8 comentarii

din aventura in aventura

Aventura in Karlskrona s-a terminat vineri. Am ajuns cu bine acasa, dupa un drum care a durat 10 ore. Timpul a fugit ca gandul, abia am apucat sa ma dezmeticesc ca dorm iar in patul meu. Nici nu am apucat sa despachetez valiza ca a trebuit sa plec iar la drum. De data asta spre intr-un loc unde nu prea stiam ce ma asteapta. Adica stiam ca e un apartament cu o camera, un ettan cum ii spun suedezii si ca nu am internet🙂. Atat ma interesase, internetul.🙂
Mi-am cumparat internet mobil, din acela care il bagi in computer printr-o cartela sim, prin USB. Noua mea jucarie, care nu imi va mai folosi dupa ce plec de aici…

Drumul spre incoace e asemanator cu cel spre Kalmar. Oskarshamn, portul unde ajung din Visby, e la jumatatea drumului dintre Kalmar si Västervik, unde sunt acum. Kalmar e in sud, Västervik e in nord. Am ajuns la aceeasi ora, 22…la fel cum ajungeam in Kalmar. Cu ochii in 4 de la intrarea in oras, sa vad daca trecem pe langa spital (puteam sa il intreb pe sofer, dar nu am facut-o si acum trebuia sa fiu eu atenta…) unde trebuia sa ma dau jos. Indicatiile erau ca trebuia sa trec pe la Urgenta spitalului unde ma astepta cheia apartamentului si o descriere cum ajung la el. Am fost pe faza, am vazut spitalul, indicatorul cum ca e intrarea la urgenta, am apasat pe butonul rosu care semnalizeaza soferului ca cineva doreste sa coboare la urmatoarea. Exact in fata intrarii, a fost usor. Cheia ma astepta, indicatiile erau usor de urmarit astfel ca in 10 minute eram la fata locului.

Mi-a placut inca de afara, un bloc micut, asezat pe o strada laterala, departe de galagia strazii principale. Intrarea se face dintr-un fel de balcon, e la parter inalt. Suprafata e de vreo 4 ori mai mare ca si camera din Kalmar, cochet, dragut…cu bucatarie cu tot ce e necesar. Pana si haine de pat si prosoape ma asteptau pe unul din paturi (am doua) dar eu neintreband mi-am adus cu mine de acasa. Am si televizor, unul destul de nou, din acela plat…e chiar lux pentru mine, obisnuita cu camera studenteasca mica si inghesuita…aici e prea mult spatiu. Si liniste ca acasa🙂. In spate e o curte interioara, cu terase la fiecare apartament…e frumos. Daca ar fi vara, ar fi excelent!

Din pacate a plouat azi tare cand am iesit de la spital. Am reusit cu colega mea (e inca o colega cu mine, la acelasi laborator, in practica, ea sta in apartamentul de alaturi. E bine ca am cu cine povesti, nu sunt chiar singura) sa mergem sa ne cumparam mancare si atat. Dimineata era ceata si atmosfera de afara e deja de toamna tarzie…dar frumoasa. Inca nu e foarte rece, sunt in jur de 10-12 grade, perfect pentru plimbari, cu conditia sa nu ploua.

La laborator e bine. Lume multa, lume noua, dar draguta. E bine ca ma pricep la multe si nu am multe de invatat, lucrand atat de mult inainte. Asa ca totul mi se pare usor, e un lucru pozitiv. Aparatele pe care lucreaza ei sunt insa altfel decat in Visby si va trebui sa ma obisnuiesc cu ele saptamanile ce vin. Ma simt insa bine, cand intru in laborator ma simt acasa. Imi place tare mult si e interesant sa cunosc locuri noi. Trei zile sunt la primiri de probe, apoi incepe aventura aparatelor. Abia astept!

Saptamana viitoare promit si poze, n-a mai incaput aparatul in valiza. Pana atunci, va las cu cateva fotografii facute de altii.

O saptamana faina!

8 comments on “din aventura in aventura

  1. Ce frumos, arata ca la statiunile balneoclimaterice:)) asa de frumos, cochet, ma gandesc ca suedezii nu-s stresati deloc. Nu stiu cum e in orasele mai mari dar mi se pare o incantare sa locuiesti in orasele mai mici din Suedia.
    Succes in continuare!

