4 comentarii

ca o planta

Ador soarele. De cand e mai mult pe cer, de cand incalzeste aerul cu razele lui, simt ca renasc. La fel ca si plantele care incep sa rasara incet din pamant. Se simte ca sunt nascuta o data cu plantele astea, care se trezesc la viata cu primele raze de soare. Cand razele lui ma mangaie, imi vine sa nu il mai las, sa nu mai apuna, sa nu mai plece, sa nu mai fie iarna. Ma bucur ca un copil de el. Ca o planta. 🙂

Patologia merge incet dat sigur. E destul de simplu ce facem noi (numai cancer de piele, intestin si san, plus inflamatii si infectii) si cateodata ma gandesc ca as putea mai mult :). Ma bucur ca nu pot alege patologia sa lucrez (in Visby nu este) pentru ca ceea ce face un BMA mi se pare mult prea putin. Adica sa parafineze materialul de analizat (deshidratat), sa il taie, aseze pe sticla, deparafineze, rehidrateze, coloreze, deshidrateze iar. Si apoi sa lase materialele medicului patolog. 🙂 Da, stiu ca noi nu punem diagnostice, stiu ca patologia e enorm de multa si grea…dar parca mi se pare ceva mult prea simplu sa faci munca asta, de pregatit lame. Tipa care ne preda ne spune ca nu e simplu, ca trebuie multa atentie, rabdare, exactitate…sa respecti concentratii si timpi…dar e o munca de laborant, dupa mine.

La microbiologie se face mai mult totusi. Se citesc rezultatele, chiar daca nu se interpreteaza. La hematologie din cate am vazut, e la fel (nu am facut inca, e la sfarsitul acestui semestru, dar am vazut cat am lucrat). La biochimie rezultatele le citeste aparatul, dar tu trebuie sa te asiguri ca sunt corecte, la coagulare la fel. Iar la banca de sange e si mai multa raspundere. Mai am oricum de studiat, de ales spre ce domeniu ma indrept…e putin limitat pentru mine, dar cum am trecut de varsta la care iti cresc aripi si visezi la cariere inalte, va trebui sa aleg din ce am la indemana.

Cum primavara se arata tot mai mult la noi, fie ea numai prin zilele insorite, pentru ca e inca frig (dar am vazut ca de vineri se face primavara adevarata, cu 9-11 grade) am inceput sa iesim la aer mai mult.

Si cand stau inauntru, atunci e pentru a colora tesuturi :).

Această prezentare necesită JavaScript.

Zilele se scurg incet dar sigur. Mai am doua saptamani jumate pana la examen, invat deja de zor, merg la sala cu microscoape sa ma uit la tesuturi, scriu rapoarte de laborator…dar deja stiti mersul lucrurilor in scoala suedeza. 🙂 Cand examenul va fi dat (si sper luat, ca toate de pana acum…sunt tare mandra de mine! Nu sunt multi care nu au restante…) voi pleca in practica: 3 saptamani acasa si 3 saptamani in Stockholm. Voi reveni aproape cu vara in Kalmar pentru ultimele 4 saptamani de scoala. Deja ma gandesc la vacanta? De ce nu? Luate asa…2, cu 3, cu 3 si cu 4, saptamanile par sa se scurga mai repede…:).

Sa fie frumoase la toata lumea. Incerc sa scriu mai des dar nu promit. Daca am ceva interesant, apar eu, nu va faceti griji. 🙂 Altfel…traim, muncim, invatam, ne distram si…primavarim.

4 comments on “ca o planta

  1. Iti multumesc pentru postarile despre scoala :)despre sistemul de invatamant din suedia….despre laborator 🙂 imi place si ma face sa sper ca…candva…nu intr-un timp prea indepartat…voi lucra si eu intr-un laborator in suedica 🙂 cat de dor imi este de munca de laborator 🙂 O primavara frumoasa iti doresc!

  2. Multumim pentru imaginile foarte frumoase. Am impresia ca la voi primavara a venit mai repede decit la noi :(.

Lasă un răspuns

