, o sa-ti amintesti eventual prin excludere……

  4. buna Salmi . Sa stii ca si la mine la fel merge :cu memoria vizuala . cand trebuia sa-mi amintesc de o denumire prima data imi aminteam pozitia ei pe foaia pe care le scrisesem ,dar cred ca cel mai bine ar fi cu asocierile. invata-le pe familii ,genuri ,specii , gram pozitive ,gram negative, etc fiecare cu specificul ei .Am incredere in tine , nu cred ca sunt mai grele decat limba suedeza🙂

    • Multumesc Victor! Intre timp am dat testul si l-am luat.🙂

      Dar sa stii ca asa am invatat pana la urma: grupate pe genuri, specii, gram pozitive si negative, familii…asa ni s-a si cerut la test sa le stim, sa dam exemple. A fost o strategie buna!🙂

Lasă un răspuns