    • E liniste, verdeata, e frumos…vara e mai agitatie dar in rest, exact cum spui, parca sunt in statiune🙂. Ei zic ca sunt stresati, mai ales cum toamna iarna cand lumina e asa putina…mai ales daca mergi la seriviciu…stres exista dar e de alta natura decat in Ro de ex.🙂

      Mie nu-mi plac orasele mari. Stockholmul e frumos, ca turist. Sa locuiesc acolo nu mi-ar placea, am mai spus asta :)). Dar e parerea mea personala, am intalnit persoane in Stockholm indragostite de orasul in care s-au nascut, crescut si traiesc (adica chiar Stockholmul).

      Multumesc! Si tie.😉

  2. Aventurile tale suna si se vad bine🙂 E foarte frumos oraselul! Bafta multa in continuare si sedere placuta la practica. E un sacrificiu, dar experienta merita si amintirile care iti vor ramane, si mai si🙂 Pupici

    • Da, nu ma pot plage. Am si luat anul asta mult mai relaxata totul, e ultimul an si degeaba ma stresez ca nu am cum schimba nimic. Pupici si spor in toate!

  3. Stii ce mi-a sarit in ochi citind postul tau ? Ca toate (sau cele mai importante dintre ele) experientele tale suedeze par sa se invirta in jurul marii : locuiesti la malul marii, facultatea o faci la malul marii, practica in orase la malul marii :)).
    In privinta stressului de toamna-iarna, cred ca au si ei putina dreptate. Si mie, in Romania mi se pare asa … „nashpa” cind se intuneca devreme, dar parca pina la urma apreciez si atmosfera propice somnului😉.
    Mai vroiam sa-ti zic ceva : am constatat ca blog-ul tau este una din primele mele opriri pe net, atunci cind sint pe net. Imi face intotdeauna mare placere sa-ti citest posturile.. mai putin alea „zgircite” cu melodia de simbata :p.

    • Ah da…e clar! Pai orasele importante si frumoase sunt pe malul marii :)). S-a nimerit asa, restul oraselor universitare sunt prea departe si nu au legaturi directe cu portul de unde navetez eu spre Gotland. Apoi profa care ne-a impartit in practica, stia de mine ca eu vreau acasa in timpul weekend-urilor si nu pot fi departe, asa ca a gasit aici cat mai aproape. Västervik e chiar cel mai aproape oras in linie directa de Gotland…pe vremuri era un vapor care mergea exact de aici…facea numai 2 ore jumate, ce comod mi-ar fi fost…

      Ma bucur ca te opresti de fiecare data pe la mine🙂. Vestile in weekend sunt deloc pentru ca nici nu mai am timp dar nici de scrie…intr-o zi jumate abia apuc sa ma dezmeticesc ca sunt acasa, sa fiu cu ai mei…si iar plec…asa va fi pana in decembrie.
      In plus, acum as avea ce scrie in fiecare zi, dar ajung tarziu acasa, timpul trece repede desi sunt singura…voi incerca insa sa scriu cat de des pot.🙂

  4. Ce viata aventuroasa ai fi avut, daca puteai lua copiii cu tine in toate plimbarile tale. Bietele fete, vad si ele exact ce vedem noi, poze frumoase, facute de mami sau ilustrand locuri pe unde trece mami.
    Sunt la fel de nerabdatoare ca si tine sa termini, sa poti sta cu familia acasa.

    • Da, mi-ar fi placut sa fi fost si copiii cu mine, dar atunci probabil nu mai calatoream atat🙂.
      Ei, sa stii ca saptamana viitoare le voi avea musafire la mine timp de trei zile, pe cea mica si pe mama. Copiii au vacanta saptamana ce vine si pentru ca in Västervik am un apartament destul de incapator in care locuiesc(platit de scoala) am hotarat sa vada si ele ceva nou si sa stam impreuna cateva zile. Cea mare are program cu prietenele in Stockholm, deci nu se plictisesc nici ele🙂.

Lasă un răspuns

