4 comentarii

din Flemingsberg pe Fleminggatan

Drumul meu zilnic se desfasoara intre aceste repere, dus-intors.

In Flemingsberg locuim, iar imaginea ce o vedeti pe site e exact imaginea ce o vedem de la fereastra etajului 5 a garsonierei inchiriate in care stam.
Pe Fleminggatan se afla Sankt Eriks Ögonsjukhus adica Spitalul de ochi Sf. Erik. singurul spital de ochi din Suedia. E locul unde imi fac practica de patologie clinica, la laboratorul histologic de aici, singurul specializat pe cancere de ochi din tara. Da, sunt multe cazuri de cancer la ochi, a fost ceva nou si pentru mine. E un laborator mic, unde lucreaza numai 2 persoane si imi place mult.

Drumul cu totul imi ia o ora, 8 minute pana la statia de tren rapid (pendeltåg) care seamana cu metroul doar ca circula suprateran, 19 minute pana la Stockholm Centralen (Gara Centrala din Stockholm) de unde traversez Cityterminalen in cca 5 minute ca sa ajung la autobuzul care ma duce trei statii pana in fata spitalului.

Faptul ca merg cu trenul dimineata e o descoperire pentru mine. Zgomotul din tren mi-e strain. La fel si imaginea de aici. Lumea citeste ziarul gratuit Metro si daca nu stau sa butoneze telefoanele mobile sau sa citeasca romane, atunci sigur au un Metro in mana. Daca inchid ochii, in afara zgomotului binecunoscut de tren, aud frunzaritul paginilor.

Mirosul tipic diminetii suedeze e cel de cafea proaspata si kanelbullar, pe care le gasesti la tot pasul. Cafea si scortisoara…deliciul olfactiv al diminetilor stockholmeze.

Dupamesele au fost pline, am vizitat mult in imprejurimi, m-am intalnit cu fete dragi, am fost turisti. Iar acum, asteptam cele 4 zile libere, sa ne incarcam bateriile acasa. E frumos in Stockholm, dar e mult pentru noi, cei obisnuiti cu natura si cu linistea si pacea insulei. Acolo am timp si spatiu sa vad cerul…sa ascult pasarele si sa miros flori. Aici ma trezesc pescarusii dimineata, acasa pitigoii si mierlele. Mi-e dor de casa. Si astept vara.🙂

4 comments on “din Flemingsberg pe Fleminggatan

  1. Acum sunt in pauza si am reusit sa mai intru odata pe blog si sa dau like si sa scriu un comment. Dar dim cand ti_am citit popstul, intr_adevar fundalul era asigurat de fosnetul ziarului. Nu observasem pana acum. ADica doar vizual observasem, nu si auditiv lol In comparatie cu Buc, St il gasesc o adevarata oaza de liniste si natura infinita lol Te pup! Si ma bucur mult ca te_am cunoscut si pe viu desi te cunosteam deja de ceva timp asa ca n_a fost nimic nou, decat o intarire a ceea ce cunosteam deja lol

    • Te pup si eu Gabriela! Intalnirea cu tine a fost exact cum spui…cu o prietena pe care o stiu de atata timp si cu care imi era dor sa ma intalnesc.😉 Imbratisari si mult soare, caci e vremea lui.

  2. 🙂 Sa va bucurati de zilele libere:) te cred ca iti e dor, vara o sa vina intr-o clipita, deja e mai, mi se pare ca imediat a fugit timpul.

    • Multumesc Roxana! Vara mai e pana vine, in Suedia nu e ca in Ro…abia azi pot spune ca a fost prima zi de primavara, inca nu e verde nimic si abia infloresc narcisele, magnoliile si ciresii japonezi. Dar e pe drum si in cateva zile daca ramane insorit si caldutz la 15 grade cum au anuntat, va fi primavara si pe meleaguri nordice.🙂

Lasă un răspuns

