8 comentarii

de fapt, sunt incantata

Ma cam curteaza lumea pe aici. Ma fac sa rosesc spunandu-mi ca le pare rau ca nu stau aici, ca m-ar vrea ca si colega, ca asa o persoana ca mine ar angaja oricand. Sefa de laborator a fost putin mai rezervata (deh ea ma stie numai din povestile altora) si m-a intrebat daca exista vreo sansa sa ma mut in orasul lor…am raspuns politicos ca momentan nu, dar ca nu se stie niciodata. Viata mi-a demonstrat asta. Bine, acum au nevoie de personal, deja au deschis angajarile pentru la vara…e de inteles ca ccc curteaza persoane pe care le cunosc.

De fapt sunt incantata ca si cele care m-au invatat aici in laborator simt la fel ca si mine. Caci mi-ar placea si mie sa le am colege, sunt un colectiv frumos si ma simt chiar bine aici. Dar la fel m-am simtit si pe Gotland. Si nu pot inca (nu stiu daca voi putea vreodata, dar never say never…) pleca de acolo. Prea mi-e drag locul, casa, aerul…miroase altfel acolo, miroase ca acasa…

Azi am mers inainte cu invatarea testelor din laboratorul care tine de banca de sange. Am facut grupele de sange si RhD-ul la donatorii de ieri. Adica am ajutat la analizarea lor. De fiecare data cand un donator doneaza sange, se fac testele de control si se verifica daca grupa e cea cunoscuta, RhD-ul la fel…asta pentru ca nu cumva cei care au etichetat pungile, au controlat donatorul sa fi gresit, donatorul in sine sa nu fie altul (hehehe). Apoi am invatat si am facut singura cateva BAS-teste. Nu stiu in romana cum se numesc dar va explic despre ce e vorba.

Cand un pacient urmeaza sa faca o operatie, se stie cu cateva luni inainte. Atunci i se ia o proba de sange ca sa i se determine grupa de sange (daca nu e deja determinata). Cu o zi inainte de operatie (daca e o operatie de la care se asteapta ca pacientul sa piarda sange) se trimite la laborator o eprubeta pentru acest BAS-test. Testul se face intr-o caseta care se numeste caseta cu gel. Se reverifica grupa de sange si apoi se verifica eventualii anticorpi din sange. Majoritatea oamenilor nu au anticorpi dar sunt si persoane care au (azi nu am avut noroc, toate persoanele pe care le-am analizat, au fost negative la anticorpi…in schimb pacientii au fost norocosi, au primit sange la timp). La persoanele la care se descopera anticorpi se merge mai departe cu testarea sangelui, se face un screening de anticorpi si apoi un test intre sangele donatorului si primitorului ca sa se vada daca sunt compatibili (toate astea dureaza, screeningul nu se face aici, ci la alt spital, trebuie trimis sangele acolo).

Munca e laborioasa si necesita atentie, verificari peste verificari. In caz ca se greseste ceva, pacientul poate muri…eritrocitele hemolizeaza. Exista multe verificari si din partea computerului, e cam imposibil sa existe ceva greseala undeva.

Maine voi face cateva fotografii la cum e prin laborator, sper sa apuc sa postez seara, in asteptarea vaporului.
Pentru ca maine e viiiineeeeri si eu sunt bucuroasa ca a mai trecut o saptamana! Inca una si ma duc! Putin acasa si apoi la Kalmar din nou. Dar despre asta, intr-un alt episod.😉

8 comments on “de fapt, sunt incantata

  1. Ce mandra sunt ca am asa cunostinta si prietena in Suedia! BRAVO!!! FELICITARI! si tot ce e mai bun pentru tine ca meriti! Yupiiiiiiiiiiii :))

    • Multumesc, la fel si tie! Sa stii ca si eu ma bucur ca esti prietena mea. Abia astept sa va vad, mi-e dor de voi! O sa iti scriu cand se apropie momentul…;).

  2. Ce-mi place ce studiezi tu!! tare mi-ar mai place si mie….medicina e ca un hobby pentru mine.Imi place foarte mult sa stiu cat mai multe si mai mult mi-ar place si sa vad.Visul meu e sa particip la o operatie😀 (bineinteles doar vizual :)) )

  3. Chiar trebuie sa fii incantata! Daca te curteaza lumea, inseamna ca meriti toata atentia lor, ca esti foarte buna si asta trebuie sa fie cea mai mare mandrie a unui om! Felicitari si multa bafta!!!

  4. Super!!!!😀
    Munca si tot efortul pe care le-ai depus incep sa isi arate roadele.
    La fel si pentru firea ta placuta, vor sa aiba in echipa lor asa un om.
    Felicitari!!!!❤

Lasă un răspuns

