12 comentarii

romanesti

Vizita in Ro a avut un scop clar: nunta la care am participat sambata trecuta. Pe langa asta, am petrecut putinul timp care ne-a mai ramas vizitand rude si prieteni. Per total a fost foarte bine. N-am prea fost prin oras sa dam nas in nas cu lumea dezlantuita dar putinul contact pe care l-am avut cu aceasta nu ne-a dat de furca. Singura simpatica si care m-a lasat fara raspuns a fost o tanti caserita de la Real care cand i-am intins cardul s-a uitat la el lung(nu la mine, parca nu indraznea sa imi vada ochii) si m-a intrebat: „Ăăăăă, cu cardul ăsta platiti?” Nu stiu ce o fi uimit-o mai mult…ca inaintea mea platise sotul meu cu un card de acelasi fel si ca acum eu imi plateam sticla de wisky singura :)) sau ca o femeie poate fi atat de betiva incat isi permite sa plateasca cu cardul „asta” atatia bani pe o sticla de alcool…in fine, pe mine m-a amuzat. Cine stie ce o scrie ea despre mine pe blogul ei :)).

Nunta a fost frumoasa, eleganta, luxoasa. Ne-am distrat bine pentru ca a fost o nunta multasteptata, n-am mai dansat de ani de zile si era o ocazie excelenta ca Silvia sa vada o nunta in tara ei natala. Cununia la biserica a fost ceva special si am ajuns la discutii despre cum e ea botezata ortodox desi vrea sa fie budhista :). Si-a desoperit familia extinsa si a fost incantata de cati veri si verisoare are. Asta dupa ce in vara eu o dezamagisem ca nu are niciun verisor, dar eu ma referisem la veri primari…dar acum a depasit-o pe Melinda, prietena ei cea mai buna, la numarul de verisori si asta e cel mai important :). S-a jucat si alergat cu copiii, m-am bucurat sa o vad atat de sociabila si fara probleme in ceea ce priveste limba romana, a priceput chiar si cand un baietel a intrebat-o daca se joaca „mâță” si nu am vazut-o toata noaptea decat cand venea sa bea suc. 🙂

Prietenii ne-au asteptat cu drag, rudele la fel. Am fost cu totii fericiti sa ne vedem chiar si numai cateva ore, sa ne punem la curent cu noutatile stringente si sa vedem cum ne cresc copiii, cum se joaca impreuna. Deja mi-e dor de concediul viitor. Romania ma pune cumva in postura aceea de „uraste-o si iubeste-o” in acelasi timp. E greu sa explic sentimentele…cand sunt departe as vrea sa o vad, iar cand sunt acolo astept sa plec dupa o vreme. Mi-a fost dor de casa, cand am ajuns aici am simtit cum ma napadeste sentimentul acela de liniste si calm…e prima data cand simt atat de profund asta.

Am ajus cateva ore si la Carei, sa vedem castelul renovat. De castel ne leaga multe amintiri din copilaria mica a Silviei, mergeam des in parcul de acolo, era liniste si mergeam la cai. Din pacate parcul e in paragina totala desi ar merita ingrijire maxima, pentru ca e un parc dendrologic. Care creste insa cum il da natura…
Am gasit un drum Satu-Mare-Oradea (nu am ajuns pana acolo, doar pana la granita cu Bihorul) excelent de bun, facutin ultimul an din fonduri europene. Drumul era un cosmar, il facusem de mai multe ori in anii trecuti. Ne-am bucurat ca la anul vom putea colinda inspre partea aceea de tara care ne place mult.

Una peste alta a fost si obositor (drum cu avion apoi masina inchiriata din Budapesta iar inapoi drum pana in Budapesta, apoi avion si eu din Stockholm am luat trenul la Kalmar, am ajuns noaptea la 23, dupa 16 ore de drum; Dupa Silvia a venit mama cu vaporul, a preluat-o si au ajuns acasa pe la ora 1 noaptea) dar si placut, distractiv, relaxant pe de o parte. Un miniconcediu care ne-a rupt de cotodian si ne-a facut sa uitam pentru o saptamana de toate ce ne asteptau acasa.

Poze de la nunta si cateva de la Carei care sa ne aduca aminte de zilele de toamna calda petrecute in Ro:

Această prezentare necesită JavaScript.

12 comments on “romanesti

  1. Foarte tare ma amuza asta :
    „Cine stie ce o scrie ea despre mine pe blogul ei 🙂 )”
    O belea cu blogurile astea

    • Hahaha, pai nu ma pot abtine sa nu ma intreb ce o fi fost in capul ei si ce o fi gandit…daca are blog, sunt sigura ca o fi scris in el despre asta :))))).

  2. Lol, ce-ntrebare aiurea, aia cu cardul:))
    Foarte faine pozele, da’ cosmelia aia mica din fata grajdului e buda?:))) Nu m-as fi gandit:))) Pare cam inghesuit inauntru:))

  3. Ca prin vis imi aduc aminte ca era un castel in Carei, dar imi este greu sa il localizez in gand. Mult mai bine imi amintesc de sediul pompierilor, ca treceam zilnic pe acolo. :))
    Este o adevarata domnisorica fetita ta.

  4. Si eu la fel simt cand merg in tara.Abia astept,apoi dupå o perioada,m-as intoarce aici. Frumoase pozele,ce castel de poveste!
    Pe fata mea tot Silvia o cheama, e prima data cand mai aud numele asta la o fetita in zilele noastre,haha.

    • Unde locuiesti in Suedia? Ma bucur sa vad ca mai apar romani stabilitit aici…

      Cu numele Silviei e o poveste intreaga, am sa o scriu la un moment dat…:)).

  5. Eu stau in Danemarca,la vecini 😉
    noi -ávem poveste,doar mi´-a placut numele,insa pe fete le cheama Ingrid si Silvia,si lumea comenteaza ca au nume de regine (cea mama a Dk si cea a Suediei),dar a fost pura coincidenta,mie ,cel putin,mi-au placut numele foarte mult.
    Astept povestea ta 😉

    • Ah Ok, aveam impresia ca Scandinavia e Suedia :)).

      Uite ca si eu am intamplator doua fete care au una nume de printesa (Diana) si a doua nume de regina (Silvia) si la noi fiind pura coincidenta :).

      O sa scriu povestea, stai pe aproape. 🙂

  6. unde a fost nunta? in castelul din Carei? Pare o locatie foarte selecta…

    • Nu , a fost la Daemi, in centru, la sala lor de nunti. Au si o pizzerie vestita cica. 🙂 Eu n-o stiam.

      Castelul e muzeu, nu cred ca se tin nunti acolo, desi n-ar fi o idee rea…

Lasă un răspuns

